Jelmarrr ...nu ook een FWD volvo erbij....

Gestart door Jelmar, 28-02-2009 13:24:31

Vorige topic - Volgende topic

Jelmar

Hallo,

Ik denk zal me hier ook maar even aanmelden, nu ik er sinds vorige week een V70 bij heb.
Verder heb ik mijn schuurtje staan; een '77 Volvo 244 Jubileum (1 van de 500), '84 Volvo 740 Turbo, een '93 Volvo 945 Turbo (LPG), de rest heb ik pas opgeruimd..

Is voor mij een hele overstap van het heeerlijke RWD naar een FWD, ik heb de V70 om de simpele reden gekocht dat het een superdeal was (in mijn ogen).
Het is een '98 V70 2.5 10V, donkerblauw, beige halfleer, met de nodige opties.
1 'klein detail'....... motor liep niet toen ik hem kocht.  :eusa_silenced:

Eigenaar vertelde me dat ie olielampje zag branden iets hoorde tikken, de auto langs de kant gezet heeft en dat was het.
Door de anwb naar de volvodealer laten afslepen, en die gaven zonder verder te kijken het advies om de motor te vervangen.
Beste man zag dit niet zitten, heeft de auto op zn erf gezet, had 3 weken gestaan, en toen kreeg ik de tip van een oud klasgenoot of het niks voor mij was. (de auto was van zn schoonvader).

Volgende dag dus met trailer van Rotterdam naar het pittoreske Beetgum getogen (in het hoge noorden), de auto opgeladen en meegenomen naar mn hobby schuurtje.
Tot nu toe nog geen tijd gehad er naar te kijken, maar wel wat foto's gemaakt, die zal ik later nog even posten.

Eerst maar eens kijken of ik nog leven krijg in de 5 cilinder en anders heb ik al geinformeerd bij Eugene naar een motorswap.. en nee, hij blijft dan zeker weten niet N/A  :evil:

Dit word dus mijn eerste FWD/ 5 cilinder avontuur....  :eusa_dance:
850R

thuur

Welkom in het FWD rijk 8)

Als je er een geblazen variant van maakt zal het je zeker niet tegenvallen.

Gr ;)

Rogers XC 70 2000

leuke aanvulling op je andere leuke mobielen... leuk projectje ook.

Jans Duiven

Grappig verhaal  ;D

Succes met je eerste FWD.

Heb je al olie bijgevuld en het blok gestart, of loopt ie echt niet meer rond?

Hans

Jelmar

Hierbij even wat foto's  :eusa_dance:

Op de trailer;

Warm in de schuur;

(voorbumper mist wat blanke lak, maar dat word geregeld zodra die weer loopt).

Een net beige half-leer interieur.

En de V70 billennnnnn  ;D

850R

Marc O.

Mooie auto, die nóg mooierderder wordt als er weer zo'n roostertje in de voorbumper zit. Toevallig heb ik die nog eentje voor je liggen. PB maar bij interesse ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

rogerV701998

Mooie Roffel :eusa_clap: Ik hoop dat je hem met weinig inspanning weer aan het rijden krijgt. Wil graag het vervolg lezen.

Gr. Roger

Wout309t

Citaat van: Marc O. op 02-03-2009 19:00:36
Mooie auto, die nóg mooierderder wordt als er weer zo'n roostertje in de voorbumper zit. Toevallig heb ik die nog eentje voor je liggen. PB maar bij interesse ;)

Heeftie eruit gehaald voor het slepen... ;)
2011 V70 2.0T R-Design MT

Marc O.

Citaat van: Wout309t op 02-03-2009 19:41:56
Citaat van: Marc O. op 02-03-2009 19:00:36

Heeftie eruit gehaald voor het slepen... ;)

Ja, zo geraak ik ze nooit kwijt natuurlijk ::)
;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Jelmar

Naja een extra roostertje kan nooit kwaad, wat moet het kosten Marc O. ?  ;)
850R

Walter

Hej Jelmar,

Welkom alhier :-) En succes met dit project. Maar gezien je eerdere werk zal dat best goed komen :-)

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

)()()sT

Citaat van: Jelmar op 28-02-2009 13:24:31
Eerst maar eens kijken of ik nog leven krijg in de 5 cilinder en anders heb ik al geinformeerd bij Eugene naar een motorswap.. en nee, hij blijft dan zeker weten niet N/A  :evil:

Ow ja, dat doet ie wel eens.....  :eusa_whistle: ;D
Welkom, mooie auto verder, net als de rest van je collectie :)

D-J

V70 T-5D

Chris

Welkom en succes met je project!

Groeten,
Chris

Jelmar

Auto loopt !  :eusa_dance:

Vraag alleen niet hoe... hij start bij de eerst omwenteling van de startmotor, hij lijkt ook op alle 5 de cilinders te lopen, geen rook of andere lekkages....

....alleen erg jammer dat ie klinkt als een oude diesel  :eusa_doh: :eusa_wall:

Er zit echt iets behoorlijk fout in het onderblok.

Wat is nu wijsheid... de boel uit elkaar trekken en reviseren, of 2dehands blokje zoeken ?? :eusa_think:
mensen die nog een blokje hebben, of andere tips. alles is welkom
850R