tips voor poetsen achterlichten en bumpers

Gestart door lafemmefemie, 03-03-2009 15:58:53

Vorige topic - Volgende topic

lafemmefemie

Hallo allemaal!

Voor de mensen die mijn naam misschien herkennen; ik ben degene die voorheen een zwarte 850 sedan reed en misschien heb je me gezien op de T5 R dag.
Het is alweer even geleden dat ik actief lid was van het forum, maar dat nu even terzijde.

Inmiddels heb ik mijn zwarte sedan omgeruild voor een mooie groene volvo 850 station.
Alleen 2 dingen storen me verschikkelijk :-\
- de beglazing van de achterlichten zijn zo verschikkelijk dof! Ik heb begrepen dat de nieuwe types (bijvoorbeeld V70) hier geen last meer van hebben. Maarja zijn er nog mogelijkheden om dit op te knappen?

- ten tweede zijn ook de bumpers erg dof. Deze poets ik wel eens op met zo'n spulletje van de halfords ofzo, maar na een week is het weer hetzelfde.

Wie heeft er nog tips, je kunt me er erg bij helpen, want ik wil mijn auto tiptop in orde hebben :laugh:

Bedankt!

Groetjes Femie

-D©©©L-

glazen -> vervangen anders kom je er niet af. http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,17317.msg307013/topicseen.html#msg307013
Grijze kunststof delen van de bumpers -> gekookte lijnolie.

lafemmefemie

Ontzettend bedankt! ik ga het proberen...

Groetjes Femie

UserID6342

Femie, kijk je wel even uit met de doeken waar de lijnolie in/op heeft gezeten, er zijn gevallen bekend waar deze spontaan in de brand vliegen zeg maar door het broei-effect wat kan ontstaan.  Zoek even op lijnolie, dan kom je het wel tegen.  Wil je niet bang maken, absoluut niet, maar vind wel dat het even gezegd moet worden voor jouw en andermans veiligheid.

elianmars

Citaat van: Dirk342 op 04-03-2009 18:57:56
Femie, kijk je wel even uit met de doeken waar de lijnolie in/op heeft gezeten, er zijn gevallen bekend waar deze spontaan in de brand vliegen zeg maar door het broei-effect wat kan ontstaan.  Zoek even op lijnolie, dan kom je het wel tegen.  Wil je niet bang maken, absoluut niet, maar vind wel dat het even gezegd moet worden voor jouw en andermans veiligheid.

:eusa_clap:

Jeff

Top Dirk, dat je daar even aan denkt! ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

850classic

Kan je de achterlichten niet anders aanpakken?
Bij de 480 achterlichten kent men hetzelfde probleem.
Die achterlichten krijg je weer als nieuw.
Bijv. waterproof schuurpapier gebruiken (12oo) en daarna aflakken.
Kan dat niet met de 850 etstate achterlichten?

-D©©©L-

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,18546.0.html  ;)