vraag mbt BTW bij import

Gestart door Spin!, 19-03-2009 17:30:42

Vorige topic - Volgende topic

Spin!

Zoals de titel al verraadt,

Als in Duitsland een auto te koop staat voor bijv. bruto 8000 euro/ netto 6000 euro (en dus 2000 btw ). Moet je die btw dan wel betalen bij export uit Duitsland of vervalt deze dan?

Heb wel rond zitten kijken of internet, maar echt duidelijk is het weer niet...of ik zoek slecht :P

Iemand idee?

edit: oorveeg van schoolmeestergehad

www.vm-parts.nl

b0nkolok

Dag jongen, ("verraad = verraadt, net zoals 'hij loopt')
BTW is alleen interessant als je die kan verrekenen met de BTW die je op je omzet moet betalen. Dus als je een zaak/firma of b.v. hebt die de kar koopt.
Je zult dus als particulier gewoon die BTW moeten betalen.
Bij import betaal je dan de NL-BTW plus de afzichtelijke BPM, welke afhangt van de prijs op de factuur en leeftijd van het wrak.
Als je bedrijf hem koopt kun je alle BTW verrekenen.

Mijn wrakken zijn eigendom van een stichting, net als mijn huisjes, dus die stichting koopt alles BTW-vrij, althans ik vorder die terug van oom Bos.

Succes! (als je ook een stichting wilt oprichten, stuur een PB)

Jan
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Spin!

Jan, bedankt voor je reactie. Het is duidelijk...ga je binnenkort even een peebeetje sturen!

www.vm-parts.nl

denkweb

;D ;D Lijkt wel zo'n bruine kroeg hier...

Rutger, ik heb een kennis, die ken jij ook nog wel, jeweetwel, 'Jan van de importhandel'... zal je zijn nummer wel eens geven!

Doe jij nog een biertje in?  ;D

:eusa_shhh:

Spin!

:eusa_think:

*graaft diep in zijn geheugen....fehler!*

www.vm-parts.nl

-D©©©L-

Citaat van: b0nkolok op 19-03-2009 17:42:54Als je bedrijf hem koopt kun je alle BTW verrekenen.

Ook als de betreffende wagen onder de zgn. "Marge" regeling valt ?

UserID6342

Dat maakt niet uit, zolang je maar een Duitse Mehrwersteuerrechnung hebt, of te wel een Duitse BTW factuur.  Er is ook nog een andere optie mogelijk hoor, je vraagt als Nederlander een Duits BTWnr aan (krijg je vrij snel en simpel) bij het Finanzamt in Kleve. auto haal je naar Ned, Duitse BTW vorder je bij Duitse Finanzamt terug. De Nederlandse BTW die je hier afdraagt, vorder je hier terug als Ned bedrijf / stichting zijnde.  Komt in principe op het zelfde neer als wat Jan zei.  Het draait dus gewoon om de inkoopfactuur.  Dus bij een Duitse particulier een auto kopen gaat dit verhaal niet op.