Wieldraagarm rubbers vergaan; Powerflex een oplossing?

Gestart door JoopS, 26-03-2009 12:13:20

Vorige topic - Volgende topic

JoopS

De laatste tijd stuurt mijn auto beroerd. Op snelwegen in lange bochten kan hij ineens verradelijk  scherp willen gaan sturen.  :eusa_sick:   Alsof hij zich ineens wil zetten.
Bij rechtuit remmen beweegt het stuur  :-\.

Vanmorgen even onder de auto gelegen en de ophangrubbers van de wieldraagarmen vertonen (na 40.000 km en 2 jr) ruimte. Ik vind dat vrij vlot. Wieldraagarmen zijn van Scantech.

Volgens mij zijn de fusee's nog goed.

Is Powerflex ( 100,-- voor 4 bussen) of Superflex een oplossing? Heeft iemand daar ervaring mee? Of zijn er andere (kredietcrisis vriendelijke) oplossingen?

Ik heb overigens een 850 voor huis, tuin en keuken gebruik, dus geen circuit auto!
Tja........

LPGLE

Febi € 49.12 ( bruto zonder korting)

Maar dat maal 2 ,  is nog vrij prijzig t.o.v een nieuwe draagarm van € 90  :eusa_think:

JoopS

@ LPGLE; dank voor je reactie

maarruh, febi, is dat ook Polyurethaan?

M'n fusee's zijn nog in goeden doen dus ik dacht eerst ff een oplossing in de PU te zoeken alvorens in nieuwe draagarmen te investeren.

Ik kwam zoekende op 't WorldWideWeb naar Superflex op deze site; www.tinustechniek.nl/ Morgen maar eens bellen.
Tja........

Emiel

Volgend jaar zijn je fuseekogels rot, aangezien Scantech écht een kwaliteitsspul maakt...

ed

850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

V70geRwin

scantech draagarmen zijn idd bagger, bussen kan idd maar die moet je er wel in (laten) persen, doe je niet ff zomaar...

voor 99 per kant vindt je op ebay.de Meyle HD draagarmen.

LPGLE

heeft iemand een nummer van die meyle HD , dan kan ik ze binnenkort ook bestellen , want ook ik heb scanpech draagarmen.
en gezien mijn trildrama....( zie topic elders)  misschien maar iets eerder vervangen als nodig is dus... :eusa_think:
@ JoopS,  nee dat is gewone kwaliteit , geen Poly-nog-wat  ;)

V70geRwin

Citaat van: LPGLE op 27-03-2009 18:16:16
heeft iemand een nummer van die meyle HD , dan kan ik ze binnenkort ook bestellen , want ook ik heb scanpech draagarmen.
en gezien mijn trildrama....( zie topic elders)  misschien maar iets eerder vervangen als nodig is dus... :eusa_think:
@ JoopS,  nee dat is gewone kwaliteit , geen Poly-nog-wat  ;)

ebay.de en dan meyle hd intikken..

je kan ook emailen met volvoteile@t-online.de

LPGLE

Geert-Jan

Onlangs Powerflexen in mijn Scantech draagarmen gezet.

Nu maar hopen dat de fusee's het houden. :-\

Maar strak sturen doet het op dit moment zeker. :eusa_dance:

Volvo850Club lidnr.0504409

Misha

Met het risico om afgeschoten te worden:

Originele moet je met een beetje shoppen voor 150-175 euro kunnen krijgen, en die doen het gewoon een hele tijd langer en beter. Waarom dat geklooi met persen en zo ?
:evil:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

LPGLE

Citaat van: Geert-Jan (voorheen GP64) op 27-03-2009 20:18:04

hmm...  is ie daarom soms nog wat 'gevoelig' in de spoorvorming....( scanpech draagarmen)
T'is allemaal veel beter geworden na alles wat ik al heb vervangen, maar nog niet zo strak als mijn 1e 850 die ik in 2001 reed...

Geert-Jan

Citaat van: LPGLE op 27-03-2009 20:57:15
Citaat van: Geert-Jan (voorheen GP64) op 27-03-2009 20:18:04

hmm...  is ie daarom soms nog wat 'gevoelig' in de spoorvorming....( scanpech draagarmen)
T'is allemaal veel beter geworden na alles wat ik al heb vervangen, maar nog niet zo strak als mijn 1e 850 die ik in 2001 reed...
Ik had dat gevoel ook vrij kort na het vervangen van de originele draagarmen door de scantech. :eusa_doh:

Onlangs de zaak los gehaald en hier bleek mijn rechter draagarm al versleten. ???

Dankzij de leverancier  :eusa_clap: een nieuwe gekregen met korting, maar voor mij de volgende keer geen draagarmen van scantec meer.

Bij montage van de nieuwe direct de powerflex gemonteerd die ik al had liggen.

Wat een genot. :eusa_dance:

Jammer genoeg had ik de oude draagarmen niet meer liggen, had ik daar de powerflex wel ingezet.

Volvo850Club lidnr.0504409