Lamp brand niet via deurschakelaar

Gestart door V70D, 07-03-2009 17:59:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

V70D

Ik heb een vraag waar ik zelf geen logisch antwoord op kan geven:

Als ik bestuurdersportier open gaat het lampje bij het voetengedeelte branden, het lampje op de kopse kant van de deur gaat branden, maar het lampje in hetplafond gaat niet branden.

Als ik de betreffende leesverlichting aan doe gaat het lampje wel branden dus het lampje is goed.

De deurschakelaar moet ook goed zijn anders gaan de andere lampjes niet branden, heeft iemand een idee?

Twee dagen geleden functioneerde het lampje nog goed.

Jeff

Als het goed is, kan je op het plafon de stand wijzigen van je verlichting. Staat die naar het deur/slotje richting ingedrukt. Zo ja dan zou het moeten werken zo niet, probeer het eens om op die stand te zetten.

Suc6 ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

V70D

Heb ik al geprobeerd bij alle andere deuren werkt alles naar behoren.

marc-850

Citaat van: V70D op 07-03-2009 17:59:11
Ik heb een vraag waar ik zelf geen logisch antwoord op kan geven:

Als ik bestuurdersportier open gaat het lampje bij het voetengedeelte branden, het lampje op de kopse kant van de deur gaat branden, maar het lampje in hetplafond gaat niet branden.

Als ik de betreffende leesverlichting aan doe gaat het lampje wel branden dus het lampje is goed.

De deurschakelaar moet ook goed zijn anders gaan de andere lampjes niet branden, heeft iemand een idee?

Twee dagen geleden functioneerde het lampje nog goed.

Zelfde probleem hier...
Als ik de deur open, gaan de beide plafondlampjes of niet aan, of alleen de rechtse doet het heel af en toe. Heb de boel vanmiddag los gemaakt. Paar keer rommelen en dan doen ze het beiden af en toe wel. Pobleem zit dus ergens in de plafondunit. Ben het ding nu aan het schoonmaken en de contactjes aan het reinigen. Hopelijk werkt het dan weer.

thuur

Gooi de deur eens wat harder dicht en probeer het dan nog eens.


Gr 8)

mehn

Citaat van: V70D op 07-03-2009 17:59:11
Als ik bestuurdersportier open gaat het lampje bij het voetengedeelte branden,

Brandt dit lampje even fel als het lampje aan de bijrijderskant (als je daar de deur opent)?
Ik had afgelopen week hetzelfde probleem nadat ik met mijn kop onder het dashboard had gezeten. Vandaag nog maar eens alles los gehaald en toen zag ik dat er een min kabel los zat t.h.v. de motorkap ontgrendeling.

Dit zorgde er voor dat:
1. Het instaplampje zwakker brandde
2. De binnenverlichting niet aanging bij openen bestuurdersdeur
3. Bij het afsluiten van de auto knipperde de knipperlichten meteen bij het indrukken van het knopje van de afstandsbediening, maar de centrale vergrendeling sloot pas na 4 seconden.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

V70D

Citaat van: mehn op 07-03-2009 19:34:42
Citaat van: V70D op 07-03-2009 17:59:11
Als ik bestuurdersportier open gaat het lampje bij het voetengedeelte branden,

Brandt dit lampje even fel als het lampje aan de bijrijderskant (als je daar de deur opent)?
Ik had afgelopen week hetzelfde probleem nadat ik met mijn kop onder het dashboard had gezeten. Vandaag nog maar eens alles los gehaald en toen zag ik dat er een min kabel los zat t.h.v. de motorkap ontgrendeling.

Dit zorgde er voor dat:
1. Het instaplampje zwakker brandde
2. De binnenverlichting niet aanging bij openen bestuurdersdeur
3. Bij het afsluiten van de auto knipperde de knipperlichten meteen bij het indrukken van het knopje van de afstandsbediening, maar de centrale vergrendeling sloot pas na 4 seconden.

Deze problemen heb ik niet mehn. Alle lampen branden even fel.

Als ik de auto open met de a.b. gaan alle lampen branden behalve de linker (lees) lamp.

thuur

Citaat van: V70D op 08-03-2009 19:03:43
Als ik de auto open met de a.b. gaan alle lampen branden behalve de linker (lees) lamp.

Dus de overige plafondverlichting brandt wel? Dan moet je de schakelaar eens een paar keer flink op en neer halen.


Gr 8)

V70D

Citaat van: thuur op 08-03-2009 22:06:17
Citaat van: V70D op 08-03-2009 19:03:43
Als ik de auto open met de a.b. gaan alle lampen branden behalve de linker (lees) lamp.

Dus de overige plafondverlichting brandt wel? Dan moet je de schakelaar eens een paar keer flink op en neer halen.


Gr 8)
Welke schakelaar bedoel je Thuur? :eusa_think:

De overige plafondverlichting brand idd wel.

thuur


V70D


Citaat van: V70D op 07-03-2009 17:59:11
Ik heb een vraag waar ik zelf geen logisch antwoord op kan geven:

Als ik bestuurdersportier open gaat het lampje bij het voetengedeelte branden, het lampje op de kopse kant van de deur gaat branden, maar het lampje in hetplafond gaat niet branden.

Als ik de betreffende leesverlichting aan doe gaat het lampje wel branden dus het lampje is goed.
De deurschakelaar moet ook goed zijn anders gaan de andere lampjes niet branden, heeft iemand een idee?

Twee dagen geleden functioneerde het lampje nog goed.


En de schakelaar dus ook thuur   :eusa_think:

thuur

#11
Wil je op basis van aannames en geheel digitaal via het forum je probleem oplossen of wil je het toch even proberen?

De schakelaars gaan heel vaak slecht contact maken, dat is omdat ze maar zelden gebruikt worden.

edit: overiges geldt dit vooral voor de middelste schakelaar.


Gr ;)

marc-850

Ik heb de plafondverlichtingsunit er uit geschroefd. Als ik ermee schudde, rammelde er binnenin iets. Heb de drukschakelaars er af gewipt en de complete zwarte schakelunit uit de houder gehaald. Er bleken binnenin, onder de middelste schakelaar, twee metalen plaatjes te zitten, die links (continue aan) of rechts (via deurschakelaar) contact maken. 1 van die plaatjes lag er uit. Deze teruggelegd en het geheel weer in elkaar gezet. Verder alles goed schoon geblazen. Morgen weer terug monteren, hopelijk was dit de oorzaak.

Overigens zitten in de middelste drukschakelaar zelf 2 metalen pinnetjes. Let hierop als je de schakelaar loswipt, anders zoek je je wezenloos  :eusa_whistle:

V70D

Van 't weekend een leuk klusje. Ik zal de unit loshalen dit weekend.

V70D

De hele unit er uitgehaald, uit geblazen en met contactspray ingespoten, alles functioneert weer op een lampje van de gordelverklikker na want die hield er mee op.  :eusa_whistle:

Al met al een half uurtje werk.. :)