Fritzl, levenslang, beetje kort?

Gestart door The Saint, 19-03-2009 21:31:46

Vorige topic - Volgende topic

Sándor01

In een cel proppen van een meter bij een meter bij een meter.... geen licht en elke dag een pizza kakkerlak onder de deur schuiven!
The car I've always wanted and now I have it. I rule!

Reitse

De medemenselijkheid viert meteen hoogtij alhier! :D

Valt me nog mee dat het nieuwerwetse 'waterboarden' of het gezellige oudhollandse radbraken, vierendelen of het nog antiekere kruisigen nog niet langsgekomen zijn.
De slachtoffers krijgen, denk ik, op geen enkele wijze genoegdoening al heb ik wel gelezen dat sommigen kracht halen uit het feit dat zij een eigen leven op weten te bouwen en over hun verleden heen weten te stappen, al dan niet door de dader te confronteren met hun nieuwe leven. Ze laten zien dat zij gewonnen hebben en overwinnen nog meer door de dader dat direct te laten zien.

Maar ik ben het met Dirk eens dat Fritzletje niet veel tijd heeft in de gevangenis, kan me niet voorstellen dat hij daar met gejuich door de medebewoners ontvangen is....

The Saint

Citaat van: Reitse op 20-03-2009 07:30:58Maar ik ben het met Dirk eens dat Fritzletje niet veel tijd heeft in de gevangenis, kan me niet voorstellen dat hij daar met gejuich door de medebewoners ontvangen is....

Geen idee. Is dat niet meer iets voor in films? Hij zit daar tenslotte ook tussen andere verkrachters. En let maar op, de huwelijksaanzoeken en fans dienen zich strax in rijen van 5 aan bij opa Fritzl...

Misschien medische testjes doen met 'm? In plaats van te testen op muizen of apen of weet ik veel wat. Dan hebben we er nog wat aan.

The Saint, die ook zijn best doet om een 'oplossing' te bedenken  ;)
No shirt no shoes, no pinball

Wout309t

Die zal wel vrij snel als 'bitch' geclaimd worden denk ik...
Waarschijnlijk door een grootgeschapen Afrikaan, tenminste, I hope so :)
2011 V70 2.0T R-Design MT

V70 classic

Waarschijnlijk geniet hij gewoon bescherming.
Zit hij lekker appart in een vleugel met mede pedo's  ???
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Walter

voor zo'n kerel kun je toch geen goede straf verzinnen? alles is te mild...

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

gerardgrobben

De vorige Oostenrijker die zulke geintjes flikte was de rest van de wereld te snel af.

Alhoewel hij voor dit soort mannetjes ook wel weer leuke geintjes bedacht heeft...
tuba or not tuba, that's the question

Wout309t

Had ook iets meer kelders gebouwd....
2011 V70 2.0T R-Design MT

Chris

Vind het ook wat kort en ben het met enkele voorgangers eens dat hij er wel makkelijk vanaf komt zo. Hij heeft jaren ongestraft zijn gang kunnen gaan.

Maarja, wat voor straf dan?... Een vorm van pijniging lijkt me wel geschikt, maar dan gaat de halve wereld weer piepen. "Dat is niet humaan" is dan het argument... waarbij ze direct lijken te zijn vergeten dat wat hij gedaan heeft ook niet echt onder het kopje "humaan" te scharen valt.

Ik vond die testjes niet eens zo'n slecht idee ::)

AlbertJan

Haal de pek en veren maar uit de kast voor dit monster. Een ouderwetste schandpaal is ook een mogelijkheid, leuk midden op het plein.
Of een oude kerker, klein en vochtig, en alleen wat water en oud brood.

haasje

Volgens mij hadden ze het er op tv over dat je in oostenrijk maar voor 1 ding veroordeeld kan worden, ondanks dat je meerdere misdaden begaan hebt. Je wordt gestaft voor het zwaarste misdrijf. Volgens mij is de zwaarste straf dus levenslang (met eventueel tbs) en die straf heeft hij ook gehad. Ik denk dat hij door de tbs zoiezo nooit meer vrijkomt, daar kun je namelijk ook mensen mee "binnenhouden".

Chris

Citaat van: haasje op 20-03-2009 11:12:49
Volgens mij hadden ze het er op tv over dat je in oostenrijk maar voor 1 ding veroordeeld kan worden, ondanks dat je meerdere misdaden begaan hebt. Je wordt gestaft voor het zwaarste misdrijf. Volgens mij is de zwaarste straf dus levenslang (met eventueel tbs) en die straf heeft hij ook gehad. Ik denk dat hij door de tbs zoiezo nooit meer vrijkomt, daar kun je namelijk ook mensen mee "binnenhouden".

Met levenslang kom je ook niet meer vrij.... wel of geen tbs.

Nu ben ik niet bekend met het Oostenrijkse rechtssysteem, maar zelfs als levenslang daar nog maar een aantal jaar betreft (was levenslang in Nederland vroeger geen max van 22 jaar?) zal dat meer dan genoeg zijn om meneer nooit meer het daglicht te laten zien.

haasje

Levenslang in oostenrijk is (bij goed gedrag) 15-18 jaar

Chris

Citaat van: haasje op 20-03-2009 11:40:59

Ok, dan zal hij dus hoogstwaarschijnlijk het daglicht niet mee zien... mocht hij ouder dan 88 worden, en na 15 jaar vrijkomen ivm goed gedrag, hoop ik dat ze hem inderdaad een soort van tbs geven.

Nogsteeds liever een andere straf, maarja.. die man moet in ieder geval nooit meer vrij komen.

UserID6342

Citaat van: haasje op 20-03-2009 11:40:59
minus aftrek reeds in voorarrest gezeten... nu is dit gelukkig maar pas een jaar terug maar dat jaar hoeft hij dus al niet meer te gaan...  Maar die krijgt straks echt wel een douchebeurtje ofzo waarbij hij verplicht het zeepje moet pakken... don't worry...