Dreun bij volgas na rustig rijden

Gestart door 850Joris, 24-10-2003 11:09:17

Vorige topic - Volgende topic

850Joris

Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat ik een flinke klap voel/hoor als ik naar een tijdje rustig cruisen in 3 of 4 volgas geef (850R). Net of de koppeling even slipt en dan bruusk weer oppakt. Ik zit dan nog ruim onder het max toerental. Als het eenmaal gebeurd is kan ik het niet reproduceren door weer opnieuw volgas te geven.  Gedachte die ik zelf heb: bougies of pingelssensor of koppeling.  Wie herkent dit fenomeen en kent een remedie?

ed

De eerste zaken die bij mij opkomen zijn:
- motorsteun defect
- wastegate staat te strak, waardoor een fractie de ontsteking wordt uitgeschakeld. Dit kan als een bonk voelen. Juist nu met het koude weer kan zich dit manifesteren
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

850Joris

Motorsteun(en) zijn OK, bovenste steun half jaartje geleden vervangen.  En dan zou het makkelijk te reproduceren zijn.  Turbodruk op de meter gaat niet extreem de hoek in of zo (3/4+).   Wastegate ook nooit stakker gezet.

BartRas

is iets in je aandrijflijn, aandrijf assen, homokyneten?
there is no substitute for PK's

850Joris

Citaat van: BartRas op 24-10-2003 13:18:36
is iets in je aandrijflijn, aandrijf assen, homokyneten?

Lijkt me onwaarschijnlijk dit zou je ook merken/horen bij lagere snelheden in bochten.