Dashboardplaat rechtsonder monteren

Gestart door Dane, 23-02-2009 14:00:13

Vorige topic - Volgende topic

Dane

Hallo,

Afgelopen weekend nieuwe kachelmotor geplaatst, maar de borg 'clipjes' waar mee de onderzijde van het dashboard vastzit, krijg ik me geen mogelijkheid op de juiste hoogte. Met andere woorden: Als ik het binnenwerk van mijn dashboardkastje demonteer, zie ik wel de 'V-tjes waarmee de plaat vastzit', maar deze krijg ik met geen mogelijkheid op de hoogte van het pennetje.
Is er
1 A - Een 'handigheid' om deze plaat te plaatsen, zodat de borgclipjes wel 'vergrendelen'? en
B - Is het echt zo dat die grote plaat alleen vast zit met de 4 borgclipjes achter het binnenwerk van het dashboardkastje? Of zie ik iets over het hoofd? Ik krijg de plaat niet meer mooi 'sluitend'. (Er is nu een slordige kier zichtbaar)

2.
Doordat er twee van deze clipjes afgebroken zijn, overigens al zo sinds aanschaf, is er 'subtiel' een schroef in gedraaid (tussen de sponning van het klepje). Nauwlijks zichtbaar. Echter, bij het los- en vastdraaien van deze schroeven heb ik per ongeluk mijn dashboard beschadigd. Hangt nu een miniscuul stukje 'vel' los. Bij het vervoeren van een groot projectiescherm is dit me ook gebeurd; op het kunsstof aan de binnenkant van het rechterportier. Is er een 'poetsmiddel' waar ik dit mee kan camoufleren? ('kunststof-verf'?)

Alvast bedankt!  8)

Gr. Dane

thuur

1 A - Op de plaat zitten 2 zwarte lipjes. Die moeten in witte geleiders (in de auto). Dan past het prima.

B - Nee met schroeven achter het dashkastje.

2.
Citaat van: thuur op 10-12-2006 22:08:31
Die scheurtjes in je paneel en op het dash kun je lijmen met Bison zacht plastic lijm. Even pielen met een kleine priem of heel klein schroevendraaiertje en je ziet er niets van ;)

Gr 8)

Dane

Bedankt voor je snelle reactie, top!

Citaat van: thuur op 23-02-2009 14:28:03
B - Nee met schroeven achter het dashkastje.

Schroeven? Ik zie toch echt van die 'Borg-V-tjes'! Helaas ben ik nu niet in de gelegenheid een foto te maken, maar hebben wij t wel over tzelfde?