LPI-Vialle probleempje: met horten en stoten optrekken

Gestart door TTT242, 29-09-2003 18:54:49

Vorige topic - Volgende topic

ed

Een inbouwer kan zijn eigen voorwaarden hanteren. Deze kunnen beter zijn dan die van de fabrikant. Mesman geeft twee jaar garantie, en ondanks dat Vialle één jaar geeft kun je na dat jaar nog steeds bij Mesman terecht.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Entuscan

Wist niet dat zo'n multivalve pomp zoveel geld kost.
Bij mij hebben ze die bij aanpassing van men injectors ook vervangen. Nogthans niks voor moeten betalen.

Nu is toch wel duidelijk bewezen dat die appart te vervangen is (was toen kleine discussie over meen ik mij te her.)

TTT242 ik hoop voor jouw dat je een nieuwe onder garantie krijgt.
BTW waar hangen ze de laptop eraan? aan de tank zelf ergens ?
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

TTT242

De laptop was verbonden met een uitleesstekker in het motorcompartiment. Niet specifiek op gelet waar juist.
Als ze de pomp gaan vervangen(hopelijk) moet ik de tank helemaal leeg rijden; had iets met bevriezen en krimpen of uitzetten van rubber waarin de pomp komt te maken en zonde van de gas die men anders moet laten weglopen.
Als ik met een volle gastank aankwam kon het wel een hele poos duren vooraleer ze de pomp kunnen vervangen.

Tom
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

Entuscan

Ludo op je folder staat duidelijk Vialle BV da's dus de bedrijfsnaam toen. Alternative fuel systems is maar wat ze doen. Nu dus blijkbaar V. A. F. S. BV

Check Website

The story checks out :(

TTT242

Vandaag effe belletje gedaan naar instalateur. Een nieuwe multivalve pomp zal worden geleverd, volgende week.
LPI gaat nu terug normaal, maar de pomp maakt toch nog altijd een raar geluid. Ben blij dat ze hem vervangen onder garantie.

Tom

Entuscan

Nja ze maken er daar gelukkig geen problemen van bij garantiegevallen.

En alweer een hoop pleuro's gespaard natuurlijk :)

TTT242

Vandaag is multivalve pomp gratis vervangen.
Auto gaat weer als een trein...........
Helaas geen nieuw jaar garantie op pomp, enkel 1 jaar garantie, ook al gaat de pomp 5 maal stuk, ze zal 5 maal gratis vervangen worden; daarna niet meer.
Tom

Guido_Smit

Tom, hoelang heb je nu garantie gekregen op de Vialle LPI installatie gekregen vanaf de inbouwdatum.
1-2 of zelfs 3 jaar?
Wanneer heb je die laten inbouwen.

Guido.

Entuscan

Guido iedereen krijgt maar max 1 jaar
Al de rest wat vroeger een Lpi install heeft laten plaatsen ook. Dit omdat Vialle failliet is. Het is nu vaille A.F.S.
Dus er is geen bedrijf meer om je 3 jaar garantie op te verhalen :(
(Natuurlijk anders als de monteur zelf extra garantie geeft)

Dat vervangen onderdelen geen nieuw jaar garantie krijgen is wel redelijk normaal volgens mij. Is toch bijna overal zo.

Guido_Smit

Dan heb ik geluk dat ik bij L. Mesman 2 jaar garantie heb gekregen.  1 jaar Vialle garantie en 1 jaar van L.mesman zelf erbij  :).
Dat Vialle van de eerdere 3 jaar garantie naar 1 jaar garantie zijn teruggegaan (na zich eerst failliet verklaard te hebben) geeft eigenlijk wel aan dat ze zelf toch niet helemaal zeker zijn van hun betrouwbaarheid van de nieuwe techniek op LPI gebied.

Guido.

Entuscan

Een faillisement kan ook een goede truuk zijn om onder een deel openstaande kosten uit te komen. Ik denk dat zo'n bedrijf opstarten veel centjes kost. Toch allemaal zeer innovatiefe en speciale technieken.

Veel opstartkosten maken een bepaalde termijn op papier de kop boven water houden .... dan op de fles gaan. In faling de materialen en know-how heel goedkoop terugkopen en zo een nieuw bedrijf starten.

Het zouden de eerste niet zijn die zo'n bedrijfszet plannen.
Zoals hierboven is't natuurlijk simpel voorgesteld maar daar komt het op neer.

Wat niet wil zeggen dat DIT gebeurt is bij Vialle ...