Aanhoudend geluid na het starten

Gestart door Jeenyus, 14-03-2009 21:18:13

Vorige topic - Volgende topic

Jeenyus

Goedenavond,

Sinds kort heeft mijn 850 last van aanhoudend fluitend geluid van een electromotor na het starten. Duurt een minuut of 1 tot 2. Dan houdt het plotseling op.  Heb het idee dat er iets ontlucht wordt. Als ik onder de kap check merk ik dat er lucht uit een slang geblazen wordt die vlak voor de accu langsloopt.

Weet iemand of dit kwaad kan en of dit te verhelpen is.

bvd voor jullie hulp
erik 

thuur

Klinkt als een vacuumlek. Snel verhelpen dus ;)

Gr 8)

-D©©©L-

Wat voor motor zit er in die 850, en van welk bouwjaar. ?

Jeenyus

Er zit een 2.0I motor in. de 850 is van november 1994.

Het geluid lijkt te komen van een electromotor onder de accu, vanaf daar loopt er een soort stofzuigerslang die met een open uiteinde voor de accu eindigt. zal nog even een fotootje maken.

Thanx
Erik

thuur

En waar gaat die slang heen aan de andere kant?

Gr ???

Jeenyus

Geen idee,  ik denk een onderdeel wat zich onder de accu bevindt. vond het zelf ook een beetje een raadsel zo'n slang zonder uiteinde.
Maar als ik de auto dus start blaast er uit die slang ongeveer 2 minuten lang lucht.

thuur

Aaah, de luchtpomp!

Als je verder geen open gaten aan je motorblok hebt zitten zou ik er niets aan doen.

Gr ;)

Jeenyus

Ok, dankjewel. klinkt inderdaad niet als iets heel ernstigs. wel vrij irritant. maar er komt toch spoedig een ander. ik heb ook een fijne ratel in het blok (drijfstanglagers) dus het is helaas binnenkort einde oefening

Heeft iemand een idee wat een 850 uit 1994 op de sloop nog opbrengt?

Gr
Erik

Ludo

thuur

Citaat van: Ludo op 16-03-2009 17:43:32
Citaat van: thuur op 16-03-2009 00:08:08
Aaah, de luchtpomp!

in een '94er. ???

Ja hoor, ligt er maar net aan voor welke markt de auto oorspronkelijk bestemd was.

Citaat van: Jeenyus op 16-03-2009 17:29:08
Ok, dankjewel. klinkt inderdaad niet als iets heel ernstigs. wel vrij irritant. maar er komt toch spoedig een ander. ik heb ook een fijne ratel in het blok (drijfstanglagers) dus het is helaas binnenkort einde oefening

Heeft iemand een idee wat een 850 uit 1994 op de sloop nog opbrengt?

Ander blok geen optie?

De sloopt is niet zo royaal. Geen mogelijkheid om zelf te slopen?

Gr :-\