Advies gevraagd voor siliconen slangen

Gestart door mikky, 24-03-2009 08:10:54

Vorige topic - Volgende topic

mikky

Ik heb sinds kort de intercoolerbuis bovenlangs lopen, met daarbij een forge BOV met T stuk, ik wil graag QSP slangen bestellen maar weet bij god nie welke ik moet hebben om het goed passend te maken.

De diameter van de intercooler is 63mm en die van de buis is 60mm, daarbij is er ook nog wat hoogte verschil en het T stuk van de BOV.

Welke slangen kan ik hier voor bestellen en waar moet ik rekening mee houden, er zijn een aantal variaties zoals de verloop humphose(met zo'n bolling in het midden) 45graden verloop, rechte variant, noem maar op.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,11295.150.html in dit topic zie je wat ik ongeveer bedoel.

Alvast bedankt

Michel

Johann

Dan neem je een 63-->60 45 graden verloop en een 60-->60 45 graden verloop er vanuitgaande dat de BOV T-split ook 60/60 is.

mikky

Ik heb hulp aangeboden gekregen en zal daar vande week even achteraan bellen.

Johann, ik ben die maten nergens tegengekomen 63>60, alleen die van 70>60, de T stuk is idd 60/60

Michel

Ludo

60 past toch gewoon op de intercooler. ?

Johann

Citaat van: Ludo op 25-03-2009 09:25:48
60 past toch gewoon op de intercooler. ?

Een 60 slang kun je wel op een 63 buis kunnen drukken ja maar het is officieel niet manier natuurlijk.  Heb het ook bij mijn rode 850. Omdat er levertijd op de 63-60 verlopen zat heb ik er ook tijdelijk 60-60 op gedrukt. Lang verhaal kort, de 63-60 liggen nog steeds in de verpakking..  ;D

M a r c

Intercoolerbuis is volgens mij 60 en geen 63mm....  correct me if I am wrong  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

mikky

:eusa_think: heb toch een paar keer nagekeken en kwam steeds op de 63mm

johan283

gemeten of bekeken en dan geschat?

mikky

Gemeten met schuifmaat, wel elke keer onder het kapje die daar boven zit.

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

mikky

Citaat van: M a r c op 27-03-2009 09:45:13
Ik zeg al, ik kan me vergissen  ;)

Denk dat jij die dingen meer in de vingers heb gehad dan ik, we zullen zien.............

mikky

Het is inderdaad 60mm :-[,    heb steeds de bolling gemeten en die is 63  :eusa_wall: