Black Diamond remmen besteld

Gestart door Moosepower, 16-03-2009 22:57:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Moosepower

Wie heeft er ervanring met dit merk Remschijven / Blokken? Ik zit er namelijk wel over te denken. De prijs is goed maar ik kan weinig ervaringen over dit spul vinden.
Op het Saabforum waren er wel wat goede geluiden. Wie heeft er meer info?

http://www.partsforvolvosonline.com/product_info.php?cPath=52_54_429_934&products_id=5695

Is trouwens een betrouwbare winkel heb altijd alles keurig op tijd geleverd gekregen.

Gisteravond bij partsforvolvos toch maar een bestelling gedaan kan namelijk niet lang meer met de huidige remmen rondrijden.
Lijstje
-Voor 302mm schijven geboord + gegroefd
-Achter schijven geboord + gegroefd
-Tarox blokken voor
-Tarox blokken achter
-Goodridge stalen remleidingen
-en nog wat ander klein grut zoals bougies rotor verdeelkap

Nu alleen ff wachten en volgende week zaterdag monteren als het mee zit. Zal deze keer eens proberen een foto reportage te maken  ;D

Jans Duiven

Én..zitten ze er al onder?

Hans

Moosepower

Ja ze zitten er onder, helaas geen foto's gemaakt. Maar mag aan nemen dat iedereen wel weet hoe je een setje schijven en blokken vervangt ;)
Auto heeft de hele week stil gestaan dus nog weinig km gemaakt. Maar de eerste ervaringen zijn optimistisch moet de boel eerst nog in remmen. Morgen een beetje tijd vrij proberen te maken om de remslangen te vervangen door staalomvlochten exemplaren.
Ga de auto nou eerst maar eens wassen en een paar plaatjes maken.

arjenT5R

Citaat van: Moosepower op 17-04-2009 15:42:57
Morgen een beetje tijd vrij proberen te maken om de remslangen te vervangen door staalomvlochten exemplaren.


Weet waar je aan begint vooral de achterkant  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Moosepower

staat al 3 dagen in de wd40 maar doe het nog wel een paar dagen voor de zekerheid, ging het bij jou niet los????

pwassink

Citaat van: Moosepower op 30-04-2009 11:03:04
staat al 3 dagen in de wd40 maar doe het nog wel een paar dagen voor de zekerheid, ging het bij jou niet los????

Uit elkaar wil het altijd wel, de vraag is alleen met hoeveel werk en in welke staat het is na demontage..  ;)

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Moosepower

 ;D dat ziet er lekker uit, hoop dat het zonder veel problemen gaat lukken. :eusa_whistle:

Lampje

Mijn buurman is een ervaren sleutelaar en roept vol zelfvertrouwen dat WD40 of andere kruipolies niet nodig is, ook niet het verwarmen. Gewoon een goede sleutel gebruiken (een ringsleutel met zo'n gleufje erin om de kabel langs te laten.

Ik ga over een paar uur aan de klus beginnen, gewoon voor de deur op bokjes.

Ik ben wat minder blakend van zelfvertrouwen ;D Iemand nog tips?

wepster

Citaat van: Lampje op 09-05-2009 07:04:51
Mijn buurman is een ervaren sleutelaar en roept vol zelfvertrouwen dat WD40 of andere kruipolies niet nodig is, ook niet het verwarmen. Gewoon een goede sleutel gebruiken (een ringsleutel met zo'n gleufje erin om de kabel langs te laten.

Ik ga over een paar uur aan de klus beginnen, gewoon voor de deur op bokjes.

Ik ben wat minder blakend van zelfvertrouwen ;D Iemand nog tips?


toch maar zorgen voor een gasbrander en je buurman vertellen dat het een volvo aan welke hij moet sleutelen , geloof me die dingen kunnen zo vast zitten dat je er met de juiste sleutel zelfs geen beweging in krijgt en je ze echt goed warm moet stoken .
veel suc6 wel foto's maken van je vloekende buurman he ;D

Lampje

Stook je dan roodgloeiend? Kan er dan niets in de klauw zelf smelten? Ik denk aan keerringen etc.

Ik was van plan de remslang aan de klauw af te knippen en die tang gewoon mee naar binnen te nemen om daar los te maken op de bankschroef; dan kan je er tenminste een beetje bij.

Is dat een rare gedachte?

Tsja, dan degene die vast zit aan de auto, dat wordt ws een ander verhaal...

Lampje

Ik heb tóch besloten een remslangsleutel aan te schaffen in maat 12-14 want ik weet niet zeker of die nieuwe slang wel goed past.

Aan de voorklauwen heeft de kruipolie goed gewerkt, die aansluitingen zijn los. Maar nu het ding aan de vaste remleiding. Ik zie wel dat hij in een soort houdertje zit, maar daar zit geen contramoer op.

Hoe doen jullie dat??

(De buurmannen hebben zich op andere leuke buitenactiviteiten gestort en zijn niet meer te raadplegen, ik denk dat ik de boel weer dicht ga schroeven, voordat ik een fout maak)

Moosepower

Vanmorgen toch nog maar even zin gemaakt om de remleidingen te gaan vervangen.
Ik moet zeggen dat het boven gemiddeld goed los ging, mag ook wel na een busje WD40 ;D
Dus of ik heb mazzel of WD40 is wonderspul.

MarkJan

Lampje

Haha,

Er zát ooit wel een contramoer op, maar die is ooit door de vorige eigenaar omzeep geholpen tot een hopeloos gekarteld geval. Toen ik aan de andere kant van de auto keek zag ik hoe het er ooit uit hoorde te zien.

Dat wordt dus een nieuwe vaste leiding :eusa_wall:

wepster

Citaat van: Lampje op 09-05-2009 17:32:58
Haha,

Er zát ooit wel een contramoer op, maar die is ooit door de vorige eigenaar omzeep geholpen tot een hopeloos gekarteld geval. Toen ik aan de andere kant van de auto keek zag ik hoe het er ooit uit hoorde te zien.

Dat wordt dus een nieuwe vaste leiding :eusa_wall:


je kunt die moer ook met een vijl een maatje kleiner vijlen en dan met een sleutel alsnog de handel los draaien ;D
oja warm stoken met beleid het is een zachte legering dus zodra hij begint te verkleuren is hij goed warm en kun je door middel van schrikken met 2 hamers de zaak even lichtelijk lossen dan met een goede sleutel kracht zetten en hij zal los komen ;D

mikky

Citaat van: Moosepower op 17-04-2009 15:42:57
Ja ze zitten er onder, helaas geen foto's gemaakt. Maar mag aan nemen dat iedereen wel weet hoe je een setje schijven en blokken vervangt ;)
Auto heeft de hele week stil gestaan dus nog weinig km gemaakt. Maar de eerste ervaringen zijn optimistisch moet de boel eerst nog in remmen. Morgen een beetje tijd vrij proberen te maken om de remslangen te vervangen door staalomvlochten exemplaren.
Ga de auto nou eerst maar eens wassen en een paar plaatjes maken.




En ben je tevreden over deze remschijven??