ashoezen vernieuwd

Gestart door Raoul, 07-03-2009 18:14:28

Vorige topic - Volgende topic

Raoul

Gisteravond linker en rechter ashoes vervangen (wielzijde)

Origineel gehaald, met klemmen,naafmoeren,en vet. Kosten bij de dealer ongeveer 40 euro per hoes (set)

Hoewel er veel wegen naar Rome leiden heb ik eerst de naafmoeren losgedraaid (Zaten muurvast), na eerst 2 wielbouten in de naaf te hebben gedraaid. Iemand laten remmen, en dan draaien maar. Dop 36, met een flinke hefboom. Vervolgens naaf met de moer er nog los op naar binnen toe geslagen, muur en muur vast dus. Met een vuistje kwam er beweging in, dus fusee losgehaald door de draagarm met een hefboom omlaag te drukken, en vervolgens as verder losgetikt uit de naaf.
Het schijnt dat af-fabriek er loctite op zit, dus hard slaan met de oude naafmoer erop! Een perstrekker zou beter zijn, helaas kwam een collega daar mee aanzetten toen de boel al los was.

Vervolgens oude ashoes weggeknipt, en met een punttang de twee nokjes van het borgveertje uiteen gedrukt. Dit is gepriegel, vooral omdat tegelijkertijd iemand met een kunsstof hamertje de homokineet van de as moet tikken. Tip: Hou tijdens het tikken de homokineet wel recht t.o.v. de as. Rechts ging vrij lastig (15 minuten klooien) Links ging veel sneller.

Beetje vers vet in de homokineet drukken, nieuwe ashoes over de as schuiven, (vergeet de klemmen niet ), homokineet weer voorzichtig over de as getikt tot ie aan zat, de rest van het vet in de ashoes en vervolgens de klemmen op pos.2 (tweede gaatje))vastgeknepen.

Het is bij dit klusje wel handig als je met zn tweeen bent, en door het vastzitten rechts was ik voor twee hoesjes bijna twee uur bezig! :P

Lampje

Citaat van: Raoul op 07-03-2009 18:14:28

Het schijnt dat af-fabriek er loctite op zit, dus hard slaan met de oude naafmoer erop! Een perstrekker zou beter zijn, helaas kwam een collega daar mee aanzetten toen de boel al los was.

Ik werk regelmatig met rode locktite (de hardnekkigste soort). Even voorverwarmen met de verfstripper en het smelt als boter, moertje los...