Informatie gevraagd MBT V70 ombouwen naar Gas in Duitsland

Gestart door Erik_D, 25-03-2009 23:33:23

Vorige topic - Volgende topic

Erik_D

Beste mensen.

Daar ik sinds een tijd in duitsland woon, en mijn trouwe audi a6 avant (2.5 TDI) het heeft begeven ben ik op zoek naar een nieuw voertuig wat groot genoeg is om mijzelf  ;D en mijn vrouw en 3 kids comfortabel te vervoeren.

Mijn oog is gevallen op een V70, echter gas autos zijn hier in Duitsland echt duur te noemen.
Dus heb ik het idee op mij genomen om een V70 te kopen op benzine en deze om te laten bouwen naar gas.
Hier in duitsland zijn ze helemaal gek van Prins gas systemen, iemand ervaringen hiermee?
Of is het misschien een beter idee om de auto in nederland om te laten bouwen met een ander gas systeem?
Ik heb hier op het forum gelezen dat 850 van voor begin 2000 uitgerust zijn met zelfstellende kleppen, zitten deze motoren ook in V70's?

Daar ik de meeste info gevonden heb hier op het forum over gas systemen in de 850, ben ik zo vrij om deze vragen mbt de V70 hier te stellen.
Ik hoop ook dat er iemand is die me wat duidelijkheid kan geven, zou graag een goeie V70 aan willen schaffen waarmee ik heel wat jaartjes plezierig de A31 kan afvliegen.

Hoor het graag,

Met vriendelijke Groet

Erik.

-D©©©L-

mehn

Citaat van: Erik_D op 25-03-2009 23:33:23
Ik heb hier op het forum gelezen dat 850 van voor begin 2000 uitgerust zijn met zelfstellende kleppen, zitten deze motoren ook in V70's?

Ligt er maar helemaal aan van welk jaar de V70 is die je wilt aanschaffen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Erik_D

Citaat van: -D©©©L- op 26-03-2009 00:15:57
Notebene een sticky topic in dit LPG/LPI board; http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,18998.0.html

Ok nu ik dat topic vandaag nog eens doorlees kom ik inderdaad het Prins systeem ook tegen, (dat was na het verhaal over de verbruiken).
Prins is dus idd aan te raden voor een V70.

Kwa jaartal zat ik zelf te denken in de richting van 1997 1998.
Zal eens informeren bij Mesman of hij ook bekend is bij het invoeren van een gasanlage in Duitsland, lees heel veel goede berichten over hun hier, dus denk dat als ik hem om laat bouwen dat dat maar daar moet gaan gebeuren.

Zal jullie wel op de hoogte houden omtrent de aankoop en het vervolg verhaal.

-D©©©L-

Citaat van: Erik_D op 26-03-2009 07:44:26
Citaat van: -D©©©L- op 26-03-2009 00:15:57
Notebene een sticky topic in dit LPG/LPI board; http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,18998.0.html

Ok nu ik dat topic vandaag nog eens doorlees kom ik inderdaad het Prins systeem ook tegen, (dat was na het verhaal over de verbruiken).
Prins is dus idd aan te raden voor een V70.

Kwa jaartal zat ik zelf te denken in de richting van 1997 1998.
Zal eens informeren bij Mesman of hij ook bekend is bij het invoeren van een gasanlage in Duitsland, lees heel veel goede berichten over hun hier, dus denk dat als ik hem om laat bouwen dat dat maar daar moet gaan gebeuren.

Zal jullie wel op de hoogte houden omtrent de aankoop en het vervolg verhaal.

Ik denk dat je voor de duitse markt eerder terecht komt bij Boertien in Emmen.

UserID6342

Denk dan wel aan het feit dat je de auto beter eerst vooraf TUV kunt laten keuren en dan pas gas inbouwen, want ze zijn met de TUV t.a.v. LPG / LPi iets strenger als in Nederland met de APK

Erik_D

Ok het verhaal krijgt een iets andere wending. ik ga maandag kijken naar een 850 T5R uit '95 met 200k op de teller.
Het is ook een duitse auto die een nieuwe TUV keuring zal moeten ondergaan wil ik hem aanschaffen.

Ik zal ook eens informeren bij Boertien (Emmen is lekker dichtbij als waar ik zelf woon).