LPG rijders, met welk merk lpg installatie rijden wij ?

Gestart door Guido_Smit, 26-10-2003 18:31:48

Vorige topic - Volgende topic

Guido_Smit

Nu er toch steeds meer leden bij komen op het forum, stijgt ook het aantal LPG rijders onder de forumleden.
Wat ik interessant vind om te weten met welk gasinstallatie de volvo is uitgerust en bij welk motortype, tevens eventuele negatieve/positieve bevindingen.

Om bij mij te beginnen:
In mijn 850 GLT (2.5-20 klepper) van 1992 zit een Volvo-Vialle ams gasinstallatie(geen G3) van 1993. Deze gaf/geeft nooit problemen en er is alleen na pas 390.000km een nieuwe vialle verdamper gemonteerd omdat de pakking lekte.
Dit is eigenljik ook geen probleem, maar normale slijtage.
Nog nooit een auto gereden op lpg met zo weinig(geen)problemen. Vermogen lager dan op benzine maar niet gigantisch. Gemiddeld verbruik 1:8.

Mijn V70T aut. (2.5-20 klepper met turbo)van 1997 is sinds 2 maanden uitgerust met een Vialle LPI installatie en rijdt er perfekt op, maar ik kan nog niet in de toekomst kijken i.v.m de betrouwbaarheid (390.000km rijden voordat eerste vialle onderdeel vervangen moet worden?).  Gemiddeld verbruik 1:7.

Voordelen: Vermogen hetzelfde als op benzine, meestal zelfs hoger !
Nadelen: Prijs installatie is hoger; geluid pomp in de lpg-tank zolang systeem nog niet op druk is (5-bar); gastank leegrijden (zoals bij normale verdamper systemen wel mag), is niet goed (pomp in lpg tank loopt droog) en daardoor lagere actiradius.

Guido.

ruud

Na een Volvo 740 GL 2,3 (Vialle met verdamper enkel verdamper vervangen na 150.000km), een Volvo 240 DL 2,3 (met Vialle met verdamper, nooit problemen met gas gehad, wel andere) koos ik destijds voor een LPi installatie in mijn bedrijfsauto (Peugeot 306 XT 1.6) In het begin problemen gehad met het rijden op gas. Zo 'vrat' de auto bobine's (ieder 10.000km een nieuwe) en zoop het ding 1op7. Hierna uiteindelijk een goede update gehad van de software van Peugeot en liep deze LPi 1 op 9 (nog veel) en nooit meer problemen gehad. Dus wat kies je met deze ervaring voor een gasinstallatie? Inderdaad LPi van Vialle, sinds 415 kilometer! op een 5244S motor.
Zonder te zeuren over mijn kinderziektes aan dit systeem en/of combinatie zeker niet het echte ideaal op gas. Dat is volgens mij Bi-fuel van Volvo zelf., maar daar hebben we het nu niet over.

Groet
Ruud

Joeri

Travel is the only thing you buy that makes you richer.

ako

2.5 20 v sinds 2 jaar probleemloos G3 van Necam.
1 op 7.5, rustige rijstijl. geen vermogensverlies.
gr ad koch

Fokke 01.01.005

Volvo/Vialle, met vierkant LPG/GPL schakelaartje en rood/groen ledje...

Maar of dat een AMS installatie is?

Bijna zes jaar geleden bij de Volvodealer ingebouwd bij 110dkm, kmstand nu 286dkm.

Beetje kleine kofferruimte met die tank onder de hoedenplank. Waarom niet twee kleine tanks links en rechts onder de kofferbak konden worden gemonteerd, hoewel zitten dan wel in precies de kreukelzone...

Al jaren 1 op 8,25 mét automaat.

Groeten,
Fokke

AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c

2.0keijzer

Ook Volvo/Vialle in een 2.5 20V automaat uit '92 met 330.000 op de klok. De enige van 4  LPG autos waar ik (qua LPG) geen enkel probleem mee had! 1 op 8.4, soms 1 op 9,5!
Maar goed, de auto is verkocht en ik verstook nu 1 op 9 super loodvrij in mijn (gechipte) T5R.........

Jack

Be realistic; ask for the impossible...

Koos

Volvo/Vialle onderbouw, zit er vanaf km 0 in, tot op heden probleemloos. Nadeel is de kleine tank ((40L).

Gemiddeld verbruik zit rond de 1 op 7.5 maar bij snelwegritten makkelijk 1 op 10. IMHO niet verkeerd voor een 2.5 20V automaat met 268000 km.

Erik_M.

Volvo/Vialle onderbouw 40 bruikbare liters, zit er ook vanaf nieuw in.  Gemiddeld verbruik zo rond de 1 op 8 en bij  snelwegritten is 1 op 10,5 heel goed mogelijk.  

Het betreft hier een 855 20V automaat met nu 220.000 km op de teller. In aug. 1998 als ex. leaseauto gekocht met 98.000 op de teller.  Tot nog toe geen problemen met de LPG installatie gehad.

Groet
Erik

Arlee

145 -> 245 -> 240 -> 745 -> V70

Tjeerdk

Vialle V70 1998  :) onderbouw, zit er vanaf km 0 in. Nadeel is de kleine tank ((56L, maar bij tanken hooguit 42 L).

BartRas

Citaat van: Jack op 28-10-2003 19:15:25
vialle lpi mesman - beter kan bijna niet.

Ikke ook! ;D
there is no substitute for PK's

Hedwig

LPI installatie van Vialle met een donut tank van 70 liter in de ruimte van het reservewiel.
Verbruik ca 14 à 16 liter per 100 km of 1 op 7.1 à 6.25 maar ja is wel een 780 met automaat en turbo.  8)
Zeer tevreden over prestaties (geen vermindering noch meerverbruik tegenover benzine).
Wel na enkele maanden moeten teruggaan voor enkele loszittende injectors maar voor de rest geen probleem.

Hedwig  :)

There is no substitute for driving a 780

testkees

vialle, de verdamper is door Volvo aangepast (prijs ook) als je de verdamper demonteer zijn er een aantal kanalen niet doorboord div afstel mogelijkheden zitten er niet op,
als je een verdamper vialle type gelijk maar niet VOLVO aangepast onder je Volvo plaatst loopt hij bij mij!! NIET!
groeten.

Vogel

Dankzij testkees ;D  ben ik er achter dat ik ook een Vialle lpg installatie heb.
Forget the rest, Volvo is the Best