achterschokbrekers estate welke is het beste

Gestart door 850classic, 17-03-2009 20:51:58

Vorige topic - Volgende topic

850classic

Hallo,

mijn schokbrekers achter zijn aan vervanging toe.
achterkant hangt momenteel al wat achterover plus  de achterkant wiebelt lekker als je druk zet.

Ik wil er van de zomer een caravan mee trekken,dus het stugste alternatief zoek ik eigenlijk.Mag best wat hoger op zijn wielen staan trouwens.
Maar dan uiteraard voor een betaalbaar prijsje.
Wie of welke 850 kenner kan mij adviseren.
Ik heb de wiel nog niet gedemonteerd,maar de klus om het zelf te doen lijkt mij niet moeilijk,of.......?

ghobelman

Ik heb sinds kort nivomats gemonteerd (kijk even bij Estate services, die hadden ze een half jaar geleden). Ook met zelfde doel: caravan en een V70 1999 die met een gastank wel goede dempers kan gebruiken. Bevalt erg goed! Comfortabel en altijd op 1 niveau, ook met belasting.

Geert

850classic

thuur

Nivomat is de beste optie voor 'trekezels' inderdaad. Niet goedkoop, maar geen geklooi met doorgezakte achterkanten, drempels en trekhaken, etc.etc.

Andere optie zou zijn standaard schokkers met verzwaarde veren. Evt. in combinatie met van die 'ringen' tussen de veren. Je levert dan wel comfort in als de auto onbeladen is (woon-werk?)

Gr ;)

razorx

Voor een niet sport estate zou ik zondermeer Nivomats aanraden.
Werkpaard en zo.
Sachs maakt ze en zijn zonder het Volvo label een stuk goedkoper.

Estate services levert beiden.

850classic

wederom bedankt.
Passen 760,v70,960 nivomats op de estate 850 uit 1994?(2e hands aanbod markt[plaats)
Ik heb nog niks bekeken. onder de auto.
Maar zitten de achterschokbrekers boven en onder vast met bout en moer,of enkel de onderkant met bout en moer.
Welke type moet ik aanschaffen.
Wederom bedankt voor de snelle antwoorden.

classic

-D©©©L-

Citaat van: 850classic op 18-03-2009 23:53:27
wederom bedankt.
Passen 760,v70,960 nivomats op de estate 850 uit 1994?(2e hands aanbod markt[plaats)
Ik heb nog niks bekeken. onder de auto.
Maar zitten de achterschokbrekers boven en onder vast met bout en moer,of enkel de onderkant met bout en moer.
Welke type moet ik aanschaffen.
Wederom bedankt voor de snelle antwoorden.

classic

past niet.

thuur

Kijk even in het advertentieboard. Volgens mij staat er nog een set.

Gr ;)

dvanderp

Zou schokdempers nooit tweedehands kopen, tenzij het heel jong (merk)  spul is.

Is voor mij net zoiets als gebruikte remblokken.

elianmars

Citaat van: dvanderp op 28-05-2009 22:48:05

Och, als je kunt kiezen tussen een set gebruikte goede nivomats van drie tientjes, of een set nieuwe van 500 euro, lijkt me de keuze makkelijk.

rogerV701998

Citaat van: elianmars op 28-05-2009 22:51:34

Och, als je kunt kiezen tussen een set gebruikte goede nivomats van drie tientjes, of een set nieuwe van 500 euro, lijkt me de keuze makkelijk.

Banden, remmen en dempers voor mij altijd nieuw. Het zijn toch die onderdelen die voor een goed wegcontact zorgen en in geval van nood optimaal moeten functioneren. (Mijn mening).

Gr. roger

Ludo

:eusa_think:
een set goed gebruikte vind je wel zat, maar een gebruikte set die (nog) goed is, is zeldzaam...

:evil:

elianmars

Citaat van: rogerV701998 op 28-05-2009 22:55:32

Banden, remmen en dempers voor mij altijd nieuw. Het zijn toch die onderdelen die voor een goed wegcontact zorgen en in geval van nood optimaal moeten functioneren. (Mijn mening).

Gr. roger

Banden koop ik ook regelmatig gebruikt. Remmen zal ik niet zo snel doen, denk ik.

elmarconi

Ik kan leveren! Graag in nigeriaanse munten betalen..  ;D

--
Autogas Inside . . .

elianmars

Citaat van: Ludo op 28-05-2009 22:56:20

:eusa_think:
een set goed gebruikte vind je wel zat, maar een gebruikte set die (nog) goed is, is zeldzaam...

:evil:

Daarom heb ik ook even goed gekeken hoe ik het neerzette. Om jou voor te zijn  ;D

Ik heb de set nivomats die onder de Engelse R lag, verkocht aan Ronald voor drie tientjes en die is er heel blij mee. Ze doen hun werk, in tegenstelling tot de nivomats die hij onder zijn wagen had.

Edit: Nu twijfel ik of het drie tientjes waren. Kan iets meer zijn geweest. Maar zeker niet meer dan 75 euries :eusa_shhh:

Edit2: Volgens mij heb jij (Ludo) een tijdje geleden ook een set gebruikte nivomats verkocht  :P ;)