V70 Startproblemen

Gestart door Volvosmithy, 06-03-2009 02:40:26

Vorige topic - Volgende topic

Volvosmithy

G'day allemaal, na een half jaar 850 estate uit 11-'94 met veel plezier gereden te hebben ben ik nu overgestapt op een V70 2.5 10V Estate uit 1999. Het is echt een waanzinnig fijne bolide met veel denkbare opties.

Een minpunt is dat die slecht tot moeizaam start. Bij de eerste keer starten valt die meestal meteen uit. Daarna vaker doorstarten blijft het rond de 500 rpm schommelen tot ongeveer na een minuut dan komt de rust erin bij circa 900 rpm. Ook als het warm is en je zet hem uit om bv te tanken dan start het weer moeizaam. Weer andere keren start het normaal.

Rijden doet die als geen ander, niet inhouden, vlot optrekken en een verbruik van 1:13,5 (snelweg) en dat met een automaat met E stand. Motor slaat niet af bij afremmen maar loopt zeer netjes!

Ik heb uiteraard wat topics doorgenomen op deze forum maar niets was echter aansluit met mijn probleem.

Kan het aan een vervuilde gasklephuis liggen of een stationair regelaar? Bougies oid?

Alle hulp is welkom

Gr Chris

Too old to die young!

thuur

Citaat van: Volvosmithy op 06-03-2009 02:40:26
Kan het aan een vervuilde gasklephuis liggen of een stationair regelaar? Bougies oid?

Beide grondig reinigen (hoe had je vast al gevonden) en de andere hint: antennering.

Gr 8)

elmarconi

Citaat van: Volvosmithy op 06-03-2009 02:40:26
Een minpunt is dat die slecht tot moeizaam start. Bij de eerste keer starten valt die meestal meteen uit. Daarna vaker doorstarten blijft het rond de 500 rpm schommelen tot ongeveer na een minuut dan komt de rust erin bij circa 900 rpm. Ook als het warm is en je zet hem uit om bv te tanken dan start het weer moeizaam. Weer andere keren start het normaal.

Koude start verrijking te veel? Weet niet hoe je dat evt zou kunnen aanpassen..
Ruikt 'ie ook naar benzine bij de uitlaat?

--
Autogas Inside . . .

Volvosmithy

Ik zal morgen een poging wagen om beide te reinigen .............. ben benieuwd of het helpt!

Cheers

Chris
Too old to die young!