Voorstellen MGA1600

Gestart door mga1600, 24-03-2009 09:10:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mga1600

Beste allemaal!

Hoewel ik me al regelmatig met berichtjes gemeld heb, realiseer ik me dat ik me op dit forum nog niet netjes had voorgesteld. Het is dan ook met schaamrood op de kaken dat ik dat nu doe:

Mijn forumnaam is 'mga1600'   
Die naam is gebaseerd op mijn vorige hobby-auto : een zelf gerestaureerde en in perfecte staat verkerende MG type MGA [Cabrio] uit 1959. Deze heb ik eind vorig jaar verkocht en van de opbrengst heb ik toen een C70 Cabrio gekocht (en Wiesmann hardtop). De MG was ook heel leuk, maar in modern verkeer ongeschikt voor dagelijks gebruik en verder totaal onpraktisch natuurlijk, vandaar deze verandering.

Langzaam maar zeker ben ik de C70 'op smaak' aan het brengen. Dus behalve een heleboel poetsen, leer opknappen etc. heb ik er een andere radio [SC901] met center speaker [andere dashboard bovenkant opgeduikeld] en Dolby processor, en diversity antenne, CD-wisselaar in gemaakt . Verder is de auto inmiddels voorzien van heldere koplampen en een blokjes grille.
De auto was voorzien van een 2.0T motor en automaat [163pk]. In het selectieproces hebben we een aantal auto's bekeken en ook proefgereden met een 2.4T die uiteraard veel rapper was. Toch hebben we bewust gekozen voor de 2.0T vanwege de algemene conditie van deze auto en de prijs ervan. Om toch over wat meer pit te beschikken is de auto vrij snel na aanschaf getuned en hij overtreft nu, ook op prestatie gebied,  onze wensen.
Omdat de auto bij ons als tweede, dagelijkse  auto in gebruik is [met flinke ritten], wilden we de boel wel goed winterhard hebben, vandaar de winterharde hardtop. Inmiddels is de auto zo'n 3 maanden [5000 km] in ons bezit.

Onze 'eerste' auto is trouwens ook een Volvo, nl een heerlijke, zachtzoevende  V70 van MY 2004. Deze hebben we nu tot tevredenheid zo'n 16 maanden/30.000 km in ons bezit, gekocht nadat ik mijn leaseauto [een V50] in moest leveren omdat ik mijn vaste arbeidscontract ingeruild heb voor een freelance overeenkomst [but that's another story]


groet

Huib










Claudia

Welkom Huib!

Je plaatje doet het niet...maar ik hoop dat het er één is van die V70! ;)
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

moderators

Citaat van: Claudia op 24-03-2009 09:12:51
Je plaatje doet het niet...maar ik hoop dat het er één is van die V70! ;)

Nee dus :evil:
Deelnemen aan dit forum? Hou je dan aan de forumregels
Wil je je niet aan de forumregels houden? Blijf dan weg van dit forum

Claudia

 ;D

Huib...je kán het!
Nu nog eentje van die V70! :)
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

mga1600

Tsja, Claudia, daarvoor moet ik toch echt even op zoek. De vakantiefoto's 2008 kan ik niet even gauw terugvinden. Daar stond "hij" [zij?] zeker in zijn volle groene glorie op temidden van vroeg-middeleeuwse burchten in de Languedoc. Maar waar zijn die dingen gebleven? [ die foto's bedoel ik, niet die burchten- die staan er nog wel]. En ik kan nu ook niet even naar buiten rennen en nieuwe schieten, want mijn vrouw is er mee weg - aan het werk, terwijl ik hier vandaag maar een beetje zit te freelancen [vandaag vooral free]. Ik moest me eigenlijk schamen, toch? 

FGG

Citaat van: Claudia op 24-03-2009 09:16:37
;D

Huib...je kán het!
Nu nog eentje van die V70! :)

Daar zijn andere fora voor. >:(




Welkom op 't Forum, Huib.

Mooie en bijzondere C70.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

UserID6342

Welkom hier, wat ik kon zien van de plaatjes idd een hele mooie C70.

rifwachter

Hallo Huib,

Welkom op het forum.


Blijft mooi zo'n C70.


Rene

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Claudia

Citaat van: mga1600 op 24-03-2009 09:41:57
Tsja, Claudia, daarvoor moet ik toch echt even op zoek. De vakantiefoto's 2008 kan ik niet even gauw terugvinden. Daar stond "hij" [zij?] zeker in zijn volle groene glorie op temidden van vroeg-middeleeuwse burchten in de Languedoc. Maar waar zijn die dingen gebleven? [ die foto's bedoel ik, niet die burchten- die staan er nog wel]. En ik kan nu ook niet even naar buiten rennen en nieuwe schieten, want mijn vrouw is er mee weg - aan het werk, terwijl ik hier vandaag maar een beetje zit te freelancen [vandaag vooral free]. Ik moest me eigenlijk schamen, toch? 

Het is een HIJ.

Als je klaar bent met schamen en freewheelen of -lancen, gewoon even op zoek naar die foto's.
Het is nu ook weer niet zó dringend dat je je vrouw moet bellen met de mededeling dat ze meteen naar huis komt, zodat jij een foto van je groene kan nemen. :P
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

rogerV701998

Hallo Huib,

mooie C70 :eusa_clap: en gezien de tekst idd een mooi wagenpark.

Welkom hier.

Gr. roger

Chris

Mooie C! Veel plezier ermee en welkom op het forum!

Groeten,
Chris

eau rouge

Fraaie auto, ik blijf donkerblauw het mooist vinden, nautic blue heet dat geloof ik. Welkom en over MG's: Ik heb een van de oudste MGB's in Nederland, een origineel nieuw in Zeeland verkochte auto uit 1963. Komt zo af en toe nog eens uit de garage voor een picknick. Eigenlijk veel te weinig.

Jans Duiven

Hey Huib!

We hadden al een paar keer contact gehad  ;D

In ieder geval alsnog welkom op dit forum c.q. almanak

Prachtige kleur heeft de C70 en voorzien van mijn favoriete velgen.   :eusa_clap:



Groeten,

Hans

viking_in_shorts

Welkom Huib!

Zit zelf half te lonken naar een hardtop, maar twijfel toch nog. Hoe is het windgeruis met dat ding erop?
Hoop dat je naar de C70 meeting komt in Juni?

mga1600

.
Citaat van: viking_in_shorts op 26-03-2009 12:37:45
Zit zelf half te lonken naar een hardtop, maar twijfel toch nog. Hoe is het windgeruis met dat ding erop?

Hoi viking_in-shorts, het geluidsniveau is met de hardtop is echt aanmerkelijk geringer dan met de softtop. Geen geklapper, geen gekletter van regen e.d. Er is nog wel wat windgeruis bij het raam aan de bestuurderskant bij harde zijwind en volgens mij kan daar nog wel wat vanaf door het raam wat  bij te stellen.  Maar de totale "geluidsbeleving" is veel aangenamer dan met de gesloten softtop.
En het lijkt trouwens ook wel of de auto wat stijver is geworden van die top.
Verder valt op dat het zicht naar achteren toe veel beter is dan met de gesloten softtop. Voor de hardtop moet eenmalig een aantal aanpassingen aan de auto worden gedaan. Er moeten een aantal relais worden ingebouwd, er komen een paar steunen in de opbergbak voor de softtop etc. Ik heb dat inbouwen in Utrecht laten doen door Hoefa. Daarna is het plaatsen/verwijderen van de hardtop in een paar minuten gedaan.
De top kost wel een hoop centen, maar ik ben er erg blij mee.

Of ik wel/niet naar de meeting kom hangt af van persoonlijke omstandigheden - maar als het half kan kom ik - lijkt me heel leuk.