R bumper reparatie van Vincent (DataGhost )

Gestart door cornelis-b, 16-08-2016 13:57:50

Vorige topic - Volgende topic

cornelis-b

Gister heeft Vincent (DataGhost ) zijn bumper gebracht voor reparatie, hij was in Duitsland de confrontatie aan gegaan met een met watergevulde steun van een wegenbord. Deze had hij helaas verloren. De bumper heeft daarbij flink wat schade opgelopen maar is zeker nog te repareren. Vincent vertelde dat er ook schade was aan de auto maar dat vult hij zelf wel aan. De bumper was in Duitsland voorzien van kabelbinders om de boel bij elkaar te houden.

Al met al weer een leuke uitdaging om weer een R bumper te redden van de schroothoop. Het weer is prima dus ik kan er lekker in de tuin aan werken.

Zo zag de bumper er uit

Eerst de boel maar eens gehecht

Voorkant

Na het hechten was het weer een geheel, het waren eigenlijk mooi sluitende breuken die goed op elkaar aansloten, daarna de boel opgeruwd en morgen weer verder

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

razorx

Brr een redelijk horrorbumpertje.
Succes er mee!

cornelis-b

Ik moest nog even epoxyhars, harder en koolstofband halen in Amsterdam en na terugkomst maar gelijk de eerste laag aangebracht. Morgen de boel slijpen en dan de tweede laag aanbrengen. Hoe eerder ik klaar ben hoe eerder Vincent zijn bumper weer heeft en ook weer verder kan met de auto.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

cornelis-b

Vandaag de koolstof /epoxy laag even opgeruwd en een 2de laag aangebracht. Deze wordt morgen nog even afgewerkt en dan is de bumper weer klaar en kan hij naar de spuiter. Weer een bumper gered ;D

Zeg maar Henk tegen mij

DataGhost

Mooi, vakwerk! Weer een stapje dichterbij een rijdende auto :)

cornelis-b

Vandaag de bumper klaar gemaakt en hij is weer super sterk. Het schuren en plamuren is aan de spuiter.
Het was weer een leuk klusje om te doen en het weer werkte lekker mee.

Zeg maar Henk tegen mij

Ewout Schalkwijk

Mooie klus. :D Die hechtdraadjes knip je weer weg nadat de exopy hars weer is uitgehard?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

cornelis-b

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 18-08-2016 17:43:08
Mooie klus. :D Die hechtdraadjes knip je weer weg nadat de exopy hars weer is uitgehard?

Klopt die knip ik door als de epoxy op ongeveer op de helft van de uitharding is. Dan is de hars al enorm taai en is er voldoende hechting om de "hechtingen" er uit te halen. Zou ik dit later doen dan kost het heel veel meer moeite om ze er uit te krijgen, de hars is dan te hard.

Zeg maar Henk tegen mij

KIM

Ziet er goed uit Henk.
Een dankbare klus.