Verven van lederen bekleding, iemand tips?

Gestart door Marc O., 03-03-2009 21:02:06

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Lap, nu wil ik een beige lederen interieur in nieuwstaat.

devonius

Heb een tijdje geleden ook de (voor)stoelen behandeld met de verf van de leerlooier. Gaf ook een heel mooi resultaat. Mij werd geadviseerd de verf met een kleine lakroller aan te brengen, maar volgens mij gaat het sneller met een sponsje. Als ik zo de berichten lees gebruikt iedereen een sponsje.
Wel wat kleurverschil, maar als je hele stoel doet zie je dat uiteraard niet meer.
Heb in totaal twee lagen aangebracht, binnenkort maar weer een laagje aanbrengen want er zijn weer wat lichte instapplekken te zien. (ongeveer een half jaar geleden gedaan) Misschien was twee lagen wel te weinig.

Ben in ieder geval erg tevreden over het product en resultaat.

arjenT5R

De stoelen waren bij mij slecht te noemen
en heb een laag of 5 gezet en had net genoeg aan de halve liter die ik had gekocht voor het hele interieur
heb nog een klein beetje over.

De foto's en het verhaal zijn in mijn blog te vinden;
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,30499.msg665821.html#msg665821
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Risjat

Misschien dat iemand hier iets aan heeft, nadat ik al zoveel andere kleine tips van anderen heb gelezen en toegepast.

Wat ook best goed werkt is Beauty Finisch. Gekocht bij de plaatselijke lederwaren zaak (Nijhof Hengelo). 2 keer na goed schoonmaken aangebracht en een goed resultaat. Wel beperkt kleuren beschikbaar, maar zwart is goed. Verkoopadressen www.kleine.nl

Risjat

Sbv

Graaf graaf.

Ik wil graag de wangen van de stoelen van de S70 doen, deze worden wat kaal, nu heb ik even bij Colourlock zitten kijken naar de juiste kleur, maar kom daar wel wat moois voor mijn V70n tegen(waarvan 1 stoel gedaan dient te worden) maar voor de S70 zie ik enkel
- Grey
- Charcoal
- Granite
- Schwarz

Er zit interieur code 3876 in(donker R interieur)
Mijn gevoel zegt grijs...

Iemand tips ?

ulkeman

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Sbv

Citaat van: ulkeman op 21-06-2012 12:54:20
even langs gaan of een foto sturen.

Dat is inderdaad een optie. Zal even foto zoeken en doorsturen. Ik wou eea voor de V70 bestellen en dacht ach, dan pak ik de S70 gelijk mee

Martijn_B

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

ulkeman

Citaat van: Sbv op 21-06-2012 12:57:20
Citaat van: ulkeman op 21-06-2012 12:54:20
even langs gaan of een foto sturen.

Dat is inderdaad een optie. Zal even foto zoeken en doorsturen. Ik wou eea voor de V70 bestellen en dacht ach, dan pak ik de S70 gelijk mee

ja groot gelijk alles mooi in 1 keer afgewerkt :)
was jeroenv niet onder andere van colourlock of kortbij?  :eusa_think:

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Marc O.

Ga anders met een interieurdeel in de juiste kleur langs De Leerlooier in Den Haag, zij kunnen de verf perfect op kleur maken.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

Antwoord op de foto was offblack.

Klinkt ook wel wat logisch.

Vanavond eens kijken hoe erg het is bij de S70, de V70 mag in ieder geval wel

stefanhuijser

Je kunt ook een klein strookje van onder de stoel opsturen naar de leerlooier, dan krijg je de exacte (verkleurde) kleur..

In mijn blog is het resultaat te zien van mijn Leerlooier praktijken en ik moet zeggen dat het erg mooi is geworden!

Gr. Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

ZC3rr0r

Citaat van: Marc O. op 21-06-2012 14:15:49
Ga anders met een interieurdeel in de juiste kleur langs De Leerlooier in Den Haag, zij kunnen de verf perfect op kleur maken.

Of bij de Lederdokter in Helmond, die jongens hebben de verf gemaakt voor mijn versleten stuurwiel, en dat ziet er ook weer geweldig uit inmiddels.

Verf op kleur maken kost bij hun ook slechts 35 euro :)

olaf ovlov

Jongens,
Het zijn dames (850) die hoe ouder ze worden hoe mooier....... Waarom verven????? Schoonmaken en beschermlaag erover..
Dat krakelee ziet er fantastisch uit!!!!!!!!!!!!!

olaf

glenfiddich1983

De opgraving van de week ;D

Desalniettemin wel interessant, aangezien ik binnenkort mijn lederen bekleding ga bijwerken!
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)