Kilometerregistratie

Gestart door The Saint, 24-02-2009 11:22:08

Vorige topic - Volgende topic

The Saint

Ik wilde eigenlijk eerst hier reageren: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,31878.0.html maar dat werd een beetje off-topic.

"Even omrijden" moet je wel kunnen verantwoorden hoor! Tuurlijk kun je daar creatief mee omgaan, maar kunnen verantwoorden moet je het.

Laatst stond mijn auto in Amsterdam Centrum geparkeerd bij een klant. Ik stond welgeteld 67 minuten en moest 12,80 betalen. Nu had ik 1,5 uur later weer een klant daar vlakbij, maar ben vanwege de hoge parkeerkosten toch maar weggereden.
Omdat ik twijfelde of dit wel zakelijke km's waren (nee ik ben niet roomser dan de pope) heb ik dit voorgelegd bij de Belastingdienst. Volgens de Belastingdienst waren het idd zakelijke km's, mits duidelijk vermeld waarom deze km's zijn afgelegd (hoge parkeerkosten).

Nu had ik wel gezegd dat ik buiten de stad had geparkeerd en dat ik daar wat zakelijke telefoontjes had gepleegd. In werkelijkheid heb ik even bij de training van Ajax gekeken, een broodje gegeten en wat gewinkeld. Dat is dan het grijze gebied denk ik dan maar...
No shirt no shoes, no pinball

FGG

Ik denk dat je je heel mooi creatief kan boekhouden wanneer je je prive-auto inzet. ;)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

thuur

67 minuten in A'dam parkeren voor 12,80? Dat is toch een schijntje ???

Gr :o

-D©©©L-

Citaat van: thuur op 24-02-2009 12:08:30

Vind je ? http://www.fmo.de/index.php?menu1=7&nid=28

The Saint

Citaat van: thuur op 24-02-2009 12:08:30

Het is erg, maar het lijkt hier erger dan het is, je 'mag' voor die E 12,80 nl wel twee hele uren parkeren!  ;) Omdat ik net die 60 minuten voorbij was, betaal je 2 volle uren.

Overigens stond ik laatst bij het Sarphatipark geparkeerd, daar sta je 1 uur voor 0,50 euro. Een tegemoetkoming aan alle ondernemers daar. Zo kun je even snel wat boodschappen doen.
No shirt no shoes, no pinball

johan283

mmmmhhhhh, waarom slapende honden wakker maken. Je km registratie moet dusdanig zijn dat deze sluitend is en bij twijfel kan de belastingdienst eventueel ook naar de agenda met de zakelijke afspraken vragen. Dat is dus het stukje waarom

En wat nou als ik naar de chinees ga om te eten vanuit kantoor en dan weer terug naar kantoor om verder te werken....Zijn volgens mij dan ook weer zakelijke ritten, heb mijn mail daar nagekeken hahahahha Wat een gezeur van die belastingdienst......Naar de dokter gaan en dan naar kantoor...DE rit naar de dokter wordt al prive gekenmerkt en moet je als omrij kilometers noteren in de km registratie....

Over een paar jaar dan gaat alles automatisch via de km heffing..........Hoef je alleen nog uit te leggen wat je toen en toen op de wallen deed hahahahah Eeuuhh zakelijke bespreking eeh ja om 1:00 uur hahahhaah