Chinese banden niet veilig op nat wegdek

Gestart door Ben, 28-02-2009 10:57:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ben

'Chinese banden niet veilig op nat wegdek'
Uitgegeven:   28 februari 2009 10:34
Laatst gewijzigd:   28 februari 2009 10:34

DEN HAAG - Autobanden van Chinese merken presteren onder de maat op nat wegdek. Dat concludeert de Consumentenbond in zijn magazine van maart.

De consumentenbond baseert zich op internationaal onderzoek waaraan de instelling zelf heeft meegedaan.

Veiligheidseisen
De bond pleit voor hogere veiligheidseisen voor banden. De Europese Commissie wil een label invoeren dat informatie geeft over de rolweerstand, de geluidsproductie en de prestaties bij nat weer. Volgens de consumentenbond moet het label vooral informatie geven over de veiligheid. Ook moet de koper heel snel en duidelijk kunnen zien waartoe het label dient.

Volgens de bond rijdt ongeveer de helft van de automobilisten met te zachte banden.

Claudia

Is er überhaupt iets wat Chinezen maken dat deugt dan? :eusa_shhh:

Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

rifwachter

Citaat van: Claudia op 28-02-2009 11:43:39
Is er überhaupt iets wat Chinezen maken dat deugt dan? :eusa_shhh:




hun eten is niets mis mee  ;D
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

rogerV701998

Citaat van: Claudia op 28-02-2009 11:43:39
Is er überhaupt iets wat Chinezen maken dat deugt dan? :eusa_shhh:



Wellicht moet er eens een frisse Landwind door die bedrijven waaien :eusa_whistle:

thuur

Citaat van: schotpoort-zutphen op 28-02-2009 11:55:09
Citaat van: Claudia op 28-02-2009 11:43:39
Is er überhaupt iets wat Chinezen maken dat deugt dan? :eusa_shhh:




hun eten is niets mis mee  ;D

De sterk gezoette Westerse variant misschien. Heb je al eens echt Chinees eten gehad?




Gr :o

Ludo

Citaat van: Ben op 28-02-2009 10:57:00
'Chinese banden niet veilig op nat wegdek'


De Europese Commissie wil een label invoeren dat informatie geeft over de rolweerstand, de geluidsproductie en de prestaties bij nat weer. 

dan vallen er wel meer uit de boot, dan enkel Chinese....

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Laserblue

Citaat van: Claudia op 28-02-2009 11:43:39
Is er überhaupt iets wat Chinezen maken dat deugt dan? :eusa_shhh:



niet veel, maar Lucu Liu...... :eusa_whistle:

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Jans Duiven


mehn

Citaat van: thuur op 28-02-2009 13:02:17
Citaat van: schotpoort-zutphen op 28-02-2009 11:55:09
hun eten is niets mis mee  ;D
De sterk gezoette Westerse variant misschien. Heb je al eens echt Chinees eten gehad?


Gr :o


;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Pennyfield

Ik rij zelf op Hankook (all weather) banden (ik neem aan Chinees) en moet zeggen dat ik er zeer over te spreken ben! De banden reageren goed bij diverse manouvres op nat én droog wegdek en ze zijn ook nog eens aangenaam stil.

Volgens een test (ik weet echter niet meer precies op welke website) en volgens mijn bandenboer (garagist) was dit een goede band voor een zeer mooie prijs.

offtopic:

Duvel

Net even nagekeken Hankook is Koreaans.

groet Frank

RRRRR_Ramon

Ook in de zomerbandentest in de laatste Autokampioen komen de Wanli's er weer heel slecht vanaf.  :-\
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Sven850

Citaat van: RRRRR_Ramon op 07-04-2009 22:11:16
Ook in de zomerbandentest in de laatste Autokampioen komen de Wanli's er weer heel slecht vanaf.  :-\

Toen ik mijn 850 kocht stond ie ook op wanli's, heb er nog een paar weken mee gereden voor ik mijn nieuwe velgen had maar ik moet zeggen dat het me wel mee viel. Wel meer bandengeluid maar de grip vond ik best goed te doen nog (ook bij nat wegdek).
XC40 T4 Recharge