geen 850, wel van de Volvo familie (weer nieuwe foto's P2)

Gestart door Volvo745Avontuur, 20-03-2009 00:40:09

Vorige topic - Volgende topic

eau rouge

indrukwekkende km stand. mijn eerste 850 rijdt nog in de buurt rond met bijna 650.000, maar dit is nog ff indrukwekkender. welkom met die enorme motorkap. als je wat moet sleutelen aan de motor kun je gewoon instappen en naast het blok gaan staan, wat een ruimte!

KMvrtr

Welkom!

De V700 is en blijft een van mijn favorieten.
En eerlijk gezegd kriebelt het af en toe nog wel eens, hoe fijn een T-5R ook is.
Ben ook nog steeds lid van de V700 vereniging. Sommigen daar zullen me nog wel een beetje herinneren..

KUKO (Rob)

Nee geen korporaal , heb ooit een valkparkiet gehad en die beet een keer in mijn klauwen . Daarna noemde ik haar k*ttekop en die nickname is gebleven. Gr. Rob.Maar ja een korporaal is eigenlijk hetzelfde . Dat dan weer wel.

Volvo745Avontuur

weer nieuwe foto's van de oudje ;D
deze zijn gemaakt op de maasvlakte. was er lekker weertje ervoor vandaag :eusa_dance:

het interieur

en de laatste setje

Groet, Bas Seip

rogerV701998

Nice pics :eusa_clap:

Geef de auto idd de aandacht die het verdient.

Gr. Roger

Volvo745Avontuur

zoals ik dus eerder vermelde, ik wilde de auto dus opknappen....
is al aardig wat gelukt denk ik zo.
wat heb ik gekocht? nieuwe knipperlicht units!
wit/wit. koplampglazen en binnenwerk komen binnenkort ook binnen, dus dan weer een totaal beter plaatje.

hier de werkzaamheden...één foto van voor en een paar van de ''werk'' ;D

zoals men een beetje vaag kunt zien had ik schade aan de zijkant van de rechter zijscherm aan de vorkant.
knipperlicht was ook kapot.

dus dan maar aan de slag niet?
éérst knipperlichten bestellen....hmm. wit/oranje.... had ik al...dan maar WIT/WIT!!! :eusa_dance:

nudan. om die lampen te monteren wil ik het plaatwerk wel weer ''netjes'' hebben. dus dan maar paar dingen demonteren :eusa_think:

aangezien de deuk goed erin zat. en achter het zijscherm ook het één en ander verbogen was. even hersteld

nudan. deukje eruit gehaald. en even tijdelijk opnieuw gespoten. ergste deuken zijn eruit. en aangezien van de zomer de auto toch een ander kleur krijgt. maar even snel over gespoten.

en dan eindelijk klaar. na een paar uurtjes drogen. en beetje meten en passen. staat hij er gelijk heel anders voor de deur.

en het resultaat van de uitgedeukt scherm. let op. dit blijft zo NIET. van de zomer lekker schuren, plamuren en weer schuren. tot het weer mooi glad is en er een ander kleurtje op kan ;D

was dus weer leuk om even te ''klussen'' aan de auto......alleen heeft iemand tips/ervaring met het ''rollen''  van een auto..?
waar moet ik daarbij op letten? verf is trouwens anders dan die van de praxis/gamma. het is namelijk mat-zwarte verf dat bedoeld is voor de scheepvaar :eusa_whistle: :angel:

alvast bedankt,
bas seip

The Saint

Ik heb zwarte antifouling onder mijn zeilbootje, is dat iets voor je? Blijft er ook niet zoveel alg aanhangen  ;D ;)

Leuke foto's hoor Bas! Ga je 'm helemaal rollen? De voorspoiler zal er iig flink van opknappen  :D

Succes!
No shirt no shoes, no pinball

Volvo745Avontuur

ja, de wagen word geheel matzwart. behalve: de sierstrips. en grille. paar chromen accenten wil ik er toch op behouden :D

Trapper

PininFan

Als je hem matzwart maakt kun  je hem idd net zo goed rollen. Ik heb dat eens met een Saab gedaan met jachtlak. Was keihard waardoor vuil er ook niet meer op bleef zitten. Het werkt alleen goed als een een min of meer stofvrije ruimte hebt en zorgt dat zowel de auto als de verf op goede temperatuur zijn. Het beste resultaat krijg je asl je verf met een roller opzet voor een regelmatige laagdikte en dan heel lichtjes met een kwast nastrijkt om de sinaasappel weg te krijgen. Bij mij was het een donker (marine) blauwe glanslak. Daar zie je veel op maar het was best goed geworden.

Walter

b0nkolok

Respect voor je Zweedse tank! Heb er 3 gehad tot volle satisfactie (behoudens de laatste die LPG troebelen had). De tellerstand is indrukwekkend, man, hoop dat ie tot 1.000.000 gaat, dan staat een fles Champagne voor je (hem) klaar!!!
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Volvo745Avontuur

@trapper
inderdaad moet die eland met 7 ton er ook nog erop. zijn ze toevallig ook met 750.000 te krijgen? ???

@pininfan
kan het ook met een polijst machine? niet zo een goedkope maar een wat duurder model?

@b0nkolok
ik hoop het ook. zachtjes ga ik er niet mee om, en moet soms goed bij mij werken. misschien dat dat hem zo goed in leven houd ;D :angel: :azn:

V70 classic

Ik heb eens gehoord bij je eigen huis in puin dat je 1 kant op moet rollen als je een deur wilt doen.
Je zou de verf gewoon moeten opbrengen zoals je gewent bent, heen en weer.
En dan daarna 1 kant op rollen.

Zelf laat ik een schilder komen  :eusa_shifty:

Daarna kun je hem evt. nat schuren, zie (Amirican hotrod) dan ben je dat sinnas appel  effect kwijt of gewoon met de poets machine.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Volvo745Avontuur

Citaat van: V70 classic op 31-03-2009 11:46:26
Ik heb eens gehoord bij je eigen huis in puin dat je 1 kant op moet rollen als je een deur wilt doen.
Je zou de verf gewoon moeten opbrengen zoals je gewent bent, heen en weer.
En dan daarna 1 kant op rollen.

Zelf laat ik een schilder komen  :eusa_shifty:

Daarna kun je hem evt. nat schuren, zie (Amirican hotrod) dan ben je dat sinnas appel  effect kwijt of gewoon met de poets machine.

ik zie het al voor mij haha....
bel ik een schilder op, voor een afspraak. hij komt voor rijden met een hele lading spullen voor het huis. kom ik aan de deur. hij vraagt wat wilt u aan uw huis gedaan hebben. en ik als antwoord gevend: ''sorry meneer/mevrouw, het is niet mijn huis die u moet schilderen, maar mijn auto om de hoek.......'' .
zou graag zijn gezicht willen zien haha

jan piet

Hebben we hier de 'nieuwe Nico1'??
Zie of hoor trouwens helemaal niks meer van dát matzwarte project. Of is er iemand uit Moergestel en omstreken op zoek naar 'm (zo heel erg vrij tussen de regels door gelezen), en is ie ondergedoken?...... :evil:

Gr,JP