S60 D5 onbetrouwbaar?

Gestart door Martijn27, 23-02-2009 14:54:38

Vorige topic - Volgende topic

Martijn27

Hey allemaal.

Ik rij nu een volvo 850 2.5 20v aut op LPG met inmiddels 380.000 km. De auto krijgt langzamerhand wat probleempjes. Daarvoor heb ik al item geopend en ben bezig om eea te verhelpen (bedankt voor de hulp zover)

Ik ben nog niet van plan mn trouwe volvo weg te doen maar de problemen met mn auto zetten me wel aan het denken. Wat zal ik starks eens kopen. Ik heb wel zin aan een S60 D5  :eusa_shifty: (mag ik dat zeggen hier??)

Maar nu lees ik daar de meest vervelende dingen over (problemcar.nl en myreviews bij Autoweek). Zoals verstuivers die gaan lekken. Een probleem wat +/- €2000 kost om te herstellen en zich om de 100.000 km voordoet?! Ook lees ik probelemen over de dieselpomp (€1600),  tellerunits die spontaan uitvallen (€1000). Deursloten die weigeren, lostrillende subframes... Is dit wel een volvo?

Wat weten jullie van een s60, is dit echt zo erg? Of is dat vloeken in de kerk op een 850 forum?

Alvast bedankt weer!

Ben

Ik heb er twee jaar lang met heel veel plezier in gereden.
Sindsdien zijn we een paar jaar verder en ik weet niet wat er daarna mee is gebeurd.

Ga het anders een vragen op www.volvo-forum.nl. daar is een speciale S60 sectie.

UserID6342

Die verhalen over een S60 D5 ken ik absoluut niet en is ook niet mijn ervaring met deze auto, heb er in drie jaar tijd 125000 km mee weggezet en zelden zo'n fijne auto gehad. Geen enkel probleem or what so ever mee gehad, gewoon netjes zijn beurtjes etc.  Geen enkele reparatie kosten (buiten de standaard dingen), helemaal niets.  Dus mijn ervaring strookt absoluut niet met die van die sites die je vermelde.

@®-

Ik rij nu een jaar een S60. Echt een hele fijne auto.

De problemen die een S60 kent valt wel mee, en wordt (vindt ik persoonlijk) vaak een beetje overtrokken. Je moet net als bij een 850/x70 gewoon veel zelf doen, en zo kan je dus ook de kosten drukken. Als je alle problemen van een 850 zou laten verhelpen door een dealer ben je ook een vermogen kwijt. Het zit een beetje gecompliceerder in elkaar met het CANbus gebeuren (je kan niet zomaar ergens een stekker van trekken), maar als je gewoon aanleert alles wat je doet de accu los te maken zal je ook geen probleem onder vinden.
Tellerunits geven weleens problemen, maar zijn ook eenvoudig op te lossen als je op internet zoekt. Lostrilende subframes heb ik ook nog niet meegemaakt.
Het verhaal van de verstuivers ken ik niet (maar ik rijdt ook geen diesel). Ik heb wel een paar dagen mogen sturen in een D5, ik vond dit een hele fijne auto, maar ik rijdt gewoon te weinig kilometers om diesel te rijden.

Sbv

Ik heb zelf een S60 D5 gehad en het was bij mij een zeer betrouwbaar werkplaard. heb er ca 65000 km mee gereden tot bijna 250000 km en geen problemen met verstuivers.

Je kan met iedere auto problemen krijgen. Ook met een S60. Zet de problemen van een 850 maar eens naast erkaar dan wil je daar ook nooit meer in rijden

Teller unit kan voorkomen, maar daar zijn goedkopere alternatieven voor. Brandstof pomp ?? Verstuivers heb ik meer gehoord, maar wel bij hogere km standen. Dit zijn dingen die wel slijten.

Deursloten kan voorkomen, anders slot erin (ca 75 euro gebruikt)

Emiel

Verstuivers willen wel ns doorslaan, dat klopt. Deursloten kwamen ook wel eens voor dat die tegenwerkten. Bij een koppelingswissel wil het vliegwiel vaak teveel speling hebben.

Voor de rest zijn het echt prima auto's, zou er zo in over willen stappen.

kyro

goeie kennis van me rijdt ook al 4 jaar 'n S60 D5

wordt wat af ge-ouwehoerd over auto's  :laugh:
maar heb 'm nog nooit over dergelijke problemen gehoord !

V70 classic

Zwager rijdt een XC90 D5
Motortje geeft nooit problemen.
En die auto rijdt heel de dag zo een beetje
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Marc O.

Zelf ook een S60 D5 gehad. Gekocht bij een km-stand van ca. 35.000km en twee jaar later verkocht met ca. 75.000km. Geen problemen mee gehad, afgezien van de weigerende portiersloten (per toeval achter gekomen, weet niet hoevaak ik de auto ongesloten heb achtergelaten :eusa_wall:). Verder een superauto, superzuinig (lange afstanden makkelijk 1 op 20), super comfortabel!´
...The Nile isn't just a river in Africa...

LPGLE

prima auto's  !!!!!

Tegenwoordig kan je van elk merk/model een hele waslijst opnoemen.

astra's , laguna's , scenic's en A-klasse's hebben véél langere probleem lijsten.

Heb me vorige zomervakantie naar oostenrijk nog verbaasd over het aantal pech auto's langs de kant van de weg , terwijl mijn volvo vaak meer dan 3x zo oud was als die langs de kant stonden.

italia

Duur, duur, duur en nog eens duur. Laat dan nu ook alles nog bij de dealert doen.

Marruh, ze hebben bij mij in de straat eindelijk de tegels opnieuw gelegd!!!! ;)

ed

Ik rij nu 3 jaar in een S60 D5. Ik moet zeggen dat ik het een veel betere auto vind dan een 850 of V70. De teller staat nu bijna op 2,5 ton, maar de auto wordt nu pas wat minder (rammeltjes en kraakjes). Bij mijn V70 had ik dat gevoel al veel eerder (ruim voor de 2 ton). Ik heb wel de nodige reparaties achter de rug: condensor, komt vaker voor, koppeling, onder garantie, maar ging 40.000 km later weer slippen, nu moet waarschijnlijk het vliegwiel en de koppeling weer vervangen worden. Ik wijt dat aan een fout bij de reparatie onder garantie. Verder geen probleem tot nu toe. Heb 70.000 km gereden.

850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

LPGLE

Citaat van: ed op 23-02-2009 20:41:45
nu moet waarschijnlijk het vliegwiel en de koppeling weer vervangen worden. Ik wijt dat aan een fout bij de reparatie onder garantie. Verder geen probleem tot nu toe. Heb 70.000 km gereden.
garantie ga je niet krijgen denk ik....
2 delig vliegwiel is een behoorlijk slecht door ontwikkeld onderdeel van de auto volgens mij.
Vrijwel elk merk heeft er problemen mee.
En waarom die dingen altijd nog zo prijzig moeten zijn .... :eusa_doh:

@®-

Een tweedelig vliegwiel moet je eigenlijk ook elke koppelingswissel meenemen.
Als ik mijn koppeling ga vervangen, vervang ik ook gelijk het vliegwiel mee. Liever meer geld uitgeven dan dat ik 2x de bak eraf moet trekken.

ed

Maar het vliegwiel was 40.000 km oud. Vond het niet zinvol deze weer te vervangen. Blijkbaar hebben ze geen controle gedaan of het vliegwiel wel vlak was. Een andere mogelijkheid is er niet dat de koppeling gaat slippen, vooropgesteld dat de plaat en drukgroep goed is.

Nog even een aanvulling op de D5:
Verbruik is 1:15 bij een normal rijstijl. De mijne is gechipt, en daardoor fractioneel zuiniger geworden. Voorheen was het 1:14,5. 1:20 zoals hiervoor gemeld is niet te halen. Heb een gruwelijk mijn best gedaan, constant 90 rijden, uit laten rollen enz, en kwam niet verder dan 1:18. BC geeft dan 1:25 aan!

Er zijn een paar zwakke punten bij de D5, maar het is niet gezegd dat je er last van krijgt:
injectoren (heb begrepen dat de prijs verlaagd is naar 125 eur/st)
condensor (ong 500 euro)
2 massa vliegwiel (is een algemeen probleem)
deursloten
turbo slangen

Laatste 2 storingen zijn relatief goedkoop

Ik rijd nog met de originele injectoren. Er lekt er 1 iets meer dan de rest, maar dat zou best nog wel eens heel lang goed kunnen gaan.

inspuitpomp heb ik nog niet van gehoord dat deze stuk gaan!

Let er wel op dat je in een S60 gewoon veel minder ruimte hebt als met een 850!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!