VERZOEK HELP! Iemand Vadis?

Gestart door Bart Giesen, 22-03-2009 15:40:31

Vorige topic - Volgende topic

Bart Giesen

Ik schaam me dood dat ik op deze manier misbruik moet maken van het forum, maar ik heb een probleem!!!. Heb ook al een lijntje uitgezet op het V/S40 forum, maar wellicht dat het zo sneller gaat :)

Ik zit op het werk vanavond tot 2300u, maar toen ik hier aankwam gingen wat lampen branden. Ik ben mega onthand hier op het werk, heb geen documentatie of whatever;

Tegelijkertijd;

-Dynamo laad niet bij
-Fout in remcircuit  buiten werking
-Parkeerrem aangetrokken
-Te wweinig sproeivloeistof

Vreemde is dat die gewoon normaal loopt...
Schijven, blokken rondom, remolie allemaal nieuw
Accu, Varta, pas 2 jaar oud

Betreft een 1.8 Fase 1 '96 16V.
MP3 bak
B4184 is motorcode

Mijn vraag; kan iemand AUB!!!! op vadis even de pagina opzoeken die de MASSA-punten aangeeft.

Volgens mij staat die onder rubriek ELECTRONICA.

thuur

Ik denk de dynamo of multiriem.

Gr 8)

Bart Giesen

Kun jij dan verklaren waarom lampen gaan branden die (mijn inziens) totaal niet in verband staan met de dynamo gaan branden?
Multiriem en spanner zitten er niet op. Heb geen problemen met sturen (wat op dezelfde riem zit).

Maar heeft iemand hier per ongeluk VADIS tot beschikking?

Herminator

Bij mijn moeder met de 850 gingen ook tig lampen branden toen de dynamo dood was. Accu was dus ook bijna leeg.

JayJ

Citaat van: Bart Giesen op 22-03-2009 16:04:50
Multiriem en spanner zitten er niet op

Hoe bedoel je "zitten er niet op"?
Draait nu 296pk, 508Nm en een emmer op 1

Bart Giesen

Citaat van: JayJ op 22-03-2009 16:10:00
Citaat van: Bart Giesen op 22-03-2009 16:04:50
Multiriem en spanner zitten er niet op

Hoe bedoel je "zitten er niet op"?
niet = net ;)

Ik begin heilig te vermoeden dat het massa is... Net 2x gestart, geen lampjes. 3de keer, wel lampjes...

JayJ

Start hem, en meet op de accu hoeveel voltage hij bij laadt. Zou toch wel 14 volt moeten halen. Zo niet ff over dynamo plus en accu massa meten hoeveel je dan hebt. Is dit wel 14, dan "verlies" je ergens het verschil. Makkelijkste is dan om een extra pluskabel te trekken naar je accu.

Er zal vast wel ergens een massapunt zitten voor op de bak, ergens onderaan.

Bart Giesen

Jay thanks.
Punt is dus dat ik op het werk ben, en helaas geen gereedschappen heb.

Wat ik eigenlijk niet snap, is dat zowel het remcircuit, als het spanningscircuit, alsmede het vloeistofniveau van de ruitensproeier ineens gaan branden. Daarom begin ik steeds meer te vermoeden dat het in de massa zit. Net 2x gestart, alles goed. Twee minuten later, starten -> Weer dat probleem.

Daarom was ik benieuwd of iemand Vadis heeft, en daar de massapunten van de V/S40 kon opzoeken  :laugh:

JayJ

Als je dynamo niet goed bijlaadt en je accu leegraakt, gaan er ook de raarste lampjes branden ;).

Bart Giesen

Hoelang loopt een auto, met slechte dynamo?

pwassink

Citaat van: Bart Giesen op 22-03-2009 17:21:50
Hoelang loopt een auto, met slechte dynamo?

Vaak totdat de accu bijna leeg is,  in het duister is dat beduidend minder ver als overdag vaak ..

Wat meer gespecificeerd, kan je zo geen waarde van maken immers :

je hebt al een paar maal gestart, das een flinke ontlading,
t kan kouder worden vanavond, scheelt ook flink,
hoe vol was je accu,
hoeveel capaciteit heeft die nog over na x maand/jaar
etc etc

dat zijn simpelweg teveel aannames om een enigzinds veilige schatting te kunnen maken.
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Bart Giesen

Ik heb het antwoord al (helaas); 8 minuten  :angel: