trillen bij optrekken?

Gestart door Red Devil, 15-03-2009 11:42:56

Vorige topic - Volgende topic

Red Devil

Als aanvulling op mijn eerdere bericht van vandaag. Ik heb de accu uit de Mercedes van mijn Buurman gehaald. Het is een 680A accu. In de Volvo zit normaal een 520A. Kan dit er mee te maken hebben dat het toerentaal rond de 550 blijft hangen stationair. verder pakt de auto goed op en is er in het geheel geen probleem.

V70 classic

Zou niets mogen uitmaken (mits beide accu's goed zijn).
De spanning van beide accu's is gelijk.
Alleen heeft de nieuwe meer vermogen ,dit zul je vooral in de winter merken.
O ja ik lees dit nu pas , maar ik woon in wouw.
Heb weinig kaas gegeten van de volvo electronica.
Maar een mechanisch iets vindt ik meestal wel.
Maar het was al opgelost  ;D.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Red Devil

Oke,  bedankt voor je reactie. Mogelijk mag ik in de toekomst eens gebruik maken van jouw volvo-kennis.

Thnks ;)

V70 classic

Citaat van: Red Devil op 23-03-2009 18:57:27
Oke,  bedankt voor je reactie. Mogelijk mag ik in de toekomst eens gebruik maken van jouw volvo-kennis.

Thnks ;)

Oke,  bedankt voor je reactie. Mogelijk mag ik in de toekomst eens gebruik maken van jouw volvo alg thech-kennis.

Ik sleutel zelf eigenlijk niet meer.
Ik heb er de ruimte niet voor.
Maar ben ong 14 jaar monteur in de landbouw en het grondverzet geweest.
We hadden ook het kleine spul zelf in onderhoud.
dan leer je wel wat.

sk6 met de rffl.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Red Devil

Oude accu van de lader gehaald en geplaatst. Toerental blijft rond de 550 hangen. Verder tijdens het rijden geen probleem.

Suggesties ???

Red Devil

Het laatste probleem is ook opgelost. Vanavond stationairregelaar schoongemaakt. Toerental liep op naar ongeveer 700.
Mede dankzij het topic van Thuur over de stationairloop. Verder trok ik per ongeluk een dun wit geel slangetje los dat bij de regelaar in de buurt zat. Het onderdeel war dit slangetje op zat begon meteen lucht te spuiten en het toerental liep op tot normale waarden. Besloten de beide wit/gele slangetjes los te halen en door te blazen.

Toerental valt nu mooi terug. Blijft bij de 1000 toeren even hangen om vervolgens verder te zakken tot ongeveer 850tpm.
Verder trekt de auto nu op zijn stationaire toerental op zonder trillen of schokken.

De vraag die hierbij gerezen is. Wat is de functie van deze wit/gele slangetjes??

Thuur bedankt voor de duidelijke uitleg m.b.t. de stationairregelaar.  ;D

LPGLE

mooi dat het is opgelost ,  maar ik kan me nog altijd niet indenken dat mensen hun motorblok schoonspuiten.

Dat is vrijwel altijd vragen om problemen .
Op korte en vaak op lange termijn .

bijhouden met een doekje , en wat WD-40 doet vaak ook wonderen.
Maar geen waterstraal / hogedruk........

Red Devil

Dat is inderdaad 1 ding dat niet meer zal gebeuren. Dan inderdaad maar een doekje en WD40 en wat meer werk. Dit was in ieder geval niet gaaf.

Red Devil

Vandaag is de roffel bij Volvo Bluekens uitgelezen. Een keurige 1-1-1 werd gelezen. Verder heeft de dealer de motorsteunen gecontroleerd. Deze waren in orde. Ook zij voelden echter een trilling bij het wegrijden. En ja hoor ook zij vermoeden dat het hier de koppling betrof. Eigenwijs als ik ben (eigenwijs is ook wijs) ben ik verder gaan zoeken.
Hierbij ontdekte ik dat de rammel/klapperen dat ik eerder in dit topic had beschreven optreed bij het laten opkomen van de koppeling, maar dat dit optreed voor het aangrijpingspunt. de rammel bevindt zich onder het blok nabij het uitlaaatspruitstuk. Nadat ik de afdekking van het uitlaatspruitstuk had verwijderd, was deze rammel nog beter hoorbaar. De afdekking voelde je goed trillen.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Ook heb ik eens goed gekeken wat er trilt bij het optrekken. Alleen het blok trilt, hetgeen je ook in de auto voelt. De bak schakelt nog steeds erg goed, als een warm mes door zachte boter!