variabele interval ruitenwisser V70 classic

Gestart door blauweroffel, 07-03-2009 18:54:55

Vorige topic - Volgende topic

blauweroffel

Ik heb vandaag geprobeerd een relais voor een variabele interval voor de ruitenwisser in te bouwen.
Je kunt hiermee zelf de tijd tussen 2 wissen in regelen.
Zekeringendeksel losgehaald, linker relais (van boven gezien) eruit gehaald, andere erin gezet.
Geprobeerd: ruitenwissers gingen licht schokkend heen en weer, het relais bleef maar door klikken, ook als ik de ruitenwisser uit zette.
En geen variabele interval dus......... :eusa_wall:

wat noe?

Blauweroffel

OK, even gezocht op "interval" en een inbouwinstructie gelezen. ::)
Ik moet dus relais 203 vervangen, en dit zit in de auto helemaal linksboven onderin het dashboard.
En dus niet onder de zekeringen :eusa_wall: :eusa_wall:

Morgen een nieuwe poging

mehn

Oude relais terug plaatsen en relais 203 vervangen door relais 99 van VW.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

EdenAli

Klopt werkt voortreffelijk.
Ik heb 'm ook

blauweroffel

Citaat van: mehn op 07-03-2009 19:39:12

Ik heb 'm gekocht bij european tuning, ik denk ook dat dit relais 99 is.

groet

BR

mehn

Dat staat er dan met grote cijfers op, kan niet missen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

blauweroffel

doosje akelig zwart

relais zit in wit doosje met tekst: relay wiper intrm early 850/70
en 12F3

op relais staat:
0 986 335 058 en tekening schakelschema

BR

UserID6342

Als je hem bij M A R C hebt gekocht, dus bij ET zal het hoogstwaarschijnlijk een IPD relais zijn. (heb ik zelf ook) deze moet idd op plaats komen van het relais waar nu 203 opstaat, deze kun je zo omwisselen.  Relais zit idd boven de pedalen aan de binnenkant. Als relais goed aangedrukt in zijn voet zit moet tie het doen.  Doet hij het dan nog niet ET even een berichtje sturen.

rogerV701998

Tijdens een flinke rit in de regen stoorde ik mij ook aan de standaard interval. Weet iemand wat zo'n relais kost en waar ik deze kan kopen?

Gr. roger

rené97v70

Citaat van: mehn op 07-03-2009 19:39:12

Op de sloop heb ik er 4 euro voor betaald. Zit o.a. op een golf III. Je kunt ze ook op ebay in dld krijgen maar dan betaal je er meer voor (plusminus 12 á 15 euro incl. verzendkosten).
Ik zou dus gewoon naar een autosloperij gaan.

René

UserID6342

Een nieuw relais bij M A R C kostte mij 28.- incl. verzendkosten, garantie, etc. Voor dat geld wil ik geen gebruikte in mijn auto duwen.

rogerV701998

Dank voor jullie reacties.

Waar kan ik meer gegevens over Marc en/of ET vinden?

Gr. roger

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

rogerV701998

rené97v70

Citaat van: Dirk342 op 11-03-2009 15:32:28
Een nieuw relais bij M A R C kostte mij 28.- incl. verzendkosten, garantie, etc. Voor dat geld wil ik geen gebruikte in mijn auto duwen.

Even een opmerking naar aanleiding van bovenstaande:
Ik heb de mijne er nu naar alle tevredenheid al langer dan 2 jaar inzitten en het werkt nog steeds optimaal en als het relais het mocht begeven dan haal ik gewoon een andere. Tegen de tijd dat ik dan aan het bedrag van 28 euro kom is mijn V70 al lang aan vervanging toe (vanwege de vele gemaakte kilometers).
Maar een ieder is vrij natuurlijk om zijn eigen keuze te maken.

:) René

JorritV70

Interessant verhaal, maar hoe regel je het verschil van de interval?, moet er ergens een potmeter geplaatst worden?

Groet Jorrit