Dubbel uitlaat systeem van JT

Gestart door Black Magic, 25-02-2009 21:48:31

Vorige topic - Volgende topic

Diederick

Citaat van: Wout309t op 03-03-2009 16:37:48
Je vind het niks maar je hangt hem er wel onder?
Niet echt slim denk ik??

Hoe dan ook: Veel plezier er van! ;)

na een buitengewoon goed gesprek met d@@@l weet ik nu inmiddels dat deze uitlaat minder geluid gaat produceren dan mijn simons die onder mijn 855 R zat
ik ga er dus zeker veel plezier aan beleven en ik zal ff proberen een foto te uploaden

thanx marco voor de uitleg

nickk.

Citaat van: Diederick op 03-03-2009 16:50:28
Niet echt slim denk ik??

na een buitengewoon goed gesprek met d@@@l weet ik nu inmiddels dat deze uitlaat minder geluid gaat produceren dan mijn simons die onder mijn 855 R zat
ik ga er dus zeker veel plezier aan beleven en ik zal ff proberen een foto te uploaden

Mag je mij toch even uitleggen waarom een simons 2,5inch met zelfde aantal dempers meer herrie produceert dan een gelijk 3inch systeem, ik zal trouwens binnenkort wel even in de auto een filmpje maken van de herrie, van buiten klinkt ie zo:

http://videos.streetfire.net/video/Volvo-850R-Revving_547907.htm
http://videos.streetfire.net/video/Volvo-850R-Acceleration_548087.htm

Black Magic

Nou nick het klopt toch wel want deze 3" maakt minder herrie dan de Ferrita 2'5 " , gewoon een lekkere donkere brom  :eusa_dance:

Diederick

Citaat van: nickk. op 03-03-2009 21:31:22
Niet echt slim denk ik??

Mag je mij toch even uitleggen waarom een simons 2,5inch met zelfde aantal dempers meer herrie produceert dan een gelijk 3inch systeem, ik zal trouwens binnenkort wel even in de auto een filmpje maken van de herrie, van buiten klinkt ie zo:

Nickk.

mijn 855R met dubbel simons systeem had maar 1 demper
mijn V70R systeem van simons heeft 2 dempers dus denk dat het een simpel optel sommetje is
overigens mooie sound uit jouw volvo,voor mij te hard maar wel mooi
het systeem zit er bij mij sinds gister onder en echt een heel mooi diep donker geluid niet blikkerig maar echt donker in de auto ook helemaal geen last van extra geluid
al met al ik schrok toen ik hem binnen kreeg maar ben zeeeeer tevreden
dus ik heb bij deze ervaring met het dubbele systeem van JT voor de v70 r awd

toppie

nickk.

Citaat van: Diederick op 04-03-2009 10:02:01
Citaat van: nickk. op 03-03-2009 21:31:22
Niet echt slim denk ik??

Nickk.

mijn 855R met dubbel simons systeem had maar 1 demper
mijn V70R systeem van simons heeft 2 dempers dus denk dat het een simpel optel sommetje is
overigens mooie sound uit jouw volvo,voor mij te hard maar wel mooi
het systeem zit er bij mij sinds gister onder en echt een heel mooi diep donker geluid niet blikkerig maar echt donker in de auto ook helemaal geen last van extra geluid
al met al ik schrok toen ik hem binnen kreeg maar ben zeeeeer tevreden
dus ik heb bij deze ervaring met het dubbele systeem van JT voor de v70 r awd

toppie

Nou, bereid je dan maar voor, dat geluid gaat die van jouw ook maken :evil: Ik heb ook 2 demperts.

Diederick

:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o

meen je niet

ik hoop het niet anders heb ik echt een probleem met moeders de vrouw

hahahahaha

welk systeem heb jij dan????

nickk.

Citaat van: Diederick op 04-03-2009 12:34:16
:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o

meen je niet

ik hoop het niet anders heb ik echt een probleem met moeders de vrouw

hahahahaha

welk systeem heb jij dan????

JT 3inch met 2 demperts ;D

Diederick

met 3" downpipe??????? en chip???????

ik ben verder helemaal standaard
O.M.G hoop het niet dat het zo luid word
lol

MarcoV

Geluid wordt altijd nog wat voller of harder na inbranden van de uitlaat, al zal dit minimaal zijn.
Ik merk zelf dat de uitlaat ook meer geluid produceerd bij warme motor dan als je net rijdt.

MarcoV :eusa_boohoo:

Diederick

ben op dit moment erg tevreden over het geluid
hij mag ietsjes voller worden dat vind ik geen probleem

wat mij dus heel erg meevalt is het lawaai binnen in de auto ik hoor bijna geen verschil
dan met mijn standaard uitlaat
dus al met al ik ben erg tevreden met de jt uitlaat

diederick

Black Magic

Citaat van: Diederick op 06-03-2009 13:41:57
ben op dit moment erg tevreden over het geluid
hij mag ietsjes voller worden dat vind ik geen probleem

wat mij dus heel erg meevalt is het lawaai binnen in de auto ik hoor bijna geen verschil
dan met mijn standaard uitlaat
dus al met al ik ben erg tevreden met de jt uitlaat

diederick

Daar ben ik het volledig mee eens al is het passen en meten om de nogal grote 3" overal vrij van de monteren ben ik over het geluid zeer goed te spreken en inderdaad een minimaal verschil met de orginele (dan wel zonder kat terwijl ik nu weer met kat rij)  ;)

-D©©©L-

De L+R JT pijp hang er nu een paar maanden en enkel duizenden km's onder.
Op de plek van de kat heb ik een extra 3" free-flow demper geplaatst omdat er door het ontbreken van een kat bij een erg warme pijp wel eens een dreun kon voorkomen (ritjes van 250+ km). Die dreun valt nu op door afwezigheid. Stationair klinkt ie bijzonder "donker" en bij WOT breekt nog steeds de pleuris uit.  8) In deellast is ie echter stil, erg stil.  :eusa_shhh:

De tijdelijk eindsierstukken doen nog steeds dienst. Hoog tijd om dit eens wat te fatsoeneren.

)()()sT

Is ie bijna zo stil als de originele pijp? Of komt het door de overdosis dempend materiaal die je in de auto geplaatst hebt?  ;) :)

Wat ik dus wel al begrepen heb, is dat die JT setup met extra dempers een stuk stiller is als de Simons (of JT??) zonder de achterste dempers.

Echter, ook in het topicje van Diederick vindt de ene rijder hem te stil, en de ander is toch aan het twijfelen over de extra geluidsproductie binnen.

- Heeft Ferrita eigenlijk ook een dubbele met achterste dempers?
- Is die JT die jij hebt (Marco) anders als die van Diederick bij zijn V70 AWD?

Diederick

Zo te zien joost  ziet hij er het zelfde uit alleen weet ik dat marco echt een 3 inch systeem heeft
omdat hij geen awd heeft
en die van mij is dus maar 2,75, maar als ik op de foto kijk ziet hij er het zelfde uit
alleen ik heb vaste eindstukken en marco had losse eind stukken

)()()sT

Om tóch nog even over de dubbele uitlatenhype door te gaan.
Ik zie de foto van de dubbele JT pijp van Marco, met de extra dempers....

In een ander topic zie ik de onderzijde van de auto van MarcelV70R. Ik wist dat er "handmade" een dubbele pijp onder was gehangen, maar ik wist dus even niet meer helemaal dat het gewoon een pijpensysteem van een AWD was.

Is dit redelijk goed te doen? Of is het achterste deel van zo'n JT-systeem ook aan de bestaande buis met (platte) demper onder de achterbank te knutselen?

En zo ja: weet iemand nog een AWD uitlaat te liggen?  :eusa_angel: