Einde van de automaat in GLT?

Gestart door HJ850, 21-03-2009 08:06:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HJ850

Ik heb hier nog wat te updaten, want mijn FF-PP-40 rijdt weer  :D  met ruilmotor.
Maar nu de bak??

Sinds gister het volgende verschijnsel:

> 100 km/u
bij constant gas
opeens oplopen toerental +400 a 600 toeren
valt na 2 seconden terug
en dat om de minuut of zo

Als ik wil versnellen, 'pakt' de bak niet, ~2 sec is het alsof je je gas geeft met 'koppeling in' of N, motor staat te draaien zonder tractie.

AT 1992 GLT 320.000 km
Intensief stadsgebruik, bak vaak ik sport stand dus schakelt veel.
Rijdt sinds kort veel lange afstanden (hard :evil:)


<100 km/u (nog?) normaal, pakt gelijk op.

En nee, nog geen foutcodes uitgelezen  :P
Wel bakolie gecontroleerd: stond op HOT max en mooi schoon
Bak is 80.000 km geleden geflushed
Bokte altijd al wat bij overschakelen bij hogere snelheden.


Betekent dit het begin van het einde van deze AT?
Of is er nog kans dat dit niet door de AT veroorzaakt wordt?


Met de zoekfunctie hier kwam ik dit verschijnsel zo snel niet tegen, wel veel revisie referenties :)


Hajo


thuur


HJ850

Zojuist uitgelezen:
  1-3-4  (2x)

thuur

CiteerToestand

Het belastingssignaal (TQ) van de regeleenheid voor de motor biedt de regeleenheid voor de versnellingsbak informatie over het door de motor ontwikkelde koppel. Verder bevat dit signaal informatie over het motortoerental, het stationair draaien en de aanwezigheid van brandstof. Wanneer de regeleenheid voor de versnellingsbak geen belastingssignaal ontvangt, terwijl de toerentalsensor bij de versnellingsbak aangeeft dat de prise–as na de koppelomvormer meer dan 600 omw/min maakt, wordt storingscode 1–3–4 opgeslagen.


Vervangende waarde
Regeleenheden uit groep I:
Geen vervangingswaarde
Regeleenheden uit groep II:
De regeleenheid voor de versnellingsbak activeert noodprogramma I.


Mogelijke oorzaak

-Breuk in de signaalkabels.
-Sluiting met de accuspanning of massa in de signaalkabels.
-Contactweerstand in de aansluitingen.


Storingsbeeld
-De overbrugging werkt niet (noodprogramma I).

Haal de ECU en TCU eens uit de zwarte doos en controleer of de contacten schoon zijn.


Gr ;)

HJ850

paar maanden terug toevllig gedaan vanwege nokkenas+krukassensor probleemen (1 stuk ander kabelbreuk)

Maar connectoren van de 3 units waren echt als nieuw (i.t.t. veel andere contactpunten in de oudere 850's :-[)

Zal ze er morgen nog wel een keer uithalen.