Tik bij optrekken en afremmen

Gestart door raym, 23-02-2009 13:36:37

Vorige topic - Volgende topic

raym

Ik erger me al een tijdje aan een tik bij optrekken en afremmen.
Dit viel mij op nadat er een nieuwe krukas kering geplaatst is.
Trek ik vanuit de kick down door is het ook goed hoorbaar maar ik kan het niet lokaliseren.
Het gaat om een V70 2.5T aut.

Wout309t

Is de frequentie van de tik gelijk aan de rotatiesnelheid van je wiel?
2011 V70 2.0T R-Design MT

raym

Nee als je met belasting rijdt merk je er niets van alleen uit stil stand optrekken of doortrekken.
Hoor je een duidelijke tik en bv. bij een verkeersdrempel afremmen een tik.

elmarconi

Speling in de aandrijflijn?
Motorrubbers / Motorsteunen(en) op?
Subframe bouten niet helemaal vast?

Normaliter zet ik 'm in de 1, en ga met de kap open een beetje duwen.
Dan zie je de bovenste motorsteun.

Automaat, hmm, no se... kan dat in de P?

--
Autogas Inside . . .

-D©©©L-

raym

Kijk nu ben ik al wat wijzer geworden het zou dus in de aandrijflijn kunnen zitten.
Ik zou het anders ook niet kunnen weten.
schut bord steun is een halfjaar geleden vervangen en bovenste motor steun ook.
Steun distributie zijde idem.
Thankssssss......................we gaan hier mee verder.

LPGLE

welke keering is er vervangen ? , als de keering aan de bakzijde is vervangen , vraag eens of de subframe bouten zijn vervangen. Dit zijn n.l  rekbouten ;)

raym

Kering aan de bak aan de bakzijde.......

raym

Vindt ook wel dat de auto behoorlijk trilt en lawaai maakt bij het optrekken en soms niet op het gas reageren.
Als men het gaspedaal trapt kun je het tot aan de vloer trappen en niet vooruit te branden.
Laat met het gas los en nog maal intrappen schakelt de bak wel terug dan hoort men de tik ook.

LPGLE

olie is dus ook van de bak geweest .....( verklaart het schakelen ??? , maar er zijn andere personen hier die meer verstand van automaten hebben)

Trillen ...ik kan er inmiddels een boek van schrijven nadat mijn MT bak erachter weg is geweest.

Denk ook als eerste aan uitlijning van de hele auto én subframe eerst uitmeten.

Ik verwacht niet dat je auto is uitgelijnd na deze ingreep , en dat moet echt wel !

raym

Na deze ingreep heb ik de auto laten uitlijnen..................ja en de olie zal zeker van de bak geweest zijn...
We gaan eens bij de automaten kijken... thanksss.

V70geRwin

Citaat van: raym op 23-02-2009 19:49:22
Vindt ook wel dat de auto behoorlijk trilt en lawaai maakt bij het optrekken en soms niet op het gas reageren.
Als men het gaspedaal trapt kun je het tot aan de vloer trappen en niet vooruit te branden.
Laat met het gas los en nog maal intrappen schakelt de bak wel terug dan hoort men de tik ook.

Lijkt me een groter probleem dan de tik die je hoort?

oliepeil van de bak al eens gepeild?

(ff opzoeken hoe je dat precies moet doen want moet met draaiende moter en na paar handelingen)

Hoe ruikt de olie?

raym

Ja olie pijl weet ik hoe je die moet meten dat heb ik al gelijk gecontroleerd en deze is schoon en mooi aan pijl en ruikt ook niet
ja ruikt lekker naar ATF  olie.