Voorstellen MGA1600

Gestart door mga1600, 24-03-2009 09:10:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mga1600

hallo Eau Rouge!

Dan heb jij waarschijnlijk een "lepeldeur" MGB, met zo'n zwart hamerslag dashboard? Mooi! Voor mijn MGA had ik ook ooit een MGB, maar dan een GT uit 1967. Die auto rijdt nu in Frankrijk (verkocht aan een franse collega van me). Een MGB is trouwens wel al een heel eind "bruikbaarder" dan een MGA. De A heeft nog van die losse opzetraampjes en is vrij krap van binnen, maar barst wel van de charme natuurlijk. Mijn A was trouwens voorzien van een fastroad MGB motor en trok als een lier.
Vergeleken met de Volvo's zijn die MG's trouwens wel lekker simpel om aan te sleutelen vind je niet?

groet

Huib



Claudia

Is die V70 nou nóg niet thuis? :eusa_think:
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

viking_in_shorts

Er moeten toch ook gaten in de tonneau gemaakt worden?
En ja - dat zicht achteruit inderdaad - piepertjes zijn goedkoper ;)

mga1600

Citaat van: viking_in_shorts op 26-03-2009 20:42:23
Er moeten toch ook gaten in de tonneau gemaakt worden?
En ja - dat zicht achteruit inderdaad - piepertjes zijn goedkoper ;)

Klopt allebei wat je zei, dat van die gaten en dat die sensoren goedkoper zijn. Die gaten zijn vrij groot, ik denk zo'n 30 mm en ze zitten precies boven die steunen die ik noemde. Er wordt een keurige ring ingezet waar de "acherpoten" van de hardtop dooreen gaan. Ze vallen dan in de steunen en met een handel worden ze dan vastgemaakt en worden een aantal elektrische contacten gemaakt/vergrendeld. Die gaten worden 's zomers afgedicht met rubber doppen.

Sensoren heb ik er trouwens ook op zitten (ook op de V70) Ook fijn!

mga1600

#19
Op speciaal en herhaal verzoek van Claudia hierbij een paar foto's van de andere helft van onze "vloot". Het is een MY 2004 V70 Edition II 170pk Automaat. Niet supersnel wel zeer comfortabel! Heeft nog maar weinig km's achter de kiezen (85.000), dus we verwachten er eigenlijk nog jaren plezier van te hebben!

Op de foto's nog met de 15"winterwielen, morgen gaan de 16" zomerwielen er weer op!
Van de week halen we de hardtop ook van de C70 af : het voorjaar mag beginnen!

groet!





Claudia

Mooi!

Edition 2?
Is dat dan een ander model dan mijn V70N uit 2000?  :eusa_think:
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

MarcoV

Hele fraaie C70, staat erg goed met die hardtop!

MarcoV ;)

mga1600

#22
Hoi Claudia,

Neen, het is dezelfde auto alleen voorzien van een gelegenheids aanbieding met een setje toeters en bellen , zoals stoelverwarming, regensensor, halfleer bekleding, bagage rolhoes en nog een paar van die dingen. Deze auto had geen fatsoenlijke radio toen we hem kochten, dus heb ik er een HU-803 met versterker en dashboard speaker (Dolby) ingezet.

groet!

mga1600


viking_in_shorts

mijn commentaar wat fout is weggehaald ....

Claudia

Aha!

Dan zal ik ook wel een editie 3 hebben (voor die tijd dan :P).
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

eau rouge

CiteerDan heb jij waarschijnlijk een "lepeldeur" MGB, met zo'n zwart hamerslag dashboard? Mooi! Voor mijn MGA had ik ook ooit een MGB, maar dan een GT uit 1967. Die auto rijdt nu in Frankrijk (verkocht aan een franse collega van me). Een MGB is trouwens wel al een heel eind "bruikbaarder" dan een MGA. De A heeft nog van die losse opzetraampjes en is vrij krap van binnen, maar barst wel van de charme natuurlijk. Mijn A was trouwens voorzien van een fastroad MGB motor en trok als een lier.
Vergeleken met de Volvo's zijn die MG's trouwens wel lekker simpel om aan te sleutelen vind je niet?

beetje laat antwoord, ik hoop dat je 'm nog tegenkomt. Ja, het is een rode lepeldeur met hamerslag en drie keer gelagerd, een hele echte. Leuke simpele auto's die MG's, mijn hobby is ermee begonnen en je kocht ze vroeger voor 1500 gulden, als de bak kapot was deed je hem weg en kocht je weer een andere. Leter ben ik overgestapt naar Alfaatjes omdat ik die techniek net even mooier vond. Een A is nooit mijn auto geweest, maar ik heb altijd nog eens een C GT willen hebben (nooit gelukt...)

993GT2

Geen gezicht, die 17" Comet's onder je C  ;D ;D (sprak hij die op zoek is naar deze wielen)

Geintje  ;). Mooie bak hoor!!!
535d / 993 GT2 / 888 SP5 / 998R / 1198s / S4Rs

eau rouge

CiteerGeen gezicht, die 17" Comet's onder je C    (sprak hij die op zoek is naar deze wielen)

haha... jaja, HAD ik ze maar, die comets...... :-\
zullen wel noodgedwongen Titans worden denk ik.