Hoe zit het met patent op kleuren....

Gestart door Rudi, 07-06-2003 16:58:44

Vorige topic - Volgende topic

Zippo

Citaat van: Yellow Banana II op 10-06-2003 10:17:11
Laatste 2 reacties snap ik niet.....  ???  Zijn jullie beledigd ofzo? Zal toch niet, want zo is het niet bedoelt. Het feit is toch dat je een Mits Evo niet bijhoudt. Of ben ik nou gek?!

Niet beledigd, jouw reactie vond ik wel leuk!

Zippo

Marc 0101.001

okidoki.

Een Subaru, tja da's een eitje. Maar zo'n ding heeft dan ook 'maar' 218pk (niet de Sti). Zeker op de snelweg rij je rondjes rond zo'n Impreza. Of niet Tom?  ;D  ;D

De Evo heeft echter van huis uit al 280 pk en 4WD. Da's toch andere koek. Ik heb het echter nog nooit geprobeert  ;D

Rudi

Ik heb ,t even nagevraagd bij een auto spuiter,die blauwe kleur is toch weer anders,zoals jullie al zeiden met RAL nummers,Volvo was dus de eerste met de naam LaserBlue en mag niet gebruikt worden door andere merken volgens hem,bij die andere auto,s staat er gewoon blauw in de papieren :)
Dr.Go-Fast...

Marc 0101.001

Het gebeurt all the time. Nadat Volvo de kleur cream-yellow introduceerde kwam BMW ook met die kleur op de M3, Peugeot op de 406 Coupe, Opel Astra, Suzuki R Wagon, Nissan 100NX, etc. etc. It's a bloody shame!

Rudi

Citaat van: Yellow Banana II op 14-06-2003 10:50:43
Het gebeurt all the time. Nadat Volvo de kleur cream-yellow introduceerde kwam BMW ook met die kleur op de M3, Peugeot op de 406 Coupe, Opel Astra, Suzuki R Wagon, Nissan 100NX, etc. etc. It's a bloody shame!

Volvo was het er eerst mee en dat is het belangrijkste,die M3 bestuurders straffen we wel af op de openbare weg,anders gebruik ik de 500PK-RS6 wel even van m,n kennis :D :) ;)
Dr.Go-Fast...

devnull

Een standaard RS6 loopt niet zo snel, optrekken naar de 100 doet ie 5.4 seconden over...een standaard Carrera GT 4 doet dat in 3.1...
Wooooooooooooooaaaaammmmm...

Reitse

Terug naar de kleuren.

Flash-green lijkt weer erg op een groenachtig kleurtje dat Audi al een tijdje voert (buurman heeft A8 in die kleur...)

Raf

ik surfte laatst wat op het net en wat kwam ik tegen...

een laser blue Lambo

Raf
De gustibus non disputandum est!

BartRas

Citaat van: denkweb op 08-06-2003 08:21:35
Citaat van: Jan_D. op 07-06-2003 21:50:07
Patent of merkbeveiliging schijnt te kunnen; volgens mij heeft KPN haar kleur groen (een bepaald RAL-nummer dat de kleur beschrijft) vastgelegd.

Is correct, maar dan wel de ralcode +de letters KPN

Nou voorruit, laat ik mijn auto wel niet dat "prachtige" :P groen spuiten. Hoezo moet je de lelijkste kleur groen patenteren. Daar gaat echt niemand voor zijn plezier mee rondrijden. Denk zelf dat Minardi bedankt voor de eer, liever geen geld dan PTT groen met geld.
there is no substitute for PK's

Entuscan

Ook ff terug on topic. Ik denk dat op een "kleur" alleen moeilijk een patent te krijgen is.

Maar op een lak/verf is het wel perfect mogenlijk om een samenstelling te patenteren.

Ik dacht dat het originele ferari zilver samengesteld wordt met echt zilver er in. Kostenplaatje was iets van € 1000 per liter !!
Denk dat daar ook wel een patentje op zit.

Op een "kleur" lijkt het me moeilijk. Dan zouden bepaalde kleuren niet op een beeldscherm weergegeven mogen worden zonder rechten te betalen.

Bij KPN en andere merken is de kleur niet gepatenteerd maar inderdaad de letters KPN in die bepaalde kleur.
Alleen noemen ze dat bij ons in België een Logo om het wat makkelijker te maken ;)
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------