remlichten werken niet....

Gestart door coco, 10-03-2009 17:09:26

Vorige topic - Volgende topic

coco

Beide remlichten doen het niet; zekering is nog goed. Lampje op dashboard van defecte verlichting brandt niet en ga er van uit dat de lampen nog goed zijn...
Wat kan het probleem zijn?
Heb wel eens gehoord van een remlichtschakelaar: kan die kapoerewitz zijn? En waar zittie?

groetjes,
coco

Joris_Scholte

Citaat van: coco op 10-03-2009 17:09:26
Beide remlichten doen het niet; zekering is nog goed. Lampje op dashboard van defecte verlichting brandt niet en ga er van uit dat de lampen nog goed zijn...
Wat kan het probleem zijn?
Heb wel eens gehoord van een remlichtschakelaar: kan die kapoerewitz zijn? En waar zittie?
groetjes,
coco
Hoort eigenlijk in het techniek-gedeelte thuis, lijkt mij. Maar weet dat er onder de laadvloer van je achterbak er een balk zit, aan de linker kant, met kabelgoten e.d. Dáár zit ook een relaisblok voor o.a. de achterlichten en het remlicht.
Het hele jaar de R in de maand

thuur

Ik denk dat een stekkertje loshangt bij de remlichtschakelaar, of de schakelaar zelf is defect. Deze zit direct bovenaan het rempedaal.

Gr ;)

haasje

Bij de kerstboom meeting had kamakazie ook beide remlichtlampje defect, geloof allebei overleden tussen de mac en de parkeerplaats (zal hooguit een paar km zijn geweest)

Jeff

Lampjes kan je testen door een mistachterlicht lampje te pakken en deze in een van de remlicht lampjes te doen... Heb zelf toen ooit eens mijn mistachterlicht lampje eruit gehaald voordat ik ging stappen, kwam toen s'vonds erachter dat er een achterlicht lampje stuk was :P
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

coco

Even de boel open gemaakt en een aantal keren de remlichtschakelaar ingedrukt. Rara, nu werken de remlichten weer...! Probleem lijkt opgelost; idereen bedankt voor de reacties!

coco