lekke flex aan uitlaat volvo 850 2.5 10v 1996 aut.

Gestart door renesch, 09-03-2009 17:16:53

Vorige topic - Volgende topic

renesch

Bij km stand 223.000 heb ik een extra geluid via de uitlaat, welke zich duidelijk bevind aan de kant van de motor bij het uillaatspuitstuk. Visueel is er nog niets te constateren. Ter hoogte van de flex(bij dit type zit de flex aan het uitlaatgedeelte met de kat) voel ik wel een extra luchstroom, zo dat ik vermoed dat onder de flex de boel kapot aan het gaan is.

Een 2 jaar en 40.000 km geleden heb ik dit uitlaatgedeelte ook vervangen omdat de uitlaat bij de flens met het spruitstuk geheel was afgebroken. Toen is ook de bovenste motorsteunrubber vervangen.

Op dit forum wordt constant gewezen op de relatie tussen slechte motorsteunen en het kapot gaan van spruitstukken, dus ik vermoed hier ergens nu een probleem.

Als ik de motor via de automaat herhaaldelijk van D naar N beweeg, zie ik het rubber van de bovenste motor steun  ongeveer 5 mm verplaatsen bij het overgaan van N naar D.

Bij de onderste motorsteun(bij de bak) zie ik dat beide bouten netjes in de midden van het rubber blijven zitten en dat de verplaatsing 2-3 mm is.

Dus op het eerste gezicht zou ik denken dat deze beide rubbersteunen nog in orde zijn, maar ik vertrouw het toch niet. Wat kan anders de reden zijn dat de uitlaat 2 keer op dezelfde plek kapot aan het gaan is.

Die 5 mm dat de motor van boven beweegt, heeft ook consequenties voor de krachten die op de uitlaat komen.

Kan iemand wat meer zeggen over de maximale uitslag die de motor mag maken ?