Schade bijwerken.

Gestart door 850Black-estate, 09-03-2009 09:38:37

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Ook al wil je het zelf proberen, veel slechter als dit kan het al niet worden.....

Maar.....  Ik zou toch terdege even ergens op gaan oefenen voordat ik dit zelf ging doen zonder ervaring hiermee te hebben....  Net wat Rene zegt, strak maken is een vak apart, maar het spuiten ook en dan is grijs idd een lastige kleur.  Met een knikkerbus gaat 'm zowiezo al niet worden op dat stuk....

Ik kan het niet goed zien op de foto, maar het lijkt er sterk op dat de plamuur is losgelaten / niet goed heeft gehecht. Of dat er vocht tussen plamuur en plaat is ingekomen.  Reken er in ieder geval op, dat als je er zelf aan begint, je niet moet schrikken van een vreselijk slechte plamuurlaag, die zo maar een aantal millimeters dik kan zijn.....  En zie 'm dan maar eens zelf strak te krijgen, zonder ervaring.  Mocht je dit al lukken, moet je nog een spuiter zien te vinden die 'm dan wilt spuiten (nadat jij 'm 'strak' hebt gemaakt) en dat zullen er echt niet veel zijn die dat doen.

Het meeste verstandige en wat het beste resultaat geeft is om het ding gewoon te laten herstellen door een goede spuiterij / schadewerkplaats.

)()()sT

Citaat van: reneetje op 19-06-2016 02:25:02
Citaat van: daanium op 19-06-2016 00:36:36
dacht effe dat het niet om grijs metallic ging, maar om 019, zoals te lezen is in de startpost... uit 2009 :P

Dat denken zal wel niet je sterkste punt zijn , denk ik zo  ::)

Lees eerst eens !!

Goh, wat zijn we weer aardig voor elkaar!

katuut

Als het alleen verf is, zou je kunnen wetsanden, en vervolgens polijsten.

Als je toch voornemens bent om te spuiten, och... Je kunt het altijd proberen, en wellicht lukt het je om het wel netjes te krijgen
Chronisch last van detaildiarree

Vulk

Citaat van: )()()sT op 19-06-2016 07:32:40
Citaat van: reneetje op 19-06-2016 02:25:02
Citaat van: daanium op 19-06-2016 00:36:36
dacht effe dat het niet om grijs metallic ging, maar om 019, zoals te lezen is in de startpost... uit 2009 :P

Dat denken zal wel niet je sterkste punt zijn , denk ik zo  ::)

Lees eerst eens !!

Goh, wat zijn we weer aardig voor elkaar!

Inderdaad,  een beetje respect voor elkaar is niet verkeerd.

san

Voor ik een nieuw topic plaats kijk ik altijd eerst even of er in het verleden eerder vragen over zijn geweest of dat er een topic bestaat.En dat kan weleens jaren terug zijn ☺.

daanium

Was niet mijn bedoeling om onaardig over te komen, meer als grappig omdat de startpost al oud was. Maar zoals San het omschrijft is daar natuurlijk niks mis mee.
Succes met het herstellen van de schade :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

san

Vandaag zelf begonnen met de schade..ja ik ben eigenwijs😑.Stofmasker op en schuurmachine in de aanslag en gaan...
Ik heb een plek zo groot als een voetbal kaalgemaakt en in de plamuur gezet...morgen weer verder.

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

san

Ik maak wel foto's tot aan het eind resultaat en die post ik dan...ik kan alleen na werktijd dus zal wel even duren.☺

katuut

Haha!

Die zet er ook gelijk zn schuurmasjien er op :P
Chronisch last van detaildiarree

StefanCJ

Met die dikke plakkaten erop kan dat wel ja  :D. Knap dat je het zelf aandurft, ik ben benieuwd naar het resultaat.

hilko73

Ik heb al vaker zo'n plekje bijgewerkt. De eerste keer was het een drama, de tweede keer werd het al iets beter enzovoorts, maar NOOIT kwam ik tot een resultaat dat het predikaat "goed" verdiend.  :eusa_shifty:
Ik zou dus zeker naar een schadehersteller gaan, en anders leren leven met zulke plekjes.

Aan de andere hand: misschien ben ik wel niet handig genoeg voor zulke schoonheidswerkzaamheden, dat kan ook natuurlijk  :eusa_think:
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

elianmars

Mijn C heeft 019 als kleur. Schijnt makkelijk zelf (bij) te spuiten te zijn.
Toch waag ik me er zelf niet aan. Voor het geld dat mijn spuiter ervoor vraagt, ga ik niet zelf lopen klooien :P