Jeugdroom blijkt lastiger te realiseren dan verwacht....

Gestart door s089917, 22-02-2009 21:32:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

s089917

Eindelijk na lang wikken en wegen mijn jeugddroom gekocht: 850 2.3 T-5 estate uit november 1996 met 229000km in bijzonder goede staat, gechipped door Jero en een paar originele  17 inch Volans met volledige onderhoudshistorie. Een mooi spoilertje achterop en een origineel volvo DTM eindstukje maken het plaatje compleet. De kleur zie je volgens mij niet zoveel: matalic donkerblauw. Ik vind het echt een superkleur maar misschien is het persoonlijk.
Nu was het plan om mijn lease auto, een Skoda octavia, uit de bijtelling te halen en prive in de T5 te gaan rijden. Dus eerst de T5 gekocht, velgen + nieuwe banden erop laten leggen bij ET, nieuwe bougies + magnacor kabels, + verdeler enz gekocht bij ET. Omdat ie gechipped is ook maar gelijk een 3""katloze ferita downpipe gekocht om het plaatje compleet te maken. Supertent trouwens ET!! Hierna laten uitlijnen en een kleine beurt laten geven. Was eigenljk nog niet nodig maar toch.. Een hoop geld verder en een mooie T5 voor de deur de belastingdienst gebeld. WAT BLIJKT IK KAN DE AUTO ALLEEN PER 1-1-2009 UIT DE BIJTELLING HALEN. De kilometers kan ik natuurlijk eind februari niet meer verantwoorden per 1-1-2009. Heb dus nu 2 dure auto's voor de deur staan!!!
Moet zeggen de T5 rijdt wel veel beter dan een octavia uit 2008!!!! Echt lekker gasgeven, en lekker cruisen met dakraampie open. Zelfs zonder de 3" downpipe klinkt ie al lekker.  Deze ligt nog in de schuur.

Nu vraag ik me af war verstandig is, of ik verkoop de T5 weer en koop per 1-1-2010 een andere (misschien wel een V70R) of ik schors hem. Ik ben er nog niet helemaal uit maar ik baal er wel zo gruwelijk van. Eikels bij de belastingdienst, leuker kunnen we het niet maken, wel lastiger. Nog een fotootje:






Ik moet zeggen echt een goede site dit met veel nuttige info!! Iedereen op mijn werk maar denken dat ik geconcentreerd aan het werk ben, hahaha.
Gr. Sander uit het mooie Brabant

rifwachter

Hallo,

Welkom op het forum.

Ja, de belastingdienst...


Ik zou de 850 lekker houden, het geld dat je erin hebt gestopt krijg je bij verkoop meestal nooit terug.

Rene
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Sbv

Naar mijn idee kan je dat per iedere maand doen, alleen heb je dan naar rato minder prive km die je mag afleggen. Ik ben zelf volgens mij ook wel eens in de loop van het jaar begonnen.
Gewoon aanvragen dus per datum.... of heeeeeeeel creatief doen vanaf 1 jan

elianmars

Citaat van: schotpoort-zutphen op 22-02-2009 21:36:12



Ik zou de 850 lekker houden, het geld dat je erin hebt gestopt krijg je bij verkoop meestal nooit terug.

Rene

;)


Welkom hier!

rifwachter

Citaat van: Sbv op 22-02-2009 21:36:48
Naar mijn idee kan je dat per iedere maand doen, alleen heb je dan naar rato minder prive km die je mag afleggen. Ik ben zelf volgens mij ook wel eens in de loop van het jaar begonnen.
Gewoon aanvragen dus per datum.... of heeeeeeeel creatief doen vanaf 1 jan


Bovenstaande klopt niet,ik ben ook per 1-1-2009 gestopt met mijn lease auto, dit kan alleen maar per kalender jaar.
Rij je per kalenderjaar meer dan 500 km dan moet het hele bedrag betaald worden. Ook al maak je die kilometers alleen maar in Januari, en de rest van het jaar niet, dan moet je gewoon betalen.  helaas

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Sbv

Ik rij al een aantal jaren geen lease/bedrijfsauto meer.Er stond mij bij dat het vroeger anders was. Ik kan me heel goed vergissen

s089917

Nogmaals rondgezocht op internet en het blijkt dat het inderdaad niet gaat. Ik heb de km admin gewoon  niet bijgehouden, heb overigens ook bijna niets prive gereden. Zeker geen 500km maar ja het is een gok om alles terug te gaan rekenen... Vandaag maar weer een rondje in mijn 5je gaan rijden om erover na te denken.. ::)

s089917

en als ik tijd en zit heb de 3" katloze downpipe van ET monteren. Wel lastig om dit op de grond te doen met dit weer, even kijken of ik mij ertoe kan zetten. Hoop dat dit nog een beetje power oplevert.... Ben een lancia delta HF integrale gewend, was zeer snel maar ook zeer snel kapot!!

Sbv

Je kan wel pogen te verzinnen wat je gereden hebt misschein. besteed er een uurtje aan in Excel en de agenda ernaast. Tankbonnen erbij en dan eens kijken hoe ver je komt. Als je zegt erg weinig prive gereden te hebben in deze tijd is het minder ingewikkeld.
De 850 verkopen kan altijd nog

t5karel

Je had die dp beter bij ET kunnen laten monteren dan achteraf :-\.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Ronbroek

Mooie kleur 417  8)

En idd, als je niet meer prive rijd met je leasbak moet je dat voor 1-1 opgeven, als je niet prive rijd en je in augustus besluit om dat wel te gaan doen ben je van harte welkom bij de belastingdienst. Dat zijn van die dingen waar ik me persoonlijk heel druk om kan maken, maarja.

Ik zou hem denk gewoon een jaartje schorsen als ik jou was, of ergens op gaan bezuinigen zodat je wel twee auto's kunt rijden, doe ik ook  ;D

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

s089917

haha we hadden al 2 auto's de T5 is de derde.... Wordt wel een duur grapje nu...

Sbv

Citaat van: s089917 op 23-02-2009 08:44:40
haha we hadden al 2 auto's de T5 is de derde.... Wordt wel een duur grapje nu...
Die andere auto de deur uit doen dan maar ?

s089917


rogerV701998

Ik heb dezelfde constructie toegepast. Per 1-1-09 mijn Citroen C5 tourer lease auto uit de bijtelling en de in november 2008 aangeschafte V70 als prive auto gebruiken.

Ik wist overigens niet dat dit alleen per 01-01-09 kan. Navraag bij een kennis met toch wel wat verstand van dit soort belastingvraagstukken leert mij dat je op ieder moment het prive gebruik kunt stopzetten.

Ik zou nog maar wat meer info inwinnen voordat je de auto verkoopt.

Gr. Roger