Dumpvalve probleem

Gestart door mikky, 22-02-2009 15:59:36

Vorige topic - Volgende topic

mikky

Na het plaatsen van een forge dumpvalve, boven de intercooler, blijft de motor(bij zeg maar 50% turbogebruik) tijdens het overschakelen in toeren hangen, soms lopen de toeren ook iets op.

Bij volledig turbodruk is er niks aan de hand, en voor de rest loopt de motor goed.

Er zit geen blockingplaat op de turbo ,dit zou met deze opzet de meeste rendament geven.

Verder is deze auto voorzien van een CDA filter.

Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn, de turbo is ongeveer 2 jaar geleden vervangen plus de bijhorende slangen.

Gr,

Michel

pwassink

Citaat van: mikky op 22-02-2009 15:59:36
Na het plaatsen van een forge dumpvalve, boven de intercooler, blijft de motor(bij zeg maar 50% turbogebruik) tijdens het overschakelen in toeren hangen, soms lopen de toeren ook iets op.

Bij volledig turbodruk is er niks aan de hand, en voor de rest loopt de motor goed.

Er zit geen blockingplaat op de turbo ,dit zou met deze opzet de meeste rendament geven.

Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn, de turbo is ongeveer 2 jaar geleden vervangen plus de bijhorende slangen.

Gr,

Michel

Het is toch het een OF het ander en niet beide   ???
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

mikky

Tja dat weet ik dus niet, ik ben er niet bekent mee.

Ik kan zo'n plaatje gaan bestellen, weet alleen niet of het wat uitmaakt? voor het geluid wel ja ;D

animalT5R

Citaat van: pwassink op 22-02-2009 16:19:22
Citaat van: mikky op 22-02-2009 15:59:36

Gr,

Michel

Het is toch het een OF het ander en niet beide   ???
Kan ook zonder blocking plate,heb dat zelf toendertijd ook op de zwarte T-5R,ik had alleen het probleem  dat de dumpvalve er elke keer afknalde  :-\  was trouwens een HKS BOV.
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

M a r c

Ik weet niet hoe lang ie er al op zit, maar je zou 'm eens kompleet uit elkaar kunnen schroeven en schoonmaken. Áls het aan de BOV ligt....  Alle T5 (R) met handbak hebben namelijk dat het toerental wat blijft hangen bij overschakelen. Je zou ook je gasklephuis eens goed schoon kunnen maken.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

reneetje

Heb er ook een Forge BOV op zitten , zonder blockingsplate en dat gaat perfect.
Met die plaat gaat ie na het overschakelen wel heel rijk lopen (en knallen uut de piepe  :eusa_doh: )  en  zeer luid afblazen , maar het wil wel  , voor de liefhebbers zeg maar............ :o

Als je de mijne eens even wil proberen Michel, dan wisselen we het spul even om te kijken of het daar aan ligt , maar denk idd dat je gasklephuis aan een schoonmaak beurt toe is.
Het even blijven hangen in de toeren  krijg je er niet uit , maar als ie eerst even in toeren opklimt na het schakelen, dan is dat niet goed.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

mikky

Gasklephuis heb ik idd al schoongemaakt, dus daar zal het niet aan liggen denk ik.

Citaat van: M a r c op 22-02-2009 21:54:42
Ik weet niet hoe lang ie er al op zit, maar je zou 'm eens kompleet uit elkaar kunnen schroeven en schoonmaken. Áls het aan de BOV ligt....  Alle T5 (R) met handbak hebben namelijk dat het toerental wat blijft hangen bij overschakelen. Je zou ook je gasklephuis eens goed schoon kunnen maken.

:eusa_think: datgeen wat jij beschrijft heb ik dus niet, het afblaas geluid is als een muis die............... tja als je begrijpt wat ik bedoel(miepen ;D)
Citaat van: reneetje op 22-02-2009 22:55:03
Heb er ook een Forge BOV op zitten , zonder blockingsplate en dat gaat perfect.
Met die plaat gaat ie na het overschakelen wel heel rijk lopen (en knallen uut de piepe  :eusa_doh: )  en  zeer luid afblazen , maar het wil wel  , voor de liefhebbers zeg maar............ :o

Als je de mijne eens even wil proberen Michel, dan wisselen we het spul even om te kijken of het daar aan ligt , maar denk idd dat je gasklephuis aan een schoonmaak beurt toe is.
Het even blijven hangen in de toeren  krijg je er niet uit , maar als ie eerst even in toeren opklimt na het schakelen, dan is dat niet goed.

mikky

Ik ga de BOV vandeweek even schoonmaken, kijken of dat wat helpt.

Renee, mocht dat niet helpen dan pb ik je wel even.

Gr,

Michel

mikky

Krijg de BOV niet uit elkaar (is 1 boutje dol),  kan ik zonder problemen te krijgen, remreiniger er in spuiten en laten opdrogen???

FranKTM

hoi,
ook een vraagje over een dumpvalve  :)
ik heb laatst ook een bov gekocht,
en nu is de vraag hoe je de`oude interne ` verwijderd.
en dus de nieuwe weer aansluit?
en waar je de bov neerzet?

iemand een manual?
alvast bedankt :)

mikky

Heb de dumpvalve schoongemaakt(nadat ik het dolgedraaide boutje had uitgeboort), het lijkt nu wel wat beter, alleen stottert hij even bij volgas tussen de 4 en 4500 toeren.

Zou het kunnen zijn dat de veer in de dumpvalve wat te slap is waardoor er misschien extra lucht in het systeem komt, of moet ik ergens anders aan denken?? Er zijn zwaardere veren beschikbaar van forge maar weet niet of dit nut heeft.

De turbo draait 1,3 bar, bougies+  lmm zijn reeds ook vervangen.

Michel

@Frank,   kijk hier eens(http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,6823.0.html)

Wout309t

Misschien is hij lek? Geen beschadigingen op de zitting?
2011 V70 2.0T R-Design MT

M a r c

Citaat van: mikky op 19-04-2009 17:04:46
Heb de dumpvalve schoongemaakt(nadat ik het dolgedraaide boutje had uitgeboort), het lijkt nu wel wat beter, alleen stottert hij even bij volgas tussen de 4 en 4500 toeren.

Stotteren is toch ontsteking vermoed ik....  Hoe lang zitten de bougies er al in?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

mikky

Citaat van: Wout309t op 21-04-2009 11:26:45
Misschien is hij lek? Geen beschadigingen op de zitting?

Heb verder niks kunnen ontdekken behalve de normale slijtagesporen.

Citaat van: M a r c op 22-04-2009 10:16:44
Citaat van: mikky op 19-04-2009 17:04:46

Stotteren is toch ontsteking vermoed ik....  Hoe lang zitten de bougies er al in?

Net vorige week vervangen.

Zal zodra het nieuwe tussenstuk binnen is, het eens zonder BOV proberen, kijken of het daar aan ligt.
Ik vermoed het wel, want voor die tijd waren er geen problemen.

Zal zowieso kijken naar een revisiesetje van forge.
Vraag mijn eigen wel af;   Deze dumpvalve's zijn toch wel bestand tegen deze drukken, gezien ze ook zwaardere veren hebben?? (hier zat trouwens de gele veer in)

Michel

mikky

Probleem opgelost, ik heb contact gezocht met Forge en het probleem voorgelegd.

Vandaag een nieuwe piston met nieuwe rubberen ringen en het kleine veertje binnengekregen, geheel gratis  :eusa_clap:

Gelijk vervangen en hij doet het goed  :eusa_dance:

Een ieder bedankt voor de suggesties en het meedenken.

Michel