Advies over een wanbetaling

Gestart door JoostG, 10-03-2009 13:30:57

Vorige topic - Volgende topic

V70geRwin

Citaat van: Dirk342 op 10-03-2009 14:48:37
Heb hier al veel mee te maken gehad, helaas.  Goed bedoeld advies, eerst zelf langsgaan en proberen het op te lossen (al dan niet met harde hand, maar dat heb je niet van mij), volgende stap aangetekend schrijven waarin je ook duidelijk maakt dat alle (nog) komende gerechtelijke en buitengerechtelijke incassokosten geheel voor zijn rekening zijn, en als laatste incassobureau inschakelen.  Mijn ervaring is als je de eerste stap goed doorloopt de rest al niet meer hoeft.  En een goed gesprek met een honkbalknuppel doet wonderen, zo is gebleken.  Jij mag misschien dan geen indruk maken zoals je zelf zegt, maar een hijs van die knuppel wel, zeker als de eerste slag op een kastje is wat toevallig net in de gang stond.

ff serieus, van de wal in de sloot tip.

tegenpartij hoeft alleen maar aangifte te doen en begint het gezeik.
dan is de betaling die jij graag wil ontvangen nog maar een bijzaak!

JoostG

Oke thanks voor alle tippen!

Heb de betreffende persoon net gesproken(via mail). En betaling volgt aan het eind van de maand. Dat meldt hij zwart op wit.
Hij wil het zelfs komen langsbrengen. We wachten dus nog even af. Als dat goed gaat, dan laat ik het ook daarbij. Anders gaan we idd juridische stappen ondernemen. Ik heb net al mijn zaken erbij gezocht en inmiddels al een "mapje" aangemaakt, dus als de betaling uitblijft kan ik zo aan de slag.

Iedereen bedankt voor de input, en wordt vervolgd.
Automaat eruit, handbak erin. Leve de roffel!

Freakybaby

Hopelijk betaald ie gewoon einde van de maand. Ik ben benieuwd.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

UserID6342

Citaat van: spekkie99 op 10-03-2009 15:08:37
Citaat van: Dirk342 op 10-03-2009 14:48:37
Heb hier al veel mee te maken gehad, helaas.  Goed bedoeld advies, eerst zelf langsgaan en proberen het op te lossen (al dan niet met harde hand, maar dat heb je niet van mij), volgende stap aangetekend schrijven waarin je ook duidelijk maakt dat alle (nog) komende gerechtelijke en buitengerechtelijke incassokosten geheel voor zijn rekening zijn, en als laatste incassobureau inschakelen.  Mijn ervaring is als je de eerste stap goed doorloopt de rest al niet meer hoeft.  En een goed gesprek met een honkbalknuppel doet wonderen, zo is gebleken.  Jij mag misschien dan geen indruk maken zoals je zelf zegt, maar een hijs van die knuppel wel, zeker als de eerste slag op een kastje is wat toevallig net in de gang stond.
ff serieus, van de wal in de sloot tip.
tegenpartij hoeft alleen maar aangifte te doen en begint het gezeik.
dan is de betaling die jij graag wil ontvangen nog maar een bijzaak!
Uiteraard bestaat dat risico, daar heb je helemaal gelijk in, maar als jij voldoende overtuigingskracht hebt (lees dus een hele grote knuppel en niet bang bent om deze te gebruiken) dan laten ze dat echt wel uit hun hoofd.  Nogmaals zo zijn mijn ervaringen en daarom heb ik tegenwoordig gelukkig niet zoveel last meer van wanbetalers....  Degene die dan nog niet betalen hebben ook nooit willen betalen en dan kun je de rest van het circus opstarten, echter voor 200 euro heeft dat gewoon geen zin.  Buiten dit nog om, dan zet je er een incassobureau op en dan ? Op no cure-no pay basis waar een hoop incassobureau's nog wel mee willen werken beland je onder aan de stapel want de grote jongens (logisch ook) gaan voor. Als je het niet voor elkaar krijgt om op no cure-no pay te gaan werken moet je dus zelf eerst alles voorschieten en vervolgens maar afwachten of dat je het ooit weer terug krijgt.  Bij de mensen die bij een incassobureau zitten valt al vaak niets te halen, mensen zijn ook mondiger geworden en schrikken daar niet zo snel meer van, terecht ook allemaal.  Maar als je van iemand geld moet beuren en na diverse telefoontjes, etc. is er niets moet je het gewoon gaan halen.  Doen er een helehoop, waaonder ikzelf dus ook, en dan kan er wel ineens betaald worden....  Neeh, ga jij dan maar lekker op je centjes zitten wachten (waar je gewoon recht op hebt) totdat je een ons weegt of op het moment - ff on topic- dat je Volvo ineens een tonnetje of 2 waard is maar dan kan ik je nu al verzekeren dat je heeeeeeel veel geduld moet hebben. En terwijl ik zat te typen heeft Joost dus al contact gehad, ik hoop ook voor hem dat er aan het einde vd maand gewoon betaald word.

M a r c

Bekend verhaal.... helaas heb ik dit ook meegemaakt met een redelijk bekend forumlid.... inmiddels is ie echter al geruime tijd niet meer gesignaleerd alhier....

Reeds meerdere malen langsgeweest bij mij, altijd netjes betaald, tot de laatste keer.... kwam voor een klusje van 500 euro maar "doe nog maar dit en doe nog maar dat" zodat uiteindelijk de rekening op bijna 2000 euro stond.  Hij had 500 cash bij want de rest zat in zijn jas die hij per "abuis" thuis over de keukenstoel had laten hangen  :eusa_think:

Enfin, in goed vertrouwen een factuur meegegeven van bijna 1500 euro.... nóóit betaald!!  >:(  Ik heb 'm wel 10x gebelt en steeds een ander smoesje.  :eusa_liar:

Uiteindelijk in gebrekestelling gestuurd met post, per mail en per sms en een incasso erop gezet.  Meneer was met de noorderzon vertrokken.....  huis stond te koop en het bedrijf waar hij zei te werken kende 'm niet  ???

Dus kan ik fluiten naar mijn geld....   :'(  Daar trap je dus maar één keer in.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

t5karel

Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Lampje

Citaat van: M a r c op 10-03-2009 16:36:36
Bekend verhaal.... helaas heb ik dit ook meegemaakt met een redelijk bekend forumlid.... inmiddels is ie echter al geruime tijd niet meer gesignaleerd alhier....

Dit soort verhalen zullen we helaas wel vaker krijgen met de recessie. Komt ook wel een keer goed hoor!

De officiële volgorde:
1. Sommering, met een termijn van 2 weken na dagtekening
2. Ingebrekestelling indien termijn ad 1) niet gehaald wordt, mag in zelfde brief in de volgende zin
3. Melding maken van buitengerechtelijke incassokosten én wettelijke rente

Aangetekend met handtekeningbevestiging.

Emails vanaf een forum met een nickname zijn juridisch zwak.

Deze meneer heeft vast nog 10 van dit soort beloftes uitstaan naar de energiemij, de belastingdienst, telefoonmij en nog heel wat goede vrinden waar hij 'tijdelijk'  geld geleend heeft.

Klinkt hard, maar diegene die het hardste piept krijgt zijn geld en de anderen misschien nooit meer.

Zo'n aangetekende brief is weliswaar hard, maar bevestigd alle zachte afspraken op papier (email mag je bijvoegen) én heeft een wettelijke status, voor zowel een deurwaarder áls een rechter, kortom is direct inzetbaar en bruikbaar.

Als je het profi aanpakt is er een goede kans dat je vooraan staat...

thuur

Citaat van: JoostG op 10-03-2009 15:46:41
Heb de betreffende persoon net gesproken(via mail).

Dus wel een actief forumlid? ;D

Sterkte! Ik hoop dat je je centen krijgt! Het lijkt wel steeds moeilijker te moeten gaan tegenwoordig..

Gr :-\

denkweb

Ik heb zo ooit (zakelijk) eens aan de deur gestaan bij iemand terwijl de persoon in kwestie net opgebaard lag...  :eusa_silenced:.

Kwam uiteindelijk dankzij nabestaanden toch goed en hoefde niet de kist te confisqueren...  :eusa_whistle:

JoostG

Citaat van: denkweb op 10-03-2009 22:18:27
Kwam uiteindelijk dankzij nabestaanden toch goed en hoefde niet de kist te confisqueren...  :eusa_whistle:

Zit je in de houtbewerking dan haha?  :evil:
Automaat eruit, handbak erin. Leve de roffel!

gerardgrobben

Citaat van: JoostG op 10-03-2009 14:21:47
thanks voor de tip.

Ik wacht nog even af, omdat ik hem net gemaild heb dat hij deze week de zaken netjes kan afronden. Daarna zal ik alles verder officieel gaan regelen. Het is echter jammer dat het zo moet, omdat het een activiteit betreft die al in september was.....

geslipt?
tuba or not tuba, that's the question

FGG

Citaat van: M a r c op 10-03-2009 16:36:36
Meneer was met de noorderzon vertrokken.....  huis stond te koop en het bedrijf waar hij zei te werken kende 'm niet  ???

Ief? ???

;D

Citaat van: Freakybaby op 10-03-2009 14:17:29
Je kunt beter netjes en correct blijven dan dreigen. Brief waarin duidelijk staat wat er gaat gebeuren (= niet dreigen, want je gaat die stappen ook nemen als er niet betaald wordt)

Is wel degelijk dreigen.

Citaat van: Van Dale
drei·gen dreigde, h gedreigd 1 iets onaangenaams in het vooruitzicht stellen: met iets ~ 2 te wachten staan 3 gevaar lopen

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Freakybaby

Citaat van: FGG op 11-03-2009 11:03:45
Je kunt beter netjes en correct blijven dan dreigen. Brief waarin duidelijk staat wat er gaat gebeuren (= niet dreigen, want je gaat die stappen ook nemen als er niet betaald wordt)

Is wel degelijk dreigen.

drei·gen dreigde, h gedreigd 1 iets onaangenaams in het vooruitzicht stellen: met iets ~ 2 te wachten staan 3 gevaar lopen

Ik vind dreigen zo'n negatieve klank hebben  :eusa_whistle: Zie het meer als netjes van tevoren aangeven wat voor traject er gevolgd gaat worden  :evil:

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Laserblue

Citaat van: Freakybaby op 11-03-2009 11:59:26

Is wel degelijk dreigen.

Ik vind dreigen zo'n negatieve klank hebben  :eusa_whistle: Zie het meer als netjes van tevoren aangeven wat voor traject er gevolgd gaat worden  :evil:

een belofte als het ware  ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Freakybaby

Citaat van: Laserblue op 11-03-2009 12:03:44
Citaat van: Freakybaby op 11-03-2009 11:59:26

Is wel degelijk dreigen.

een belofte als het ware  ;D

Jij snapt het... ;D