Inbouwen Radiator

Gestart door ljhjansen, 16-03-2009 14:44:36

Vorige topic - Volgende topic

ljhjansen

Hallo,ik heb een donor 850 glt handgeschakeld en wil radiateur over bouwen naar mijn eigen 850 glt automaat heeft iemand hier ervaring mee en hoe kan dit karweitje het beste aanpakken.

mehn

Dat gaat niet lukken. De radiator van een automaat is anders omdat koeler van de automaatolie in de radiator zit.

Als je ie handbakradiator per sé wilt inbouwen moet je een losse automaatoliekoeler monteren.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

ljhjansen

Okee dat is duidelijk dat wordt dan een nieuwe radiator plaatsen. Verder zit er een airco in om deze om te bouwen zal zeker ook een heel karwei zijn?

thuur

ljhjansen

Is het wel mogelijk? wat betrefd de voorbereidingen in een 850 zonder airco (kabelboom etc)

thuur

Alles is mogelijk. Hangt van je beurs of doorzettingsvermogen af. Denk niet binnen een dag klaar te zijn. De kabelboom ligt er meestal wel, maar uit de praktijk blijkt dat dit niet altijd waar is.

Gr ;)

v40pokemon

Volgens mij is de aftermarket radiateur van een automaat gelijk aan die standaard in de turbo zit (handbak) In die radiateur zitten 2 oliekoelers. (bij mij tenminste) Heb je maar 1 koeler nodig, hoef je er ook maar 1 aan te sluiten...
Nadeel van een gebruikte radiator is dat er vaak veel vuil tussen zit. Wil je nog lang rijden met een auto, dan kun je misschien maar beter een nieuwe monteren

-D©©©L-

Citaat van: v40pokemon op 02-04-2009 08:21:49
Volgens mij is de aftermarket radiateur van een automaat gelijk aan die standaard in de turbo zit (handbak)
In die radiateur zitten 2 oliekoelers. (bij mij tenminste) Heb je maar 1 koeler nodig, hoef je er ook maar 1 aan te sluiten...
Nadeel van een gebruikte radiator is dat er vaak veel vuil tussen zit. Wil je nog lang rijden met een auto, dan kun je misschien maar beter een nieuwe monteren

De automaatbak warmtewisselaar zit aan de linkerkant, de motorolie warmtewisselaar aan de rechter. Dat gaat dus niet werken.