inschakelen dimlicht

Gestart door Schnappi, 25-03-2009 11:58:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Schnappi

Hey allemaal :)

klein, en misschien stomme vraag maar als ik de dimlichten inschakel valt het stationair toerental wat terug en corrigeert zich daarna weer.

ook bij het inschakelen van de aanjager doet hij het

ook bij beide inschakelen gaat het dashboardverlicht wat minder branden

is dit normaal? of is mijn pas nieuwe accu aan het overlijden?

Groeten

Jeff

Volgens mij is dit normaal aangezien, er even wat meer spanning gevraagd wordt als normaal! :eusa_think:
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

thuur

Een dipje zal er altijd blijven. De vraag is echter hoe erg het is.. Dat je lampjes voor een fractie van een seconde minder fel ziet worden is normaal, maar dat je stationair toerental zakt niet.

Wordt na een rit van 20+ minuten de plusklem op de accu heet? Vooral het deel waar de dikke rode kabel in de klem verdwijnt.

Wat is de spanning op de accu bij stationair toerental? Wat bij 1500+?
En wat op de plus van de dynamo en minpool accu?

Wat is de accuspanning na een rit van tenminste 20 minuten?


Zitten beide massastrips op het blok naar de schutbord goed vast? En het punt tussen koplamp en accu? En de blauwe kabel aan de versnellingsbak? Geen roest te zien?


Gr ;)

Jeff

Trap je rem maar eens in als je stil staat, dan hoor je je het ook. Of laat je raam naar beneden gaan en druk het knopje gewoon naar beneden als die al beneden is. Krijg je hetzelfde idee.

Volgens mij geen dingen om je zorgen over te maken? :eusa_think: Het is tenslotte geen nieuwe auto...
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Schnappi

oh ja bijna vergeten als de koelfan aanslaat doet hij het precies hetzelfde (dasboardlampjes fractie van seconde minder fel en stationair toertenteller daalt heel iets)

Groeten

Jeff

Ik heb dat ook, als je stil staat en je probeerd dit heb je het dan ook?

- groot licht inschakelen
- rem pedaal goed intrappen
- electrische ramen naar beneden laten gaan en het knopje naar beneden in gedrukt houden.

Ik heb dat namelijk ook en volgens mij is dat toch wel redelijk normaal hoor, je auto vraagt meer energie dus lijkt mij wel logische dat die dan even een fractie een dipje heeft! Zal van het weekend is meten, als ik mijn fan op hoogst zet mijn grootlicht, mistlampen en stoelverwarming en mijn radio aan heb hoeveel volt mijn accu dan aan geeft en hoeveel die aangeeft als ik alles op normale stand zet...  ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

thuur

Citaat van: Schnappi op 25-03-2009 18:27:21
oh ja bijna vergeten als de koelfan aanslaat doet hij het precies hetzelfde (dasboardlampjes fractie van seconde minder fel en stationair toertenteller daalt heel iets)

Groeten

Bij koelfan en b.v. inschakeling airco is dat volledig normaal. Je praat dan over extreme verbruikers.

Maar dat je motor dipt bij inschakeling dimlicht is toch niet helemaal normaal bij onze auto's.


Gr ;)

Schnappi

het probleem is opgelost

massakabels schoongemaakt en probleem is weg

Groeten  8)

Vertigo

Citaat van: Schnappi op 28-03-2009 11:00:21
het probleem is opgelost

massakabels schoongemaakt en probleem is weg

Groeten  8)

:eusa_clap:

fijn dat het is opgelost en dat je ook hier vermeldt wat de oplossing was.