Automaat

Gestart door csteenbe, 15-03-2009 17:47:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

csteenbe

Heb voornemens een 855 aan te schaffen, zie dat er een hoop automaten te koop zijn. Vraag me af in hoeverre deze betrouwbaar zijn en waar op te letten bij aanschaf.

Iemand ervaring / advies ?

Alvast bedankt.

LeonW

Trillingen bij overshakelen of schokken.
De automaat moet hem direct ''pakken'' zodra je hem in de R of D zet.
Oranje pijl in dashboard die knippert.
Toestand van de automaatolie, die moet helderrood aan de peilstok zijn.

Volvo S70 2.5T

Enno

376.000 Km en de bak doet het nog prima. Zeker de 10V en 20V modellen doen het prima met automaat...

Flushen / verversen van de olie doet de levensduur van de bak wel verlengen.....doe je dat niet dan begint de bak toch wat moeilijker te schakelen.


V70 classic

#3
Goed onderhouden zijn ze redelijk bullit proof.
Al is wel bekent dat met name gechipte TDI 's de bak aan de rand van hun kunnen brengen.

Maar goed leon heeft al wat aandachts punten gegeven.
Je moet niet vergeten dat je een auto met ervaring koopt en onderhoud is de sleutel tot sk6.
dus kijk even of er een historie bij zit.
Het zegt niets over de rijstijl van je voorganger maar wel over zijn affectie met thechniek.
En dan met name de bereidheid tot plegen onderhoud.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

-D©©©L-

Citaat van: LeonW op 15-03-2009 18:18:41
Trillingen bij overshakelen of schokken.
De automaat moet hem direct ''pakken'' zodra je hem in de R of D zet.
Oranje pijl in dashboard die knippert.
Toestand van de automaatolie, die moet helderrood aan de peilstok zijn.



Als ie echt helder rood moet zijn, kan je de olie elke 10.000 km wel gaan verversen. In de 4 bak automaten is ie al snel een beetje donkerder.

Citaat van: Enno op 16-03-2009 19:43:30
376.000 Km en de bak doet het nog prima. Zeker de 10V en 20V modellen doen het prima met automaat...

Zijn er nog meer smaken in een 850/x70 leverbaar ?

FelixB

Citaat van: LeonW op 15-03-2009 18:18:41
De automaat moet hem direct ''pakken'' zodra je hem in de R of D zet.


Maar de automaat moet 'erin glijden' dit kan wel 1 1/2 a 2 secondes duren, is normaal!
855R & C70 T5 cabrio automaat

-D©©©L-

Citaat van: FelixB op 19-03-2009 08:58:18
Citaat van: LeonW op 15-03-2009 18:18:41
De automaat moet hem direct ''pakken'' zodra je hem in de R of D zet.


Maar de automaat moet 'erin glijden' dit kan wel 1 1/2 a 2 secondes duren, is normaal!

En eventuele "kloenk" geluiden bij "R-N-D-N-R" schakelingen hoeven niet altijd uit de bak te komen. Ingesleten (of versleten) aandrijfassen en motorsteunen zijn eerste gegadigde.
Mocht het toch uit de bak komen, dan is het meestal een beetje differentieel speling, da's niet ernstig. Ook te langzaam bewegen van de selector (de "pook") geeft onnodig veel beweging in de bak. Gewoon soepel van N naar D zonder eerst de R in te laten komen.