gechipt of niet?

Gestart door Simplicity, 29-03-2009 18:15:08

Vorige topic - Volgende topic

Simplicity

Afgelopen donderdag een sprintje gedaan tegen een audi a4 van bouwjaar '99-2000. De auto was optisch niet getuned of dergelijke en achterop prijkte het plaatje 2.8 (standaard velgen ed) dat is dus een 193pk en 280nm.
Ik heb de 2.4 140pk en wist eigenlijk al dat ik het nooit ging halen maar tot mijn verbazing bleef ik behoorlijk bij. In de eerste versnelling een neus lengte voor en de tweede begon hij in te lopen maar niet weg te lopen, 3de versnelling moest ik het langzaam maar zeker afleggen.
Nu heb ik al eerder 'ontdekkingen' gedaan aan mijn auto zoals een herstelde schade van de linker flank aan de zogenaamd schadeloze auto, een aanhanger stekker onder de auto die zogenaamd nooit een trekhaak heeft gehad,...
Dus ik vermoed misschien dat ze er een keer een chip in hebben gezet, 53pk verschil en een verschil in gewicht van 4kg moet mijn inziens een ander resultaat opleveren, zijnde ik hopeloos z'n achterwerk bekijkend...
Fabrieks-af werd mijn blok met 140pk of een 170pk chip geleverd. In mijn geval volgens de papieren een 140pk versie (Bifuel).
Maar hoe kan ik makkelijk erachter komen of er een andere chip in zit, kan ik dit via de OBDII laten uitlezen? 

thuur

De x70 heeft een breekbout op de beugel om de computerkast zitten. Als deze bout gaaf is verwacht ik niet dat ie getuned is.

Gr ;)