variabele interval ruitenwisser V70 classic

Gestart door blauweroffel, 07-03-2009 18:54:55

Vorige topic - Volgende topic

rogerV701998

Wat ik begrepen heb is dat je de intervaltijd bepaalt door de interval te activeren, uit te zetten, te wachten en weer in te schakelen. De door jou gekozen wachttijd is dan de interval periode en op die manier variabel.

Gr. Roger

mehn

Citaat van: JorritV70 op 12-03-2009 08:28:57
Interessant verhaal, maar hoe regel je het verschil van de interval?, moet er ergens een potmeter geplaatst worden?

Groet Jorrit
Nee je koopt VW relais 99 en plaatst dit i.p.v. relais 203.

Relais 99 is programmerbaar op een simplele manier: je ze de interval aan laat de wissers 1x wissen en zet de interval weer uit. Op het moment dat je vind dat ie weer moet wissen zet je de interval weer aan. Het relais heeft nu de tijd "opgenomen" tussen dat jij de interval uitzet en de interval weer aanzet. Deze "nieuwe" interval blijft het relais dan aanhouden. totdat je de interval weer uitzet.
Bij elke regenbui een andere interval als je dat wilt, easy ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

volvlo

Citaat van: rogerV701998 op 12-03-2009 08:53:48
Wat ik begrepen heb is dat je de intervaltijd bepaalt door de interval te activeren, uit te zetten, te wachten en weer in te schakelen. De door jou gekozen wachttijd is dan de interval periode en op die manier variabel.

Gr. Roger

Klopt!
Ik heb 'm ook  (VW 99-relais)  en deze werkt super. :eusa_dance:

Groeten
Alex

rené97v70

Citaat van: mehn op 12-03-2009 09:06:20
Interessant verhaal, maar hoe regel je het verschil van de interval?, moet er ergens een potmeter geplaatst worden?

Groet Jorrit

Relais 99 is programmerbaar op een simplele manier: je ze de interval aan laat de wissers 1x wissen en zet de interval weer uit. Op het moment dat je vind dat ie weer moet wissen zet je de interval weer aan. Het relais heeft nu de tijd "opgenomen" tussen dat jij de interval uitzet en de interval weer aanzet. Deze "nieuwe" interval blijft het relais dan aanhouden. totdat je de interval weer uitzet.

Waarbij aangetekend, de maximale intervaltijd (dus wannneer beweging A wordt ingezet en vervolgens de beweging B en dan C etc.) circa 20 seconden bedraagd.
:)  René

bassie81

Citaat van: rené97v70 op 12-03-2009 09:15:52

Waarbij aangetekend, de maximale intervaltijd (dus wannneer beweging A wordt ingezet en vervolgens de beweging B en dan C etc.) circa 20 seconden bedraagd.
:)  René

Volgens mij was het tussen de 2 en 30 seconden. Minimaal 2 sec dus en max 30 sec. Elke golf 3 heeft dit standaard dacht ik, alhoewel de meeste het geeneens weten  ;D

JorritV70

Duidelijk morgen of het weekend maar eens naar de sloop. Waar kan ik het relais 203 vinden bij een V70? net als bij de 850 onder het stuur ergens bij de pedalen? of onder de motorkap?

GRoet Jorrit

rené97v70

Onder het stuur bij de pedalen. Lastig werkje, maar met een beetje op gevoel werken en mezelf als slangenmens zient en in allerlei bochten wringend, lukte het mij destijds in circa 15 minuten

Succes, René  :)

Jaco S

Ik heb hem ook gekocht nr.99 van iemand van het vw forum....werkt prima!

bij mij zat die er gelijk goed in je moet een beetje geluk hebben dat je hem er precies ik kan steken!

blauweroffel

Citaat van: Jaco S op 12-03-2009 18:30:08

bij mij zat die er gelijk goed in je moet een beetje geluk hebben dat je hem er precies ik kan steken!

kwestie van oefenen en ervaring............. ;D ;D

BR

JorritV70

Kom net van de sloop een heleboel relais gezien, 18, 19, 21, 57, 61,147 en 167 maar geen 99 ???. Begon al even aan mezelf te gaan twijfelen :eusa_doh:.

Ik moet toch maar eens verder zoeken.

Groet Jorrit

Jaco S

Citaat van: JorritV70 op 14-03-2009 14:27:31
Kom net van de sloop een heleboel relais gezien, 18, 19, 21, 57, 61,147 en 167 maar geen 99 ???. Begon al even aan mezelf te gaan twijfelen :eusa_doh:.

Ik moet toch maar eens verder zoeken.

Groet Jorrit

De nr.99 relai zitten in VW's
Je kan ook gewoon even naar het VW forum gaan, en daar iemand vragen of iemand een 99 heeft voor je!! en anders europatuning, dan heb je een nieuwe!

Jans Duiven

Citaat van: mehn op 12-03-2009 09:06:20

Groet Jorrit

Superbedankt voor de uitleg!

Ik ga komende week het relais aanschaffen en inpluggen  ;D