Automaat bak blijft in lock up

Gestart door ttheott, 17-03-2009 23:06:28

Vorige topic - Volgende topic

Domaso

Citaat van: thuur op 19-03-2009 15:37:09
Citaat van: Domaso op 19-03-2009 15:25:17
Citaat van: Domaso op 18-03-2009 07:03:09
Heb ik ook af en toe last van. Kan niet zeggen onder welke omstandigheden. Zal eens checken op foutcodes.

Oliepeil is ok. Bak is geflushd op sleuteldag 1 sept. 2007. Heb nu 27000 gereden. Foutcode op A1 is 124 "sluiting met massa in stroomkring programmakiezer".
Kan dit het "blijven hangen in Lockup" verklaren? Zo ja hoe te verhelpen?

Verder nog 'n foutcode op A6 nl. 214, "sporadisch aanwezig signaal van motortoerentalsensor".

124 krijg je ook als stand W langer dan 30 seconden is geselecteerd.

komt 214 terug na het resetten/rijden?

Gr 8)

Nog niet geprobeerd. Heb de laatste keer toen er sneeuw lag wel met W gereden. Heb de codes ondertussen geresetted. Morgen ff rijden en weer uitlezen.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Domaso

Citaat van: Domaso op 19-03-2009 15:59:22
Citaat van: thuur op 19-03-2009 15:37:09
Citaat van: Domaso op 19-03-2009 15:25:17
Citaat van: Domaso op 18-03-2009 07:03:09
Heb ik ook af en toe last van. Kan niet zeggen onder welke omstandigheden. Zal eens checken op foutcodes.

Oliepeil is ok. Bak is geflushd op sleuteldag 1 sept. 2007. Heb nu 27000 gereden. Foutcode op A1 is 124 "sluiting met massa in stroomkring programmakiezer".
Kan dit het "blijven hangen in Lockup" verklaren? Zo ja hoe te verhelpen?

Verder nog 'n foutcode op A6 nl. 214, "sporadisch aanwezig signaal van motortoerentalsensor".

124 krijg je ook als stand W langer dan 30 seconden is geselecteerd.

komt 214 terug na het resetten/rijden?

Gr 8)

Nog niet geprobeerd. Heb de laatste keer toen er sneeuw lag wel met W gereden. Heb de codes ondertussen geresetted. Morgen ff rijden en weer uitlezen.

Gisteravond gereden en vanmorgen opnieuw codes uit gelezen. Geen foutcodes meer.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

ttheott

Oke, olie rook wel goor, ik denk dat je dit verbrand mag noemen.
Heb ververst zoals de vadis dat voorschrijft, maar uiteraard ook met behulp van het forum, te weten posts van MEHN.
Hoop dat probleem verholpen is, moet het nog uit proberen
Tandriem is ook vervangen, weer goed voor 75000 km.  8)
Tevens maar multi riem vervangen, die bleek geheel niet 5 ribben te hebben, maar 6
Onderzoek wees uit dat één rib om de poulie van de generator zat :eusa_shifty:
Maar nu blijkt de spanner nog bagger te zijn.
Zo nu en dan ratelt de multi riem, dit komt omdat ie met een rib naast de poulie van de stuur bekrachtiging loopt. Vandaar dat die ene rib ook verdwenen was :eusa_doh:

thuur

Citaat van: ttheott op 22-03-2009 00:31:53
Tevens maar multi riem vervangen, die bleek geheel niet 5 ribben te hebben, maar 6
Onderzoek wees uit dat één rib om de poulie van de generator zat :eusa_shifty:
Maar nu blijkt de spanner nog bagger te zijn.
Zo nu en dan ratelt de multi riem, dit komt omdat ie met een rib naast de poulie van de stuur bekrachtiging loopt. Vandaar dat die ene rib ook verdwenen was :eusa_doh:

Heb je dat wel opgelost?

Gr :o

ttheott

Zo even feedback.
De bak schakelt een stuk beter volgens mij.
Tussen econoom en sport is het verschil nog beter te merken.
Mag hopen dat het euvel van blijven hangen ook weg is.
Wat betreft de multi riem, ik heb vandaag heel wat keren de spanrol gedemonteerd. ( gaat steeds makkelijker, kan het bijna met de ogen dicht nu ) en looprol omgedraaid en vlak gemaakt enz. Niets wou helpen.
Heb  toen eens stout wat siliconenspray op de multi riem gespoten, en voila, het hele probleem is verholpen. :eusa_dance: :eusa_dance:
Eind goed al goed  ;)