kofferbakstrip estate

Gestart door svenenkaren, 08-03-2009 14:08:37

Vorige topic - Volgende topic

mehn

Citaat van: Rijns_t5r op 09-03-2009 22:12:07
hee bedankt voor het filmpje,hoop dat het hier ook zo makkelijk gaat.

Nou, bij mij niet. Die van mij was een stuk rotter en het heeft me toch wel een half uurtje prutsen gekost, vooral in het midden van de strip.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

)()()sT

Gisteravond heb ik de achterklep van de Engelse R gemonteerd.
UITERAARD gelijk de strip eruit getrokken. Ging heel makkelijk... voorzichtig stuk bij stuk met de vingers eruit getrokken.

T5turbo

Waarom zit die strip er eigenlijk? Alleen te afwerking of heeft het ook nog een funktie? Tegen de tocht of zo?  ;D
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Marc O.

Citaat van: T5turbo op 10-03-2009 10:18:37
Waarom zit die strip er eigenlijk? Alleen te afwerking of heeft het ook nog een funktie? Tegen de tocht of zo?  ;D

Vroeg ik me inderdaad ook al af. Zal toch niet zo zijn dat Volvo zomaar een strip plaatst terwijl het niet nodig is en het er ook nog eens lelijker uitziet (na verloop van tijd dan toch).
...The Nile isn't just a river in Africa...

)()()sT

Hij heeft echt geen functie. Het metalen "uiteinde" zit alleen maar tussen het rubber van de ruit en klep zelf geklemd.

hathü

Om te zorgen dat de klep gaat roesten :evil:, tis een afwerking van niks, bij mij zit ie er nog in en heeft  dus ook al gezorgd voor minimale roestvorming in het midden van de klep net onder de as van de ruitenwisser :eusa_think:.

T5turbo

Citaat van: hathu op 10-03-2009 10:41:39

Om te zorgen dat de klep gaat roesten :evil:, tis een afwerking van niks, bij mij zit ie er nog in en heeft  dus ook al gezorgd voor minimale roestvorming in het midden van de klep net onder de as van de ruitenwisser :eusa_think:.

Bij mij dus net zo.De strip gaat er dus ook af en dan kijken wat we tegenkomen.   :-\
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Sbv

Bij mijn 850 destijds ook deze strip eruit gehaald. Zag er stuken beter uit dan zo een verroest stukje strip onder de achterruit

GeertG

Ik heb de strip nog steeds niet verwijderd...............
stel je voor zeg, dat de achterklep dadelijk het mooiste van de wagen is    :angel:
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

svenenkaren

Heren,

Bedankt voor jullie snelle reacties. We zullen er Vrijdag weer mee aan de gang gaan. Bij is ie echt verrot. Peuteren dus.
Echt top dit forum

:eusa_clap: :eusa_clap:

pwassink

Mocht hij toch vaster zitten dan je denkt, met name op de plaatsen waar hij niet zo verrot is,
houd er rekening mee dat er in de buurt van de wisser, op circa een cm of 10 aan weerszijden daarvan
een kunstof afstandsblokje tussen carrosserie en ruit kan zitten.

Kijk daar dus mee uit als je met mechanische hulpmiddelen (bankpas, tang, beitel, dremel oid) beziggaat.
Je kan op die plek heel makkelijk net iets teveel spanning op het geheel zetten, en die ruiten zijn vrij prijzig.
Ook vrij lastig te krijgen op zaterdag/zondag btw, weinig dealers hebben er een liggen ..  ;)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

irian paul

Zo,  ik heb de strip er net ook uit getrokken. ging heel erg makkelijk.

zonder hulpmiddelen, eerst even met je vinger onder de rand doorhalen van links naar rechts en daarna kreeg ik hem heel voorzichtig redelijk snel van de auto af.

wat een zooi zat daar tussen zeg! kan de zandbak ermee vullen

svenenkaren

G&^*%$$#(#,

Hijis eruit. Dit strip kwam eruit in 100 stukjes. Deze was dus reeds ver heen. Wat daarnaast mijn inschatting is, is dat er een keer een nieuwe ruit in is gezet. De rest delen van de strip zaten helemaal in de kit.
Maar goed hij is eruit (met een beetje lakschade). Staat veel beter.
De kofferklep zit vol met roest blaasjes. Dus ik ga hem in z'n geheel bijwerken nu.
Bedant voor de tips en reacties.

Gr. Sven

The Saint

Tsja dan heb ik de strip ook maar verwijderd. Ging heel makkelijk, binnen 1 minuut en gewoon met m'n handen. Wel voorzichtig gedaan ivm de verhalen over de kwetsbaarheid van het ruit in dit draadje.

Bij mij kwam er ook een hoop bagger uit. En op het bovenste randje van het metalen deel van de achterklep kwam een dun zwart streepje (van het vuil dat onder de strip zat) tevoorschijn over bijna de hele breedte. Hoe kan ik dat weghalen? Heb al even gepoetst met water maar dat ging niet. Je bent bijna geneigd om er een schuursponsje overheen te halen maar dan is het middel erger dan de kwaal denk ik..  ;)
No shirt no shoes, no pinball

Flipjes 850 R

Na meerdere keren dit topic voorbij te hebben zien komen, was net mijn 850 aan de beurt. Met enige gepaste domme kracht was het klusje geklaard in een minuut of 5. Dit allemaal inclusief het met een oude tandenborstel schoonmaken van de kier tussen glas en metaal, en het handen wassen achteraf.
Viel me niet tegen.
Het was al langer een beetje een doorn in het oog. Maar nu erover gelezen, en dan toch maar eens doen.
Knapt er wel van op.
Ik heb alleen ook nog een klein zwart randje op de lak zitten, morgen maar eens met een beetje cleaner aan de gang.
855 R Automaat Dark Olive Pearl