mistlampen/relais inbouwen???

Gestart door peter-zod, 26-03-2009 19:11:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

peter-zod

Hallo,
wie heeft ervaring met het inbouwen van mistlampen in een 850 alterII.
Relais 213 zit inmiddels in positie, maar 201 (J-relais) krijg ik niet op z'n plaats!!
Kan op de rug liggend onmogelijk op positie 201 vd relaiskast komen.
Nog een vraag: de bumper moet wrsch los om de plaats van de mistlampen uit te zagen (wel al gezien dat de plaats voor de lampen aan de achterzijde van de bumper is aangegeven in het plastic). Kan dat ook van onder de auto, zo nee: hoe krijg ik fatsoenlijk de bumper los.
Dank voor jullie reacties, groet, Peter.

clubman

als je niet te stijf bent kan je ze gewoon uitfrezen met bumper op de auto heb ik ook gedaan met een dremel. eerst gaatje prikken mooist met plaatboor  in het midden daarna uitfrezen met je hoofd onder de auto,
klint moeilijker dan het is en je moet nog een overbruggingsrelais {j relais hebben}maar je moet opletten of je een brug moet hebben met de 2 pennen naast elkaar of haaks op elkaar,
schakelaar +lampen er in en branden maar
suc6

peter-zod

Dank voor je antwoord. dat frezen zal wel lukken, het J-relais plaatsen lijkt mij echt een probleem.. (heeft 5 platte pinnen, nr 9130269).
Kon jij 'm er zo inprikken (213 zit er dus wel al in)?
Groet, Peter

clubman

brug heeft maar 2 pennen als je voetschot onder je stuur er af haalt kan je in de relaiskast kijken ik geloof middelste van onder lichrgroene voet daar moet hij in

thuur

De J-relais' zijn 105, 106 en 107 en zitten naast de zekeringen (4 torxjes).


Gr ;)

peter-zod

Allen bedankt voor jullie bijdrage. Vanmiddag alles aangesloten en het werkt!!
Hier de inbouwinstructie zoals ik het heb gedaan. De kabels liggen al klaar. Dashboard schakelaar erin (rechts naast lichtschakelaar zit vrije plek met de juiste aansluiting).
Voetschot bestuurderzijde losmaken en dan het k.. deel!
Ver weggestopt, ter hoogte van de linker-dashboardspeaker zit een relaiskast.
Linksboven=postitie 201 het J-relais (bridge) op de kop erindrukken (Volvopartnr 9132069).
Linksonder op positie 213 relaisnr 213.
Erg lastig om erbij te komen maar het is gelukt.
Lampen monteren en .....: alles werkt.
Groet, Peter.

darius

Voor de liefhebber heb ik de originele inbouw handleiding. Ik kan deze inscannen en mailen. ;)
No show, only go.

thuur

Citaat van: darius op 03-04-2009 11:35:32
Voor de liefhebber heb ik de originele inbouw handleiding. Ik kan deze inscannen en mailen. ;)

Misschien kun je hem online zetten? Er is regelmatig vraag naar..


Gr :D

thijsj

Citaat van: thuur op 03-04-2009 12:35:50
Citaat van: darius op 03-04-2009 11:35:32
Voor de liefhebber heb ik de originele inbouw handleiding. Ik kan deze inscannen en mailen. ;)

Misschien kun je hem online zetten? Er is regelmatig vraag naar..


Gr :D
Het ziet er naar uit dat ik hem binnenkort ook goed zou kunnen gebruiken, dus ik houd me aanbevolen :) Je zou hem op een site als deze kunnen zetten, in een .zip of als .pdf?

darius

Citaat van: darius op 03-04-2009 11:35:32
Voor de liefhebber heb ik de originele inbouw handleiding. Ik kan deze inscannen en mailen. ;)

Ik heb dat nog ergens als Pdf file in de comp zitten als het goed is ??? Staat alleen niet op deze labbertop, zal vanavond eens kijken. Heb het papieren expl moeten weggooien nadat de hele R blank stond vanwege het niet afkitten van de tapgaten van de dakrails. Ook de wisselaar doet moeilijk (lees hij doet het niet meer). :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_doh:
No show, only go.