reverse tuning shokbrekers

Gestart door Castro, 24-03-2009 10:26:26

Vorige topic - Volgende topic

Castro

Beste leden,

Lang geleden dat ik me hier nog eens liet zien, ben dan ook niet echt een tuner maar toch wel een liefhebber;)

Vraagje,

Momenteel staan er gele Koni's onder mijn 850 sedan (1992) met eibach veren. Gezien de wegen in België word ik daar helemaal gek van. Mijn dashboard is losgetrild, achteraan begint het ook overal te rammelen en de behuizing van mijn luchtfilter , mja , laat ik er gewoon over ophouden , het komt allemaal los te staan. Wat ik wil doen is gewoon terug originele schokdempers eronder zetten. Voor 150€ zou ik gesteld zijn voor zowel schokdempers voor als achter , occasie uiteraard. En nu volgt de vraag :

Kan ik mijn eibach veren behouden ja/nee, of beter gewoon de originele er terug op (moet ik ook nog kopen dan)?
Indien ja, is het dan wel verstandig dat te doen (inzake zachter rijden)? 

Alvast bedankt, ik weet dat ik hier wel snel de juiste antwoorden op ga krijgen;)

GR

Castro

Sbv

Als het gele koni's zijn kan je deze toch soepeler instellen ? Het is even wat testen, maar dan worden ze wel wat soepeler. Mogelijk  dat de veren ook nog van invloed zijn.

Misschien is er op het forum anders wel iemand die juist aan de gele koni wil ipv de standaard dempers

Castro

Citaat van: Sbv op 24-03-2009 10:46:27
Als het gele koni's zijn kan je deze toch soepeler instellen ? Het is even wat testen, maar dan worden ze wel wat soepeler. Mogelijk  dat de veren ook nog van invloed zijn.

Misschien is er op het forum anders wel iemand die juist aan de gele koni wil ipv de standaard dempers

Ze staan al zo goed als een jaar op de zachtste stand, Heb het er echt met gehad , ook wel met pijn in het hart hoor want in de bochtjes doet hij het verdomd goed.
Maar ja , zeker een goed plan mischien valt er wel wat te regelen met een lid.

V70geRwin

denk dat er wel iemand wil ruilen hoor, koni geel en eibach is een super combi als je het standaard t-5r onderstel nog "iets" strakker wil hebben. heb zelf ook een tijd met geel/eibach gereden. maar je levert idd wel comfort in tov het standaard onderstel.

ik zou als ik jou was weer teruggaan naar origineel dan, zowel veren als dempers ie je nu hebt maken het stugger.

innocenti

Gele koni's kan je alleen de rebound instellen. Met inveren blijft de schokbreker stug. Eibach veren staan op veel sites vermeld als zijnde de soepelste verlagingsveren, dus zou je kunnen overwegen alleen de dempers te vervangen.

Er zijn vast wel forum leden die interesse hebben in je set.

ed

Ik zou zeker niet met de eibach veren icm standaard dempers gaan rijden. Dan beter helemaal origineel. Ik heb met mijn V70R met dezelfde combinatie gereden en het ging mij op den duur ook erg irriteren. Toen ik de auto verkocht heb ik hem terug origineel gebouwd, en had toen het idee: Zo heb ik hem altijd willen hebben. Tuurlijk lever je wel wat in kwa wegligging, maar het comfort gaat er echt op vooruit. Ik denk dat een T-5R onderstel wat stugger is.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

bassie81

En bezuinig niet door tweedehands schokdempers te monteren. Het aandeel arbeid in de totale prijs is zo groot dat je beter een paar tientjes neer kan leggen voor een nieuwe set. Of geheel nieuw T-5R veren demper eronder, dan weet je zeker dat het goed is.

Met tweedehands koop je andermans ellende

Castro

Bedankt voor alle info mensen ;)

Ter informatie , het gaat hier niet over een T5 hoor , het is simpelweg een goeie ouwe 850 GLT sedan.

Even reageren op het antwoord ivm. met occasie kopen. De prijs van 150€ heb ik bij Autorima gekregen , ben er al meer voor onderdelen geweest en tot nu toe was ik er steeds tevreden van (Als ze daar zeggen dat het nog deftige stukken zijn mag ik er toch van uit gaan dat het zo is toch?). nu we er dan toch over bezig zijn , wat moet dat gaan kosten dan om zo al nieuwe schokdempers als veren te steken? Ik weet dat de dealer waar ik ga zeker geen doetje is in prijzen en het is crisis toch  ;D

GR

Castro

V70geRwin

Citaat van: Castro op 24-03-2009 18:47:25
Bedankt voor alle info mensen ;)

Ter informatie , het gaat hier niet over een T5 hoor , het is simpelweg een goeie ouwe 850 GLT sedan.

Even reageren op het antwoord ivm. met occasie kopen. De prijs van 150€ heb ik bij Autorima gekregen , ben er al meer voor onderdelen geweest en tot nu toe was ik er steeds tevreden van (Als ze daar zeggen dat het nog deftige stukken zijn mag ik er toch van uit gaan dat het zo is toch?). nu we er dan toch over bezig zijn , wat moet dat gaan kosten dan om zo al nieuwe schokdempers als veren te steken? Ik weet dat de dealer waar ik ga zeker geen doetje is in prijzen en het is crisis toch  ;D

GR

Castro

Veren kan je niet echt een buil aan vallen 2dehands maar dempers zou ik toch voor nieuw gaan idd.
Als je er toch al 150 insteekt.
Kijk eens op:

www.estateservices.nl
www.nordicar.nl

dan krijg je een indruk wat nieuwe dempers doen tegenwoordig ...

thuur

Het beste van een schokdemper is er wel vanaf na zo'n 100dkm. Zoals spekkie zegt: beter nieuw kopen.

Gr ;)