Dashboardverlichting

Gestart door pol2811, 11-03-2009 18:39:27

Vorige topic - Volgende topic

pol2811

Mijn dashboardverlichting/achtergrondverlichting Volvo 850 T5 doet het niet. Er zit een nieuwe lichtschakelaar in. Voor de rest doet alle verlichting en elektronica het. Ik heb gezocht op het forum  maar niets gevonden.

Help het is zo donker.

Hans ???

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

pol2811

Het lijkt me zelf geen lampjes probleem omdat de gehele achtergrondverlichting het niet doet, en niet alleen het instrumentenpaneel dashboard.

Hans

mehn

Staat de dimmer wel naar rechts dan? En staat de verlichtingschakelaar recht omhoog (op het verlichtingssymbool)?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

pol2811

Ja en ja maar doet niets  ???

haasje

lijstje met mogenlijkheden:

- dimmer
- stuurdraad naar dashboard (roze)
- massa op dashboard
- zekering 3?

pol2811

Roze draad van waar naar waar? Waar zit de massa?

Hans

haasje

Werken de lampjes in je schakelaars wel?
en doen je waarschuwingslampjes in je dashboard het wel?

indien beide ja:

- moet je het in je tellerblok zoeken (of de roze draad ernaartoe van de dimmer)

indien schakelaars ja en tellerlampjes nee:

- massa van tellerblok

indien beide nee:

dan heb je een groter probleem :D

pol2811

Nee en nee alleen de lampjes van de ramen doen het? Een groter probleem dus!!!!!

haasje

en zekering 3 is wel goed?

edit :
verder zou het de middelste van de 3 J-relais kunnen zijn. maar dan zou er volgens mij meer niet meer moeten werken

kandersteg

ik heb ook zo'n probleem .
alleen de mijne doet het even na het starten en valt daarna uit.
Kontact uit en weer aan en hij doet het weer.(voor even)
Loopt er misschien rechtstreeks  een draad van contactslot naar de verlichting van de dimmer of dashboard?

haasje

Citaat van: kandersteg op 11-03-2009 20:45:14
ik heb ook zo'n probleem .
alleen de mijne doet het even na het starten en valt daarna uit.
Kontact uit en weer aan en hij doet het weer.(voor even)
Loopt er misschien rechtstreeks  een draad van contactslot naar de verlichting van de dimmer of dashboard?

Verlichting gaat via bovengenoemde relais.
Alleen dat relais regeld nog veel meer. Meet de dimmer eens door.

pol2811

Ik heb soort gelijke problemen gehad een tijdje wel en dan weer niet. Ook een tijdje een biberend licht maar nu doet hij het al een tijdje helemaal niet meer. Ik heb zekering 3 gecontroleerd maar is goed. Misschien toch de dimmer is die niet te om zeilen? En relais 3 zit in de zelfde kast als de zekeringen? Heb ik er uitgehaald en weer terug geplaatst. Maakt niets uit.

Hans

pol2811

Hoe meet je de dimmer door? zitten wel heel veel draden aan!

haasje

Haal de dimmer er maar vanaf en dan een koppeldraadje tussen pin 1 (bruin/oranje) en pin 5 (roze) hiermee omzeil je je dimmer. Als het goed is moet nu de verlichting van je dashboard en van de schakelaars aangaan