inlaatopening in moterklep

Gestart door hpetak, 22-10-2003 20:48:05

Vorige topic - Volgende topic

hpetak

volvofreaks ;D,
Ik zit erover te denken om een gat te maken in mn moterklep als extra koelgat  zoals je dat ziet bij een impreza turbo.Natuurlijk niet zo'n lelijke puist, maar echt als deuk zeg maar. Is dit zinvolle aanvulling of alleen maar optisch tunen?Graag jullie reaktie
Hans ;D

Marc 0101.001

Een echte tandarts, altijd maar gaten willen maken en boren.....  ;D

micdee

Tja is natuurlijk de vraag waar je het gat wil maken....

het gaat er, neem ik aan, om dat er meer koel wind langs de turbo gaat zodat deze koeler blijft...

Dan wil je in principe het gat natuurlijk zo dicht mogelijk bij de turbo zitten, maar zoals op dit forum ook al eens is aangegeven... wat als het regent... dan wil je natuurlijk niet dat er water op een gloeiend hete turbo valt.... dan zal het dus wel betekenen dat "het gat" meer naar voren geplaatst moet worden (ik zelf denk dan aan een positie net voor het midden van de motor)
De rijwind wordt dan wel naar achteren geblazen en hopelijk op die manier langs de turbo geleidt. Wellicht met een soort filter net achter "het gat" kan je evt vocht tegenhouden..........

(zo had ik het evt in gedachte... als ik het besluit te doen)  ;)

Johann

Rice, rice baby.... ;)

Is helemaal niet nodig..

Gewoon een leuke BMC ofzo halen, staat ook nog mooi als je de kap los hebt.

hpetak

Citaat van: Yellow Banana II op 22-10-2003 22:43:27

Marc ;D
Hoe is het eigenlijk met de bestelling van mij.Is de BMC filter  ea. al verzonden??Hoef ik geen gat  meer bovenin te boren  enkel aan de voorkant  ;)
Maar even zonder gekheid.In de laatste editie van Bilsport (autoblad uit zweden)heeft er een gozer zijn V70 aangepakt.Behalve 5"tum dikke einduitlaten  verdiepte R spoiler( ook nog )atp 19 inch velgen(mooi hoor!) en zon opening in de motorklep bovenin dus.Ziet er niet slecht uit zeg ik je!!
Maar je moet in iedergeval opletten voor regenwater ed begrijp ik.Verder is het optisch tunen.
Bedankt voor de reaktie tot zover.

HaRdCoRe-WeZ

Je kan een bult, gat of sleuf gewoon kopen en erin laten monteren. Kosten ong. 100 pleuro's, en dan kun je kiezen voor een Ferrari F50 of Mitsu Lancer EVO look ofzo. Meerdere variaties mogelijk. Kap moet wel weer strak gemaakt worden, en opnieuw gespoten. Al met al een duur geintje. Zie het nut bij de Volvo er ook niet echt in...

Marc 0101.001

Citaat van: hpetak op 22-10-2003 23:54:37
Citaat van: Yellow Banana II op 22-10-2003 22:43:27

Marc ;D
Hoe is het eigenlijk met de bestelling van mij.Is de BMC filter  ea. al verzonden??

De BMC ligt al lang klaar, het is even wachten op de IC-slangen en buizen. Hopelijk komt dat deze week of volgende week binnen  :D Ik bel of mail je daarna wel.

denkweb

De mijne wordt volgende week overgespoten, heb er 'voor de looks' ook al over nagedacht  ;D

Eindconclusie van mijzelf: de nadelen zijn groter als de voordelen, niet doen dus (al zou het wel vreemd overkomen bij het stoplicht... 8))