hoe werkt een standkachel op brandstof?

Gestart door gjg, 31-03-2009 14:15:07

Vorige topic - Volgende topic

gjg

Hallo Lezers,

In mijn volvo zit een standkachel wat een zeer prettige optie is. Op`t forum heb ik alles na gelezen over deze kachels, en is mij gebleken dat er 2 soorten zijn, een electrische variant en een variant op brandstof.
Hoe de electrische werkt is mij wel duidelijk, maar hoe werkt de standkachel die op brandstof functioneerd ??? ???
kan iemand mij dit uitleggen?

GJ

T5turbo

Heb je hier wat aan?  :eusa_whistle:
http://www.parkingheater.com/startseite-nl.html

U schakelt de standkachel in via een van de beide afstandsbedieningen, met uw mobiele telefoon of via de comfort-schakelklok.
Direct na de start pompt de doseerpomp brandstof vanuit de brandstoftank naar de verwarming.
De gloeistift in de verwarming krijgt stroom en begint te gloeien. Gelijktijdig wordt omgevingslucht in het apparaat gezogen.
Door de hete gloeistift verdampt de brandstof. Het brandbare brandstof-/luchtmengsel ontbrandt zodra de vereiste temperatuur bereikt is.
Het voorbij stromende koude koelwater wordt nu verwarmd en door het watercircuit gepompt.
Het hete water stroomt naar de warmtewisselaar van de voertuigverwarming die de warmte dan direct via de ventilatie naar het interieur leidt.
Het warme water stroomt van de warmtewisselaar door naar de motor. Deze wordt zo eveneens verwarmd.
Nadat het verwarmde koelwater weer naar de verwarming is gestroomd, begint de kringloop opnieuw.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

gjg

@t5turbo, dit is precies wat ik zocht :eusa_clap:
Ik had bij webasto gekeken maar de nl uitvoereing en die hadden dat filmpje en uitleg niet.
Geweldig, dank je voor de reactie :eusa_dance:

GJ ;)